• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tirsdag

Trety

ScanFlyer Rusty
God morgen fra Drammen, overskyet og en 2-3 minusgrader. Stille på jobben, men det gir litt tid til å ordne saker som ligger "på ubestemt tid" og frister tilværelsen ytterst til venstre på pulten.
Ellers ble det en telefon til Canon support i dag - videokameraet gikk til (ulovlig) streik på julaften akkurat i det vår niese på 3 fikk øye på julenissen. To og et halvt år og nesten tre DV-bånd var alt det ville være med på...:naughty:

Replying to Topic 'God tirsdag'

glad tirsdag! Godt og kaldt og lite trafikk på E18 inn til Sandvika. Det gikk så greit i dag at jeg glemte å ta av til Sandvika! Det ble en liten omvei via Blommenholm i dag... Visste det måtte skje en dag etter noen år på FBU....

Morning,

Skal tusle utover på jobb om en times tid, det er rett å slett bikkjekaldt. -7 og Nordavind... det er gull det! :baeh

Ellers hadde jeg håpet på en stille kveld på jobben, men det ser da ut som folk har planer om å reise i romjula og.. bedre belegg i dag enn vanlig Tirsdag.
Men men, 18 arbeidstimer fordelt på 2 dager så er det fri til Søndag 12:00 :nor

Be well.

Kjempeflott dag på Nordmøre! Her kommer sola fram bak det karakteristiske Reinsfjellet kl. 11:40. Det er -6 grader, og enda en hel uke fri fra jobb....:D

Attachments

• reinsfjell.JPG
    reinsfjell.JPG
    30.2 KB · Views: 5

...og da fikk jeg bekreftet fra Canon at det var en svakhet på bildebrikken på videokameraet som forårsaket feilen, med ubegrenset garanti. At kameraet ble kjøpt på LHR for to og et halvt år siden spilte ingen rolle - men de var påfallende nøye med å bekrefte at det var Sony som har produsert nevnte brikke. Uansett - bra Canon! :up:

Var det ikke Dag Viking som hadde samme problem med sitt stillbildekamera? Også der var det Sony som hadde produsert brikken.

Sony har visstnok levert et titalls millioner av disse brikkene med produksjonsfeil på, men det er visstnok også bare noen ytterst få dette rammer. Så det er typisk min (og Dag Vikings?) flaks med andre ord. :baeh

Sol og fint i Atlanta ...
Skal kjoere Lillegutten til Bestefar i Augusta, saa Nomad'en er lastet med P2's Nyhetsmorgen og siste Kommisjonen.

Originally posted by Trety

Sony har visstnok levert et titalls millioner av disse brikkene med produksjonsfeil på, men det er visstnok også bare noen ytterst få dette rammer. Så det er typisk min (og Dag Vikings?) flaks med andre ord. :baeh

Får du nytt kamera eller ny innmat?

Originally posted by LCH
Får du nytt kamera eller ny innmat?

Ny innmat såvidt jeg kunne forstå på servicesenteret. Og det er like greit, fordi nytt kamera av en modell som har gått ut betyr som regel ikke nytt i ordets rette forstand. Og dette er såpass lite brukt (holder på med den tredje videokassetten) at det ikke er noen slitasje å snakke om.

Back