• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tirsdag

SK384

ScanFlyer Dusty
Medlem
God morgen her fra sykehuset. Etter planen er det utskrivelse i dag, men vi får se hva det blir til. Ene prøven i går var litt høy, men vi håper den har gått tilbake i dag. I morgen bærer det til Danmark med Crown Seaway etter planen før vi kjører oppover igjen med noen overnattinger. Det betinger løslatelse og velsignelse fra legene. De har vært positiv til turen og om ikke prøvene stiger mer så håper jeg Vi fått det til.

Det var litt av en karamell det norske damelandslaget gikk på i går. Det er lenge siden jeg har sett et landslag bli så til de grader rundspilt som det Norge ble i går.

God morgen fra Tjøme. Etter frokost settes kursen hjemover for pakking før morgendagens tur sørover. Syden here we come. Ha en fin dag

Morn fra Kolsås. Nærmer seg visst sommerferie for arbeiderne i heimen, noe som betyr at man kun har to dager igjen alene med junior av pappaperm, tror kanskje det krever et kafébesøk. Fortsatt snau måned igjen før man skal jobbe, kjenner det skal bli greit også etter et halvt år fri [emoji2]

God morgen fra en svært luftig innenriksløounge på OSL.
BN41 på en dash 8-100 samt at koffert måtte sjekkes inn manuelt virker litt skummelt, men regner med det går bra.

God morgen fra Lillestrøm. Her har vi akkurat fått kjøpt oss billetter til Bob Dylan konserten, og rimelig bra seter også. Så det blir spennende.

Nå bærer det straks til politiet for å få meg ID kort, deretter er det inn på bortekontoret for møter og senere middag ute i Oslo med en utenlandsk kollega.

Startet forøvrig opp med sykling igjen i går. Den karrieren ble lagt på hylla for 5-6 år siden, i vilt sinne over sykler som bare ble stjålet. Men fikk kjøpt en ny og billig en og hadde første skikkelige tur i går. Det var stas, men er litt forundret over at jeg kun er støl i armene... Sier litt om hvor elendig trent jeg er der.

Ha en fin dag!

God morgen fra Zanzibar!

Ikke bare i Norge flytidene endrer seg, skulle med et bushfly ut på savannen i Tanzania kl 05.30 i dag tidlig, men piloten og flyet var et helt annet sted. Så nå blir jeg plukket opp 14.00 og flydd til fastlandet. Ingen flyplass å lande på, kun en dirtroad har vi fått beskjed om.. hehe. Blir spennende å se flytype og hvor vi ender.

Ellers greit vær med rundt 26c, men en del skyer og litt regnskyll. Park Hyatt Zanzibar er knallfint og eksotisk, koster skjorta men verdt pengene med beliggenhet og kvalitet.

Nyt dagen uansett hvor du er, her venter forhåpentligvis elefanter og giraffer de neste par dagene!

Kim

God morgen fra Skutvik på Hamarøy. Tok meg det man vel kan kalle et forfriskende morgenbad på stranda i dag tidlig. Nå er campen pakket ned og jeg setter kursen mot Finnsnes. Ha en fin dag!

cd6193756e3d5258a93b612c0d2aa2c4.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Blææ, der røk morgendagens ferietur. Ene prøven fortsetter og stige litt og da anbefalte Riksen og droppe dette og heller ta en MR istedenfor for å finne ut årsaken til dette. Selv om det er kjedelig å avlyse nok en ferietur så er helsen viktigst og jeg følger naturligvis legene sine råd. Vi prøver på samme tur om et par ukers tid tenker jeg. Ikke noe alvorlig galt altså, men de må få kontroll på dette og da må jeg være her. Kliniske formen er forøvrig fin.

Nå er campen pakket ned og jeg setter kursen mot Finnsnes. Ha en fin dag!

Du må hilse Finnsnes. Jeg har vært der uttallige ganger for å undervise desentraliserte lærerstudenter.

God tirsdag fra Bergen :)
Etter nesten 3 uker med fravær, med innslag av tur til Thailand, var en omsider tilbake på jobb her inne i hula hvor både klima og temperatur er lik året rundt. Ute ser det overskyet ut.
Her skal det jobbes dobbel vakt i dag så det blir en laaang økt og ikke tid til annet enn jobbing, ikke engang middag hos opphavet blir det noe av denne gangen, men det skal tas igjen neste uke.
Torsdags eftan settes kursen tilbake til Stavanger.
Ha en fin fin tirsdag da! :)

God morgen fra Lillestrøm. Her har vi akkurat fått kjøpt oss billetter til Bob Dylan konserten, og rimelig bra seter også. Så det blir spennende.

