• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tirsdagsmorgen

jameson82

Flysitter
God alt for tidlig morgen fra OSL.
Siden jeg fikk lyst på å besøke min barndoms favoritt JSI igjen ble det charter , og det betyr ukristlige innsjekktider.
OSL må ha verdens dyreste hotell shuttler med 140 kr for 10minutt buss. (OSL-Gardermoen Airport Hotel T/R)
Ha en fin en folkens

Attachments

• uploadfromtaptalk1369710362654.jpg
    uploadfromtaptalk1369710362654.jpg
    25.1 KB · Views: 293
Last edited:
Så er det tur til Vest-Afrika igjen, tredje gang i år forøvrig...

Reiseruta er lik som sist, dvs SAS via Oslo til Stockholm for å hente passet med VISUM i, så KLM via Amsterdam til Luanda. Ei natt på Casa Grande før det blir Sonair til Soyo og videre ut til båten med helikopter (S76)

Flya som er satt opp til Luanda er:
B736 LN-RCW
B737 SE-REY (Levert 22.04.2013 til SAS, ex. Azzurra Air/Astraeus/Cimber Sterling)
B738 PH-BCD (Levert 20.05.2013!)
A330 PH-AOB

God morgen fra Emiratene – godt og varmt nå, med 32 grader klokken 0730 I dag tidlig. Tror jeg fremdeles er den eneste i området som kjører med soltaket åpent. :cool:

En laaang svømmetur i går kveld, etterfulgt av butter chicken curry og iskald Stella gjør at men føler seg noen måneder yngre i dag.

Fullt opp med møter ut dagen, og en tur på Vu’s i kveld med mor.

Nyt dagen.

God morgen fra Akersgata! God tur til Skiathos og rare plasser i Afrika. Selv nøyer jeg meg (trolig) med å bestille en LH A380-bilett til Sør-Afrika i dag... :D
Ha en fortreffelig og utmerket tirsdag!

Mornings, her er det klart for tur til India #2 på fem uker. Ser ikke ut som oppgraderingskarmaen har slått til så blir Y+ hos BA. Men innen den tid får jeg først komme meg ut på prærien for litt jobb, så ta firmaets elbil på en tur ut i provinsen for noen møter, tilbake til prærien igjen også opp til OSL i ettermiddag.

Tror jeg må sørge for å ta nok.....
ImageUploadedByTapatalk1369716569.698072.jpg

God morgen fra et sommerlig Bergen. Hjemmekontor med rettebunker i dag. Og så skal jeg kjøpe en flybillett hos Ukraine International, fra Kiev til KUF senere i sommer. Den er siste brikke i en rundreise med fly og tog Polen-Ukraina-Russland

God morgen fra Thailand. To greie flighter med QR tok oss hjem igjen.
Med fast track og pritag så var vi veldig kjapt ute av Suvarnabhumi. Nå blir stranda neste stoppested:-) Ha en flott tirsdag vidre :-)

God morgen fra Superspeed 1 på vei ut av krs havn. Noen møter i DK idag og så båten hjem i kveld.

Flott vær da jeg kjørte hjemmefra men nå skyer det over. Godt man ikke har tid til å ligge på stranda da, he he.

Gjeeeeeeeesp fra kontoret, fikk ufrivillig tildelt noen oppdrag i går kveld av noen venniner og ble deretter brukt som kasteball rundt i halve Oslo til etter siste bussen hadde gått..da ble natten tilbringt på Storo. Urk!

Ikveld blir det bab-øl-båt kombinasjon nå som Independence of the Seas er i Oslo, ha en fin dag!

Mornings fra Trondheim
Jeg skjønner ikke dette jeg..... Det er noe slags grått lag over solen, som gjør at det ikke er så varmt....bare 17,1 grader. Forhåpentligvis forsvinner dette grå,ekle laget utover dagen :D
Ellers får alle sammen ha en stråååålende dag :up: :up: :up:

God morgen fra Stavanger. Meterologene og media ellers har gitt beskjed om at vi må forberede oss på regn i dag. Men ute er det ikke en sky og se. Sola skinner og det er godt og varmt. Vi får se om varsel om regn slår til senere.

