• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tirsdag

SK384

ScanFlyer Dusty
Medlem
God morgen fra 0372 Rikshospitalet hvor jeg er på et lite førjulsopphold. Her startet dagen som alltid tidlig (06:15) med litt målinger og prøvetaking. Det tegner det til å bli en rolig dag i dag da det ikke er planlagt noe undersøkelser. Jeg har imidlertid sagt ja til å være en forsøkskanin for noen medisinerstudenter som skal øve seg på å undersøke pasienter og stille diagnoser. Jeg sier alltid ja til slikt da det er viktig at våre kommende leger får den praksisen som er nødvendig for å bli gode leger.

Ellers blir det vel noen timer foran TV en siden det sendes både sjakk og CL i fotball.

God morgen fra Forus. Her er man så vidt i gang med dagens runde med verdiskapning. Det er kaffe i koppen og ute blåser det godt fra øst og det ser ut til at bane 11 blir godt brukt på SVG i dag også. Ha en fin en!

God morgen fra L1. Til kontoret i dag, hvem vet om det kommer nye hysteriske tiltak i dag som vil nekte meg det fremover? Så får nyte det mens man kan. Ha en fin dag

God morgen fra OSL! :) Plutselig avspaserte man en dag og helt på impuls tar man en kjapp tur til BGO. Etter i dag mangler jeg en tur til til Diamant status. Forhåpentligvis blir ikke tiltakene i dag så harde at det ikke går. Ellers ledig midtsete er innkjøpt begge veier og Plus venter tilbake. Ha en spretten tirsdag! :)

Ikke fullt så spretten tirsdag... Flyet ble kansellert og neste blir for sent. Så nå går turen hjem igjen! :) Ny SAS tur til lørdag så får man se... Ha en super dag!

God morgen fra OSL! :) Plutselig avspaserte man en dag og helt på impuls tar man en kjapp tur til BGO. Etter i dag mangler jeg en tur til til Diamant status.

God morgen fra Vestlandet, Ulsteinvik neste.
Ser og at mulig å oppnå Diamant i år, er det verdt å legge inn et gir ekstra for å få det til ?

God tirsdag fra Lillestrøm. I dag skulle jeg våknet på Marriott i København. Hatt en lun kontormorgen på rommet, reist ut og tatt en øl og litt stekt flesk og så reist ut for å holde event.
Istedenfor sitter jeg her på Hjemmekontor og skal ha møte på Zoom. Yeeeeay!

Dobbelt makan med bonus-grompf.

Ha en fin en

God morgen fra Vestlandet, Ulsteinvik neste.
Ser og at mulig å oppnå Diamant i år, er det verdt å legge inn et gir ekstra for å få det til ?

Si det du. På grunn av 4 gangeren til SAS ble det innen rekkevidde. Da dumper man vel til gull neste gang så det sikrer gull status to år. Men, SAS sliter jo, så ingen har garanti for fremtiden. Du får gjøre det du synes. Leste et sted i dag at kanskje er et av tiltakene som innføres i dag mobilitets begrensende... Hva nå det betyr for luftfarten.

Morn fra Kolsås, hvor man forsov seg da junior sov til nesten kl 9. Når man omsider kom seg på kontoret i naborommet hadde det ramlet inn mail om at julebordet med jobb på fredag er avlyst... Så blir det visst enda mer innstramminger i dag...
Spennende å se hvor fantastisk byråkrati det blir å besøke svigerinne og niese i München til nyttår

Hmm.. Trodde jeg la inn en god morgen tidligere i dag. Dragen var på voksen-juletrefest i går, og jeg bruker ikke vekkerklokke - så det ble første forsovelse siden nitti-tallet. Kom meg på kontoret 08.30 med litt dårlig barbering, men det kan man leve med.

Juleavslutning igjen i kveld med en av arvingene - på den fronten kommer det ingen avbestillinger, men på julebord har det tikket inn 4.

Nyt dagen.

