• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tirsdag fra vest...

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
.....eller er det en god dag ? Utviklingen i Portland Oregon er baade trist og svaert skremmende....Trumps stormtropper ser ut til aa kunne gjoere hva de vil, anonymisert i kamuflasje, uten noe som identifiserer dem er en blanding av Homeland Security?? ICE etc. Sluppet loes paa fredfulle Demonstranter - f.eks. En 53 aar gammel Krigs Veteran ble slaatt saapass hardt at de brakk armen hans paa 2 steder, han stod helt stille (ja han har naa 53000 Twitter followers). Muligens Ford boer starte opp Produksjonen av Groenne Ford Falcon igjen.....:cry::cry:

God morgen fra Ris. Skremmende å lese nyhetene fra USA....måtte Biden vinne i november. Her skla snart hjemmekontoret åpnes - men først dagens tredje Nespresso. Satser på å få tatt et telefonmøte eller to mens jeg går i marka. Ha en bra tirsdag der du er.

Mornings fra Porsgrunn. Straks åpner frokosten her på Comfort Hotel. Kjører videre sørover ved lunsjtider så får vel la barna løpe litt innen det, samt det må handles litt da vi nå bytter hotell med hytte. Antar man her i byen får kjøpe de bæra de har? Ha en fin dag

God morgen fra Stavanger. Her titter solen inn vinduet og morgenen er bare helt nydelig.
Fikk i natt Mail om at ESTA utløper om 30 dager, dessverre får en vel kanskje si, det uaktuelt å anskaffe nytt.
Etter oppgradering i hagen i går, blir det i dag en rolig og avslappende dag, men et besøk innom datter står på planen.
Ha en nydelig tirsdag :)

Hjelp........eg har blitt ranet.

En pakke med masker på Flesland koster kr 169.-
Burde kostet 25.-

Ellers, (god) morgen. Ut å fly SAS for første gang siden mars. Håper eg husker rutinene: gå ombord, sitt ned, fly, gå av. Dette kan bli en krevende dag [emoji851]

Ha en God dag/uke/helg

FQTV

God morgen fra Oslo nord/øst og her er det lett overskyet og 12-13 grader. Dagen går til ferie her hjemme grunnet Korona epidemien.

Ser på flyradaren at det er mye mere trafikk ute nå enn i mars, april og mai mnd.

Ha en flott dag videre.

Jan

God morgen fra Prærien. Snart skal dørstokkmila krysses for litt fysisk fostring før frokost. Så går det rykter om en båttur litt senere.

Jeg er stygt redd Trump blir valgt på nytt jeg uansett for idiot han fremstår som. Uansett får man forsøke å nyte dagen.

God morgen fra heimen - grått i dag, men det skal lysne litt sies det på internettet, og det som står der er jo alltid riktig. I mellomtiden - mer kaffe takk!!!

.....eller er det en god dag ? Utviklingen i Portland Oregon er baade trist og svaert skremmende....Trumps stormtropper ser ut til aa kunne gjoere hva de vil, anonymisert i kamuflasje, uten noe som identifiserer dem er en blanding av Homeland Security?? ICE etc. Sluppet loes paa fredfulle Demonstranter - f.eks. En 53 aar gammel Krigs Veteran ble slaatt saapass hardt at de brakk armen hans paa 2 steder, han stod helt stille (ja han har naa 53000 Twitter followers). Muligens Ford boer starte opp Produksjonen av Groenne Ford Falcon igjen.....:cry::cry:

Ser de (Trump og c/o) vil bombe ihjel de stakkars utsulta spekkhuggerene du har utenfor stuevinduet også? For "militære øvelser"?!

Forakten for natur og miljø er hårreisende.

Trump er gal - såvidt jeg vet har ikke delstatens myndigheter bedt om denne generøse "hjelpen" fra Trump.

Trump er gal

You don't say? :rolleyes:

Siste jeg så, var at han ikke visste om han kom til å godta valgresultatet i november eller ikke. Er det sånn det funker? "Du tapte". "Nope. Godtar det ikke".