Nå bærer det straks til politiet for å få meg ID kort, deretter er det inn på bortekontoret for møter og senere middag ute i Oslo med en utenlandsk kollega.

Startet forøvrig opp med sykling igjen i går. Den karrieren ble lagt på hylla for 5-6 år siden, i vilt sinne over sykler som bare ble stjålet. Men fikk kjøpt en ny og billig en og hadde første skikkelige tur i går. Det var stas, men er litt forundret over at jeg kun er støl i armene... Sier litt om hvor elendig trent jeg er der.

Ha en fin dag!

Hva er definisjonen på «rimelig sykkel»? Har inntrykk av at det er litt ulike oppfatninger om det.

God dag fra prærien. Her har vi startet å planlegge lunsj mens vi fortsatt sitter ved frokostbordet.

Joggetur med hele familien og påfølgene morgenbad med hopp uten å holde seg for nesa (mye en skal øve på).

Nå blir det å planlegge back-packing «Chriscross style» til Gotland. Stopp på Liseberg er allerede booket.

G’morgen. Sikkert billigere med flybillett hit, uber til nærmeste Walmart, raske med seg en Schwinn og betale overvekt hjem .. ;)

Her på terrassen går det i kaffe, forum og SiriusXM. Må snart hive meg i bilen for å overlevere en sjekk, og så er det forhåpentligvis snart klart for overgang for svigerbeistet. Som i fotball er det kun legekontroll og personlige betingelser som gjenstår. Men to og et halvt år er nok. Vi er på felgen nå.

Men vær og temperatur er bra. Til og med en liten bris.

Attachments

• AB06667F-8907-4C5A-A135-6025CC63E68B.jpg
    AB06667F-8907-4C5A-A135-6025CC63E68B.jpg
    85.6 KB · Views: 182
Mornings fra Brighton.
Tragisk kollaps under jentenes kamp mot England her i går. Ikke morsomt i det hele tatt.
Vi har bestemt oss for å ikke bli til en eventuell kvartfinale, selv om jentene slår Østerrike på fredag. Vi orker ikke å surre rundt her i ytterligere 6 dager til. I tillegg kan vi ikke kjøre inn i London med vår 22 år gamle bil. Dermed har vi booket Eurotunellen kl 18.20 på Lørdag. Fra midnatt lørdag kveld til 16.00 på søndag er det full booket. Så får vi se hva vi gjør når vi ankommer Calais kl 20.11
I går, før kamp, var vi i Fanzone i Brighton sentrum, der det er underholdning og salg av mat og Øl. Vi traff Fotball presidenten og hennes kone. Hun tok en selfie av oss, som ble lagt ut på Face. En del andre kjente fotball fjes var det også der.
Øyeblikkelig blir det en tur på "stranden" En strand som består av runde småstein og lite sand. Det blir også en tur på pieren.
Ha en deilig dag alle sammen.

God ettermiddag fra Forus,
En grei dag på jobben og mye er skuffet unna. Nå skeier jeg ut idag og går over til vedlikeholds arbeid i AS hjemmet. Litt beising og olje-arbeid må utføres.
Ha en fortsatt fin dag.

Vi har bestemt oss for å ikke bli til en eventuell kvartfinale, selv om jentene slår Østerrike på fredag. Vi orker ikke å surre rundt her i ytterligere 6 dager til.

Med tanke på spillet de vartet opp med i går så spørs det vel om det blir noe kvartfinale. Om de skulle ta seg til kvarten venter antagelig Spania eller Tyskland og da er de stor fare for mer rundjuling.

Hva er definisjonen på «rimelig sykkel»? Har inntrykk av at det er litt ulike oppfatninger om det.

Det betyr den rimeligste de hadde på XXL, hvor ikke brukeranmeldelsene sa "Denne sykkelen er en mulig dødsfelle". Så 3990,- om jeg ikke husker feil. :)

God morgen fra sumpen. Dette er tidlig ass.. Kjapp frokost på bryggen også bærer der mot Busch Gardens.. Gleder oss som pokker til noen virkelig hissige rides.

God kveld fra en ny åsrygg i Toscana. Aperitivo i haven før det blir en bistecca di fiorentina til middag. Når man bor hos en norsk vinimportør så skal vi vel ikke se bort i fra at glassene fyllles utover kvelden. Dolcecvita

Back