• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God Tirsdag

God tirsdag fra deltabyen Lillestrøm. :) Her er det et sabla leven utenfor fra måker og ender, så trøtt er man. Ja ja, kaffe hjelper nok. Ha en riktig fin en! :)

God tirsdag fra cellehotellet på terminal E på SVO. Celle er absolutt et navn som passer på dette vindusløse spartenske rommet, men det er heldigvis ikke så langt fra gaten som jeg skal reise fra om et par timer. Innen den tid må jeg finne hvor man får seg en god frokost da dette hotellet ikke tilbyr annet enn en brusautomat. Tro hvem som klarer en grei frokost ... og godtar vouchers fra Aeroflot. TGIF? Burger King? Mu-mu? Noen av uttallige cafeer og restauranter med mer ukurrante navn? Eller skal jeg satse på en lounge som alle ser ut til å ha samme leverandør av identisk og kjedelig mat. Denslags skal Google prøve å hjelpe emg med etter at jeg har blitt vekket av vekkeklokka på nabo-cella.

Ha en god en alle som ikke må bi værende på cella hele dagen.

Ha, ha Robert. Den flyplassen bruker vi taxi til byen/favoritthotellet for å komme fortest mulig vekk...:rolleyes:

Mornings fra Kreta. Frokost er inntatt, så får høre om arvingen vil til bassenget eller stranda. Ha en fin dag

Sent from my iPhone using Tapatalk

Halla fra Østerås!
Egg kokes og te trekkes. Fri idag, så da gjelder det å komme seg opp og få noe ut av dagen :D
Blandingsvær demper turlysten, så det blir vel litt ad hoc turist i egen by og deretter tdf utover ettermiddagen. Merker meg at det er jobbings allerede 06.45 i morgen, så det blir dårlig med målgangssnaps.
Ha en snasen tirsdag!

God morgen fra Lakkegata. Fint med noen arbeidsdager helt uten møter. Skal snart en tur til tannlegen, heldigvis bare en grundig tannpuss på programmet[emoji846] Gikk gjennom forrige ukes post i går, og jammen hadde postmannen vært innom med årets Companion ticket. Så gjenstår det å se om man får brukt den til noe fornuftig... Ha en strålende tirsdag!

God morgen fra Åfjord. :)

Skyet og litt regn, men overleve, ja det skal man nok uansett. Her er man i gang med en enkelt frokost før det skal pakkes litt.

Dagens eneste plan er å komme seg hjem til Snillfjord, for så å pakke full en maskin med klær og hoppe i dusjen en tur. Rekker nok ikke så mye mer da jolla ikke går fra Brekstad før klokken 16.00.

Ha en fortreffelig en! :)

Grått er det her i sør også! Regn skal det visst også komme før før det klarner pp i ettermiddag.

Ble en effektiv dag i går hvor 50 sekker ved ble fraktet sjøveien til hytta. Et ødelagt kjøleskap fraktet tilbake og på fyllinga, og så ble jeg forbanna på en større elektronikkbutikk som ikke klarte å levere det nye kjøleskapet som avtalt. Dvs at de lovet først at det skulle komme på torsdag, så på fredag, så på mandag, og da det ikke var kommet i går og tidligst kom onsdag, var det slutt på tålmodigheten. Men de fikset opp og utleverte et kjøleskap som var dobbel så dyrt som det jeg hadde kjøpt. Så da ble jeg jo happy til slutt da! Godt ordnet opp, synes jeg.

I dag skal det nye kjøleskapet sammen med nytt TV fraktes ut til hytta. Deretter hjem og pakke og handle og så inntas hytta for godt denne uka i ettermiddag når godværet er lovet. Har pakket 18 flasker vin. Burde holde frem til søndag det håper jeg. Heldigvis ikke langt hjem for å hente mer om det skulle skorte på..... Note to self: Husk Jägermeister! For det er jo ikke rart at jeg drikker.....

https://www.youtube.com/watch?v=etvtt1HeG6o

Happy summer!!

Grått og vått i dag så det ble plutselig arbeidsdag tror jeg. God kaffe av nykvernede bønner i koppen og kontorering mens Vamp summer i bakgrunnen. BankID kom opp med "SALIG DEBATT" i dag også, er det et tegn?

Ha en fin dag med eller uten et norgesglass med mer enn 13 humler i.

Hei og plask fra Gran Canaria. Nyter rolige dager og deilig vær[emoji481]

God morgen fra Cardiff. Selv med 9 timer tidsforskjell i USA-retning måtte jeg bryte meg ut av sengen kl 10.30 i dag etter drøye 10 timer søvn. Kunne hatt 10 til. Lett. Sånn føles det vaffal.

En pubfrokost nå og så ut og hente leiebil og deretter hente kompis i Bristol. Så tror jeg vi skal ta storetappen helt til nordvest i Wales. Ca 5 timers tur eller noe.

The Pitch var liksom anbefalt frokostpub her, men det kjennes litt soso når menyen henger igjen i fingrene og jakka klistres til bordet. Men men. Det er sikkert digg.

Ha en fin en

En pubfrokost nå og så ut og hente leiebil og deretter hente kompis i Bristol. Så tror jeg vi skal ta storetappen helt til nordvest i Wales. Ca 5 timers tur eller noe.
Pass deg, masse gærninger kjører på feil side av veien der. Bare du fløyter og står på ditt så gir de seg.

Angrer på at jeg ikke kjøpte den nye typen Toblerone som jeg så i taxfree'en i Baku. Den har de sikkert i sen store butikken på OSL tenkte jeg, men neida. Ingen nye varianter der og de hadde ikke engang enkeltsjokokolader der lengere, kun poser med småbiter.

Dette gikk like dårlig som sist da jeg så etter alkoholfri drikke der. Om Vinmonopolet tar over får de antagelig det på plass.

Pass deg, masse gærninger kjører på feil side av veien der. Bare du fløyter og står på ditt så gir de seg.

Angrer på at jeg ikke kjøpte den nye typen Toblerone som jeg så i taxfree'en i Baku. Den har de sikkert i sen store butikken på OSL tenkte jeg, men neida. Ingen nye varianter der og de hadde ikke engang enkeltsjokokolader der lengere, kun poser med småbiter.

Dette gikk like dårlig som sist da jeg så etter alkoholfri drikke der. Om Vinmonopolet tar over får de antagelig det på plass.

Nja ikke tro for mye om det - taxfreebutikker har kun lov å selge varer det er særavgifter på (alkohol, tobakk, sjokolade og parfyrme) - det står i lovverket. Men det burde jo være mulig å selge brus da, det er særavgift på sukker.

Jaja god ettermiddag fra Oslo - her ble man plutselig innkalt til jobbintervju på torsdag. Men slipper å være i en russisk celle så får komme meg ut litt. Formen er litt so-so da det ble litt øl i går kveld spontant med noen venner.

Jau jau - da var helgen over. Igjen. Sol og fint ute, og Vekkerbeagelen lot meg sove en halvtime ekstra.

Godt man bare pendler opp trappa. En stygg ulykke har stengt GA-400 sørgående og sørget for total tristesse for de som var på vei retning Atlanta. Lite variasjon i trafikken til tross for 'fellesferie' .... Tror jeg har det bedre enn de fleste.

God ettermiddag fra sete 3A på vei nordover fra Roma. Ingen bil på Gardermoen - så da blir det vel bobler og Ringi når Morten Purser nå starter serveringen. Ha en fortsatt fin tirsdag:-)

Back