God tirsdag!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Her i det sør-karolinske er det fortsatt mandag. Lang dag, MOW er blitt kvitt en haug Biden-pesos og er fra i dag en sør-karoliner. En gjeldsfri sådan.
Fikk nøklene i ettermiddag, flyttelasset kommer torsdag, men må bli over natta for å få installert fibernett og få tilbud fra et par håndverkere.

Så nå sitter jeg og nyter mørket og stillheten med et par fingerbredder Talisker. Ildfluene har så smått innledet sesongen også.

Livet kunne såvisst vært verre …

God natt fra BA94. I dag fikk jeg og elefanten et sårt tiltrengt flashback fra Råkkestierne dagene hos BA. Noen hadde mest sannsynlig snublet i tastaturet så de ropte opp "Boarding Group Zero" først av alt. Det stod det på boarding kortet vårt, så jeg spankulerte frem. Gatene åpnet seg. Jeg spurte om hva dette var, og de svarte at "vi aner ikke, men det er bare deg". Pre departure servicen har vært outstanding så dette er bra. Måtte folk kløne oftere med tafsaturene. :)

791c3374d1ebfced831dadd44b35c1e2.jpg

Facts: dette er noe som skal lanseres i dag for dem som er vesentlig mer VIP en meg og han grå slomsen. Kanskje vi var testkaniner. Vi liker det uansett.

Anywaaaay, god kveld fra Montreal. Lykkelig Fnate på vei hjem til Storsmurfen. Det blir fantastisk!

Åjåjåjåjåj

Best tirsdag!

Og i motsatt ende er en klar for hjemreise til den lille italienerinnen, skal bli godt komme hjem. EBEr er klar utenfor, espressoen er paa plass og 3A + 3A via Frankfurt. Testet Google Meet paa SL18 - trikken til Rikshospitalet i gaar ettermiddag - med iPhone og AirPods Pro, advarte mine kollegaer om jeg satt paa en trikk gjennom Oslo - men de kunne knappest hoere bakgrunns stoey.

Glad tirsdag - tilbake på Ris etter en tur med italieneren tur/retur OSL. Godt å få noe ut av dagen… Hjemmekontoret åpnes snart - i dag med fyr på peisen. Bruk dagen!

Heia fra Stranda, denne Stranda! Kan se ut til at denne dagen blir den fineste i påsken, så den skal utnyttes maks: først 5 min kjøring til ferje, 11 min kjøring før enda en ferje og så opp i Geirangerfjella. Eneste ulempen er nok kulden, kan fort bli tosifret selv midt på dagen på Grøtet 1519moh! Fikk heldigvis tak i egg i går (etter to dager uten, tragikomisk), så da har kroppen riktig fuel til toppturen!

De andre kjører EQE’n (hehehe, SUV-varianten vel å merke (med plass til 3 kofferter++) ref. gårsdagen diskusjon) til Geiranger, og koser seg der i nydelig vær og tilnærmet null(!) turister. Digger ferie altså, er bare så digg!

God formiddag fra påskefjellet i Thailand[emoji41] Er på besøk hos svigers som driver med fruktdyrking, gården ligger ikke så langt fra Doi Inthanon, Thailand høyeste fjell. Godt og varmt om dagen, men blir kjølig på natta. Ned mot 16-17C, da er det godt at svigermor og nevø sørger for fyr i leirbålet. I løpet av dagen bærer det ned til sivilisasjonen igjen for noen ærender på ymse kontorer. Ha en strålende påsketirsdag[emoji214]
a3e7cf72091d0661004058f4db1c2347.jpg

God morgen fra Frogner. Hos Thea leverte som alltid på både mat, vin og hygge fronten. Sjefen selv kom også ut å hilste på. Straks en tur med pasienten til Aker Sykehus, som forhåpentligvis skal stemples ut. Bunkring på CC Vest, inkludert en bestilling på hvit asparges, før turen går tilbake til fjells. Reiser lett så trengte ikke bagasjeplass, så da blir det i4 M50 oppover. LItt kjappere å ta forbikjøring med den enn EQBen jeg normalt disponerer. Sistnevnte er først og fremst praktisk, da man i motsetning til EQE får plass til flere hockeybagger og dertil spillere eller et halvt fotballag, da de kommer med vesentlig mindre bagasje enn hockeyspillere. Men noe smykke er bilen ikke.

God morgen fra Kongsberg.

Her har det snødd i natt og er ganske så utrivilig ute. Dagen i dag skal brukes til litt jobbing og bridge på kvelden. Ellers er det en trist dag for fagmiljøet mitt i nå. I går kom det melding om at en nær kollega og venn ved UIA plutselig var godt bort. Dette er en person som har hatt meget stor betydning innen fagfeltet både nasjonalt og internasjonalt.

God morgen fra Lommedalen. Her har det kommet ca 5cm sne det siste døgnet, men den skal få ligge til den smelter. ID4'n som svelger mer en 3 store kofferter, ble i går kl10 levert på Møller med en ulyd. kl 14.45 ringte de å sa at bilen var klar og de hadde byttet 2 lenkearmer. Utrolig at det må byttes etter bare 15.000km. Etter hvert skal vi laste den opp for en tur til påskefjellet ved Vinstra. Avreise blir etter at posbudet har kommet med Bluetooth tilkoblingen til solcelle regulatoren, som vi skal ha med. Planen er å ankomme til Landskampen kl 19. Middagen blir vel en burger på en Biltema cafe. Ha en strålende dag alle sammen.

