God kveld fra Kyoto.
Har hatt en rimelig frisk dag, med sykkelsightseeing i 9-10 timer med ruskevær med på kjøpet. Avsluttet sightseeingen med japansk karaoke, som var utrolig festlig. Vi betalte ca 12 kr hver for en halvtime på et eget karaokerom, med en telefon som vi kunne ringe og bestille ubegrenset med (alkoholfri) drikke gratis. Morsommere drikke kunne kjøpes.
Japan er utvilsomt det rareste og morsomste landet jeg har vært i, det er som en lekeplass for barn i alle aldre. Til og med lyden som kommer før annonseringer på togstasjonene høres ut som det kommer fra en tegnefilm, og for et par dager siden måtte jeg spille stein, saks, papir med en selger på et marked før jeg fikk kjøpe noe. Alle (utenom de 80% som går med dress) går med utrolig rare klær, sko og hårfrisyrer og bukker til deg til stadighet. På vei ut fra Tokyo Skytree hadde de for sikkerhets skyld fem ansatte stående ved utgangen, kun for å bukke dypt til alle som gikk forbi. Konduktørene på Shinkansen bukket også hver gang de kom inn i eller gikk ut av en vogn, også når de skulle tilbake igjen 10 sekunder etterpå. Ellers er det rart å se menn i 30- og 40-årene som står i dress inne i spillehaller for å styre en robotarm i et forsøk på å vinne rosa kosebamser. Kan det bli bedre enn dette??
Straks bærer det ut igjen for å spise middag. Ha en strålende dag!