God torsdag 11 januar fra Jakarta, Bali venter

Futura

ScanFlyer Gold
Det er blitt 11 Januar og om noen timer skal et av Batik Air sine smalbuksfly ta oss fra Halim Perdana Kusuma flyplass, til Bali der det blir en natt på Four Points by Sheraton Kuta. Det er feriens 7ende flight med det 5 selskapet. Bortsett fra et par familie middager på Sheraton i Sandvika, på 80 tallet har jeg aldri vært på Sheraton før, så det blir interessant. Turen blir betalt med bonusovernattingen fra fjorårets Equador tur, så jeg betaler bare for frokosten.
Jeg håper å få vasket noe klær på Bali, ellers blir det nok noe bassengtjeneste, om vi ikke drar på en beach og bader. Det blir bare en natt på Bali i denne omgang, for i morgen går turen videre sørøstover, til enda et nytt land. Indonesia blir nå det 6te landet jeg har tatt en innenriksflight.
Ha en trivelig dag uansett hvor i verden dere er.

God morgen fra Ris. Litt forum, litt nyheter og litt kaffe før kontoreringen begynner. Bytter til bortekontorering i en av Stordalens lobbyer i formiddag før det blir en ettermiddag og kveld med kunder i Gamle Logen. Bruk torsdagen fullt ut du også:-)

God dag fra L1. Ennå frosne tog, så må fortsatt planlegge litt om morgenen. En liten treningstur mens jeg er på kontoret er planlagt. Gjelder å kunne multitaske litt. Ha en fin dag.

God morgen fra FBU. Klarte en joggetur i dag også. Litt kaos på jobben som medfører at stillerom begynner å blir opptatt fra 06.55. Det blir vel bedring når huset er ferdig pusset opp. I playlisten dukket plutselig U2 opp, og det var et hyggelig gjenhør så får kanskje sette på dem gjennom dagen.

London i morgen, håper de ikke har begynt med sånn ESTA-wannabe opplegg der borte enda? Det er vel planlagt.

God morgen fra Majorstuen. Bortekontoret venter, men først skal manken trimmes litt borte på Briskeby. Ha en fin dag.

Morn fra RX11 og en Type 70 direkte til Nationaltheatret. Gjøres nok minimalt med vedlikehold og fornyelse av disse men hadde gjort seg med noen nye pakninger på de vinduene som kan åpnes da det føles som om det blåser rett inn her. Kontoret venter for litt chit chat, kaffedrikking og jobb

God morgen fra SAS kantina. Bærer ned til Århus for litt jobbing i dag og i kveld før det blir litt øl med kunden enda senere i kveld.

Ha en best dag!

God morgen fra Jåttå,
Nok en flott morgen og her i prosjektet er første morgen møte ferdig.
En variert arbeidsdag videre her.
I ettermiddag litt jobbing på Flymuseet.
Ha en fin dag.

God morgen fra Kongsberg. Det skulle bli 1-2 plussgrader her i dag, men termometeret viser -7,5 grader, så litt småkjølig i dag også.

Vel, dagen startet med et møte med NAV i dag for å diskutere veien videre. Hyggelig og nyttig møte og en kjempeflink veileder. Litt senere i dag er det time hos endokriologen på sykehuset. Med alle disse legetimene samt kjøp av medisiner fylles frikortet opp i rasende fart. Er over halvveis til frikort allerede og frikortet er nok i boks i god tid før januar er ferdig.

Ellers ikke så mange planer for dagen.

God kveld fra Four Points Bali, Kuta. Vi hadde en grei start på dagen. Frokost serveringen startet 06.00 på vårt hotell, vi kom til frokosten 06.20 Den var for anledningen flyttet ut ved bassenget, noe som bare var deilig. Bluebird taxi var bestilt til 06.45 og kom 06.48 og tok bare 23 min til HLP. Billetten må forevises for å komme in på flyplassene i denne delen av verden, da må man ha nett, så etter å ha fått hjelp med å komme oss på nettet fikk vi frem billetten og gikk rett i skranken og sjekket inn, vi fikk sete 5C+D, som er 2 rad i eco. Deretter gjennom den skikkelige security og inn i selve "terminalen"/ venterommet. Det er bare 2 til 3 avganger i timen på HLP så ganske rolig. Jeg prøvde å få PC'n på nettet men det gikk ikke, da ble det å se på flyene. Boardingen startet tidlig. Vi måtte gå ca 120m i friluft til flyet, en A320, der alle 12 seter i biz allerede var besatt, de hadde vel blitt sendt fra Batik Air loungen før vi andre ble bedt om å boarde. Til slutt dro de for gardinen til biz og kona og jeg dro et lettelsens sukk, hun hadde 3 seteren alene. Men akk, så kom det et gammelt par, han med krykker. Men han hadde ikke lyst til å sitte innerst, enden på visa ble at de tok C og D, kona og jeg E og F og alle var fornøyd. Vi hadde pushback 5min før avgang, så ble det en liten stopp før vi kjørte ut på rullebanen, men bare krysset den og kjørte mellom div parkerte fly, på bizjets og 3 BBJer stod det der, så ble vi stående i 20 min å vente på div fly som landet 7 landinger var det mens vi ventet. Noe som så ut som en militær ATR landet vel 3 ganger. Det er ikke noe taxe vei, sa taxing skjer på runway. Til slutt fikk vi kjørt utpå og snudd og tok av mot sør.
Batik Air er fullservice selskapet i Lion gruppen, så det var skjermer på ryggene med 16 engelske og ca 30 andre filmer å velge i, men vi hadde på den som viste flyruten. De kom med serveringen, som var en bolle/rundstykke/brikke på ca 15x7x4cm som var fylt med litt Nutella og 2,2 dl vann på et plastglass, det var det og noe mer kunne man heller ikke få kjøpt. Det er den mest elendig serveringen jeg noen sinne har opplevd på et fly der mat er inkludert.(jeg kommer til å ha våte drømmer om Biman etter dette) Etter hvert landet vi på DPS fra øst, hadde remote parkering og buss til terminalen, dette var domestic så ingen kontroll, bare å gå til båndet. bagasjen kom etter ca 20min, så taxi til hotellet. Hotellet er virkelig fint, her kunne vi greit bod en uke. Det er 150cm dypt basseng nede i atriumet der en runde er ca 150meter. På taket i 6 etg er det et basseng med 90cm dybde og bar og matservering i poolen. Det var happy hour, så vi tok en ananas basert drink og en diqurie til hver, som kom på 160nok til sammen. Etterpå sovnet vi på solsengen, før vi gikk på rommet. Kona sov en del mer, mens jeg bestilte transport i morgen, både til og fra flyplassene, tok en runde i nabolaget for å finne aktuelle steder å spise og fant vekslingskontoret der vi senere fikk vekslet fra Singapore dollar til US dollar, som er myntenheten som brukes i landet vi kommer til i morgen. Første malaria pille fikk vi også tatt oss.
Da ønsker jeg dere alle en god natt.

Back