God formiddag fra Jåttå,
Her har morgenmøtene blitt tilbakelagt i prosjektet og det gjenstår litt kontorrering før det blir utskei for påskeferie.
Litt forberedelser med bilen og pakking i ettermiddag før kursen settes for Jar i morgen tidlig.
Ha en fin dag

God formiddag fra Bybanen til BGO. LH875 venter for videre beordring til BCN. Skal bli godt med noen dager i litt varmere vær

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

Makan. Jeg og elefanten er litt skuffet over at Boarding Group 0 ikke utløste noen fanfarer eller lignende når vi boardet BA766 til Oslo nå. En liten trompetsolo eller en diskret sang hadde gjort seg. Men greit... de får få litt tid på å øve

God natt fra BA94. I dag fikk jeg og elefanten et sårt tiltrengt flashback fra Råkkestierne dagene hos BA. Noen hadde mest sannsynlig snublet i tastaturet så de ropte opp "Boarding Group Zero" først av alt. Det stod det på boarding kortet vårt, så jeg spankulerte frem. Gatene åpnet seg. Jeg spurte om hva dette var, og de svarte at "vi aner ikke, men det er bare deg". Pre departure servicen har vært outstanding så dette er bra. Måtte folk kløne oftere med tafsaturene. :)

791c3374d1ebfced831dadd44b35c1e2.jpg

Facts: dette er noe som skal lanseres i dag for dem som er vesentlig mer VIP en meg og han grå slomsen. Kanskje vi var testkaniner. Vi liker det uansett.

Anywaaaay, god kveld fra Montreal. Lykkelig Fnate på vei hjem til Storsmurfen. Det blir fantastisk!

Åjåjåjåjåj

Best tirsdag!

Langt igjen til de magiske 35K?

Heisann fra Sandnes. Her går det i diverse indretjeneste innimellom stell av baby. Har begitt meg ut på et nytt flatpakket IKEA-prosjekt som skal bli til en kommode. Følger halvt med på brokollapsen i Baltimore. Hører rykter om at det kan bli leveringsproblemer jetfuel til BWI på grunn av at havna er sperret. Ting tyder vel på at det er både i lokale og føderale interesser å få rydda opp fortest mulig.

God eftan fra Skaun!

Kom endelig hjem i går kveld, etter nesten 50 reisedøgn på rad utenlands. Siste natt ble tilbrakt i Wien, med en fantastisk Wienerschnitzel på "Figlmuller". :)

Skal bli herlig bare å være hjemme hele påsken, og ha helt reisefri frem til 11 April! Knallsol og blå himmel er det i Trønderriket også!

Fant akkurat ut at jeg er booket med Lufthansa fra Munchen til Trondheim søndag den 28 April, som da viser seg å være jomfruturen for ruten! Lenge siden ordet Jomfru og Kim har vært omtalt i samme setning. Blir vel vannvelkomst på Værnes da, og kanskje en bratwurst ombord?

Nyt påsken folkens!

Kim

Good morgen fra Indian Wells. Fytte rakkern for et område dette er.. Som man er i en film og det går ikke an å få riktige bilder av det dramatiske landskapet. Fantastisk mexe-middag i går som virkelig leverte på stemning og mat.

Hotellet er en innertier med Juleirah følelse og en ufattelig service.. Fra vi lurte på om vi skulle ditche Embassy til vi lå på tykke håndkleer ved bassenget med en iskald Miller Lite ferdig sjekket inn tok tre timer og alle fem gliser. Klientellet her er herlig, og allerede en ny kompis som er en herlig pensjonert forfatter og oberst med norske aner. Sikkert nesten 70 men ser ut som en 40 åring

Nå er det ned til downtown Palm Springs for frokost på Elmers.

Grei utsikt å våkne til..

9e21abfc-aa2a-4bea-9864-63e0cc687467.jpg

Klientellet her er herlig, og allerede en ny kompis som er en herlig pensjonert forfatter og oberst med norske aner. Sikkert nesten 70 men ser ut som en 40 åring

View attachment 54580

Ikke uvanlig på våre trakter heller at noen har «kjøpt» seg ny alder…egentlig ganske artig å følge med på hvor mange som ikke er fornøyde med naturens gang…#happyandgrey

God ettermiddag fra Bergen hvor jeg og eldste datter nylig ankom opphavet.
Her skal første del av påsken tilbringes. Nå slappes det av med fyr i peisen, en kopp kaffe og en kanelsnurr.

Ha en flott ettermiddag :)

Ikke uvanlig på våre trakter heller at noen har «kjøpt» seg ny alder…egentlig ganske artig å følge med på hvor mange som ikke er fornøyde med naturens gang…#happyandgrey

Sant nok, heller ikke uvanlig med sunn livsstil. 😜

Han karamellen her var sølvrev og bar preg av et langt liv med fysisk aktivitet. Kona så mere ut som tidsriktig.

Back