God tirsdag. Klarte visst å sove litt for lenge i dag, kombinert med den ene "2 ganger i uka"-kunden som det er mye manuelt knot med. Men jeg tror jeg er nogenlunde i mål.

3,5 dager til helg.

Ha en god en :)

Trump er ikke gal. Han er syk. Klassisk narcissisme. Alt dreier seg om ham, han har ikke ansvaret, han har ingen empati ... and so on.
Tror nok løpet er kjørt for ham nå. Men han ville uansett blitt en ‘dead duck’ president ettersom demokratene ligger an til å ta kontroll i begge hus.

Nok en varm dag her i vestsørøst. Guttungen tok sin siste eksamen i går - online. 99% og A i alle tre fagene han tok dette semesteret. Og dermed får han sin ‘Associated’ i cybersecurity.
Nå står jobbsøking på programmet.

Klar for ny arbeidsuke og chatbotdressur. Ta gjerne en titt, den ligger på hjelp- og kontaktesiden vår. ;)

Trump er en klovn! Men det har han vært hele sitt liv så det kan ikke brukes mot ham;) Mer interessant er det å prøve å forstå HVORFOR så mange valgte å stemme på ham og ha nettopp han som sin leder? Hva var det DE håpet at han egentlig ville klare å oppnå?

USA er faktisk ganske gammelmodig i sin samfunnsstruktur og debatten blir raskt både høylytt og opphetet når forslag på endringer fremmes. Men det er et generasjonsskifte på gang i amerikansk politikk og dyktige folk fra ulike samfunnslag velger å engasjere seg. Det er bra! Årsak til denne massive mobiliseringen er nettopp Donald Trump! So send in the Clown!
Jeg har tro på at USA kan komme seg ganske raskt på bena igjen når ´Sirkus Trump`har forlatt Det hvite hus. Så fatt mot!

Mine planer for dagen er som følger: lese bok + vanne blomster!
Ha en fin dag!

Last edited:
Vi snakker litt om USA-ferie i 2022. Håper Trump ikke lenger er president og at tingenes tilstand har blitt litt mer stabile der borte.

Hei fra Forus. Kan vel konstatere at jeg er halvveis til helg. Arbeidsuken etterpå håper jeg går rimelig fort unna for etter den er det endelig ferie!

Vi snakker litt om USA-ferie i 2022. Håper Trump ikke lenger er president og at tingenes tilstand har blitt litt mer stabile der borte.

Hei fra Forus. Kan vel konstatere at jeg er halvveis til helg. Arbeidsuken etterpå håper jeg går rimelig fort unna for etter den er det endelig ferie!

Hele verden håper nok iallefall på president Biden kanskje bortsett fra kompisen hans i Brasil og Putin.

Trump er gal - såvidt jeg vet har ikke delstatens myndigheter bedt om denne generøse "hjelpen" fra Trump.
Delstaten ved Guvenoeren og Ordfoeren i Portland har bedt disse troppene om aa forlate Portland og Oregon - noe de nekter. Svaert skremmende at disse spesial styrkene fra Home Land Security ikke foelger paabud fra valgte representanter.
En svaert anerkjent journalist Rob Evans som har erfaring fra en lang karriere i krigs soner har skrevet en lang kronikk og var intervjuet i New York Times i dag fra hans hjemby Portland. Selv Riot Ribs - en Portlander som serverte Ribs gratis ble effektivt utryddet med taaaregas og koeller. Er redd for hva som vil skje med de 60-70 gravide som danner en beskyttelses mur hver kveld.

Nå er det vel sånn at de føderale myndigheter kan overstyre de statlige, så det er vel etter lovverket på den måten. Vi ser jo litt av det samme i Georgia med konflikten mellom stat og by om maskepåbud.

Men bortsett fra det er det jo helt forkastelig og jeg håper at den intensiverte mediaoppmerksomheten vil få 'noen' til å innse at dette var en svært dårlig ide ..

Back