God tirsdag

Someone

Moderator
Medlem
God tirsdag fra Hvalstad. Her har man alt snakket på Teams og gjort noen dykk ned i noen regneark, og lekt litt inne på Nordnetkontoen. så da passer det med en espressopause. Et år med hjemmekontor har gått hardt utover jeansene i skapet, så planen er ut i lunsjen å hamstre for det neste året. Dessuten skal det visstnok lages litt podcast om fly i kveld. Ha en fin dag

God dag fra Bergen.

Naboen er en morgenfugl og med hammer i sin hånd blir det dårlig kombo for min del. Skulle vært forbudt mot oppussing før kl 12.

Har visst en Drop-in avtale for EU kontroll med bilen. Det bør gjøres for om to dager havner bilen på "klippelisten".

Ellers, skulle eg reist til Mexico i dag. Noe luftwaffe satt en effektiv stopper for. Ja ja, godt med litt ekstra poeng på kontoen.

FQTV

Makan... er det god tirsdag også nå? Blir mye det her. Den ene dagen etter den andre. Stress!!!

Som Someone har jeg også surret litt i "Nordnet" i dag. Strengt tatt bare myst uten å røre. Men hovedinvesteringen min har faktisk gått opp nesten 20% på 6 dager. Det er fint etter en litt trå periode. Så det feirer vi med kaffe. :)

Ha en fin en

Hoy morgen fra Sola. Gamlekontoret inntatt for et Teamsmøte og litt kontoreing.
Så da blir det også kaffeslabberas med gode gamle kollegaer.

Ha en nydelig tirsdag :)

Oooooh .... så landet man med et magaplask tilbake i realitetenes verden. Men det var deilig å komme seg ut og fly igjen. Nøt hvert øyeblikk. Unntatt de siste to timene når jeg begynte å bli sår bak ... Mulig jeg snekrer sammen en liten TR etterpå, siden det er litt uvanlige tider.

Men bilder ble det i hopetall, så kanskje dukker det opp noe i bildeforumet etterhvert også.

Nå synger Zappa om å reise til Montana og jeg må en tur på dynga etter at jeg har avsluttet litt papirarbeid for svigerbeistet ... Så blir det å fyre opp VPN-tunellen til Mosjøen igjen ..

God ettermiddag fra Mjøndalen. Dagens løpetur er unnagjort, like så med noen teamsmøter. Når blir det å kontorere ett par timer til, etter det får man finne ut hva man skal ha til middag i dag.

Ungen sover, Tuss og Tønn er på øret og det stormer og høljeregner ute... Så nå rydder jeg i gmailen min. Har nemlig lest at gamle eposter er klima-killers, da alt rælet ligger på servere som skal drives med elektrisitet. Hvorvidt det er sant eller ikke kan jeg ikke gi 100% belegg for, men tenkte at det var en ufattelig enkel måte å gjøre noe bra for miljøet. Samt motivere seg til å slette tusenvis av gamle reklameeposter. Med noen få timers arbeid de siste dagene har jeg fått redusert 9500 emails til 5000 emails. Håper å få fiksa mer, har nemlig funnet ut at man kan gjøre avanserte søk som "Larger: 10M" for å få opp alle eposter som er større enn 10mb... :google Spanande.

(Ja, er klar over at det enkleste hadde vært å bare "DELETE ALL", men jeg er litt nostalgisk av meg så enkelte vil jeg beholde.... ^_^)

Har nemlig lest at gamle eposter er klima-killers, da alt rælet ligger på servere som skal drives med elektrisitet. Hvorvidt det er sant eller ikke kan jeg ikke gi 100% belegg for, men tenkte at det var en ufattelig enkel måte å gjøre noe bra for miljøet.

Tja, det kommer vel an på strømtilførselen til disse serverene? Emails via kull er nok mer forurensende enn email via vindkraft.

Og i skyen er det jo komplett miljøvennlig! :)

lunch_1013_sky.jpg

Back