Formiddag fra studentbyen. Her er man uten vann fram til kl 15, så ting som toalettbesøk og dusj ble noe vrient. Får man ta en pause fra studiene og stikke på treningssenteret en tur, der burde de ha slikt, samt at en liten økt kan nok ikke gjøre så mye skade.

God kveld fra Kyoto.

Har hatt en rimelig frisk dag, med sykkelsightseeing i 9-10 timer med ruskevær med på kjøpet. Avsluttet sightseeingen med japansk karaoke, som var utrolig festlig. Vi betalte ca 12 kr hver for en halvtime på et eget karaokerom, med en telefon som vi kunne ringe og bestille ubegrenset med (alkoholfri) drikke gratis. Morsommere drikke kunne kjøpes.

Japan er utvilsomt det rareste og morsomste landet jeg har vært i, det er som en lekeplass for barn i alle aldre. Til og med lyden som kommer før annonseringer på togstasjonene høres ut som det kommer fra en tegnefilm, og for et par dager siden måtte jeg spille stein, saks, papir med en selger på et marked før jeg fikk kjøpe noe. Alle (utenom de 80% som går med dress) går med utrolig rare klær, sko og hårfrisyrer og bukker til deg til stadighet. På vei ut fra Tokyo Skytree hadde de for sikkerhets skyld fem ansatte stående ved utgangen, kun for å bukke dypt til alle som gikk forbi. Konduktørene på Shinkansen bukket også hver gang de kom inn i eller gikk ut av en vogn, også når de skulle tilbake igjen 10 sekunder etterpå. Ellers er det rart å se menn i 30- og 40-årene som står i dress inne i spillehaller for å styre en robotarm i et forsøk på å vinne rosa kosebamser. Kan det bli bedre enn dette?? ;)

Straks bærer det ut igjen for å spise middag. Ha en strålende dag!

Last edited:
ygureneq.jpg

SAS sendte denne oppfordringen på mail i dag. Så kom BA med CW-salg. Bookingfingeren klør intenst nå.

Ellers ønskes en god tirsdag :)

God kveld fra Kyoto.

Har hatt en rimelig frisk dag, med sykkelsightseeing i 9-10 timer med ruskevær med på kjøpet. Avsluttet sightseeingen med japansk karaoke, som var utrolig festlig. Vi betalte ca 12 kr hver for en halvtime på et eget karaokerom, med en telefon som vi kunne ringe og bestille ubegrenset med (alkoholfri) drikke gratis. Morsommere drikke kunne kjøpes.

Japan er utvilsomt det rareste og morsomste landet jeg har vært i, det er som en lekeplass for barn i alle aldre. Til og med lyden som kommer før annonseringer på togstasjonene høres ut som det kommer fra en tegnefilm, og for et par dager siden måtte jeg spille stein, saks, papir med en selger på et marked før jeg fikk kjøpe noe. Alle (utenom de 80% som går med dress) går med utrolig rare klær, sko og hårfrisyrer og bukker til deg til stadighet. På vei ut fra Tokyo Skytree hadde de for sikkerhets skyld fem ansatte stående ved utgangen, kun for å bukke dypt til alle som gikk forbi. Konduktørene på Shinkansen bukket også hver gang de kom inn i eller gikk ut av en vogn, også når de skulle tilbake igjen 10 sekunder etterpå. Ellers er det rart å se menn i 30- og 40-årene som står i dress inne i spillehaller for å styre en robotarm i et forsøk på å vinne rosa kosebamser. Kan det bli bedre enn dette?? ;)

Straks bærer det ut igjen for å spise middag. Ha en strålende dag!

:D Herlig - det der hoeres morsomt og fristende ut...

God ettermiddag fra Asker. Ble en tidlig start i morges, selv om det er fridag for å kjøre Mamma til Gardermoen. Brukte over to timer på turen fra Asker med relativt kraftig rushtrafikk inn mot Oslo. Nå er begge foreldrene i KUL for noen uker så nå gjelder det for meg og lillesøster å holde huset ryddig og lage noe annet enn ferdigmat ;)

Resten av dagen går med til eksamenslesing og kanskje en treningsrunde etter middag. God tirsdag!

Back