God ettermiddag. Her kom barn tidlig hjem for at skolen skal gjøre klart til nivå Gult. På riktig side av elven er avslutninger allerede avlyst og det er like greit. Får se om vi får til noe fysisk vinterfostring utover ettermiddagen.

Last edited:
Fin Tirsdag her også, nå er man offisielt 65 og ferdig med flybransjen for godt.
Vært mye styr med å velge andre helse forsikrings planer og å skli inn på Medicare, som er en federal trygdekasse for pensjonister og uføre i USA.
Får vel begynne å feire utpå dagen, skål.:drink

God morgen ... her er det meste ved det vante. Har registrert påfyllet hos Nettlegevakta, og er i ferd med å fylle ut nytt koronaskjema så jeg muligens kan reise til Norge om et par måneder. Evig optimist ..

Er uansett ingen panikk her ennå. Ting som tyder på at Omikron er av den milde sorten, og så lenge intensiven er tom og dødstallene lave, er man avventende. Vi ligger lavt i terrenget likevel, som alltid.

Arbeidsuken snart i gang. Avdelingen min har nylig signert en større kontrakt for de neste årene, så lite tyder på at vi blir arbeidsledige på en stund. Og det er jo fint!

Ha en fin dag, enten dere eter på Panda Express, MikkiD, Taco Bell eller andre leverandører av Montezumas hevn. Spjett spjong !!

Fin Tirsdag her også, nå er man offisielt 65 og ferdig med flybransjen for godt.
Vært mye styr med å velge andre helse forsikrings planer og å skli inn på Medicare, som er en federal trygdekasse for pensjonister og uføre i USA.
Får vel begynne å feire utpå dagen, skål.:drink

Grattis !! Du får si ifra hva jeg bør styre unna med Medicare ... kommer etter om en tre ås tid. :lol:

God ettermiddag fra Snølan….Sørlandet. Her står visst trafikken bom fast på veiene rundt om. Fra hjemmekontoret kan jeg melde om god stemning og varm kaffe. Men jeg må ut og måke snø av båten av alle ting etterpå så den ikke synker.

God tidlig ettermiddag fra sør. Forholdsvis begivenhetstrik dag, da jeg gikk ut rett over 12 for å starte bilen kun iført tynne sokker, gummistøvler, pysjbukse og jakke. Bilen startet, men det gjorde ikke displayet til den "smarte" dørlåsen når jeg skulle inn igjen. Tærne var særdeles kalde når man endelig kom seg inn igjen etter to timer, med den konklusjon at nå må man bare være inne til serviceperson kan få byttet hele skiten i morgen.

Kvalifiserer ifølge meg selv til årets mest kreative årsak til egenmelding da jeg ikke kommer meg på jobb, og har lært til neste gang at man skal kle seg ordentlig for de 20 sekundene utendørs da de plutselig kan bli til flere timer.

Ha en varmere dag der du er, og gratulerer til LN-RTP!

Grattis !! Du får si ifra hva jeg bør styre unna med Medicare ... kommer etter om en tre ås tid. :lol:

Takk, tror jeg. (Sluttet å feire bursdager for mange år siden, da blir man ikke eldre ser du :cool:)

Skal brife deg på Medicare, før du går over i rekkene som pensjonist, eller Sexy Senior Citizen som noen kaller seg. (Klinger bedre enn Gammelt Svin):colgate:

God ettermiddag fra Forus,

Rapportskriving og LL ( Lesson Learn) arbeid preger dagene denne uken. Det er greit det også å ha normal puls når man går hjem fra jobb og ikke må gallopere til en eller annen flyavgang. Det har blitt 127 flighter så langt dette året i følge min loggbok. MOW hvilket flyindivid fløy jeg på SK4143 26.februar? Her er det et hull i boka som jeg har glemt å føre opp.
Ha en fortsatt fin dag.

God morgen fra LA. Det er ikke hjemreise helt enda....

Men, den utviklingen i den nye Omikron varianten skremmer meg litt, liker ikke dette.
Det skal bli fantastisk når jeg går inn i døren hjemme. Jeg gleder meg.

Back