• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tirsdag fra Røros

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God tirsdag fra Røros

God morgen fra Vertshuset Røros. Siste dagen uten frokostbuffet og med 400 gjester til frokost må vi alle hjelpe til for å få servert frokosten ihht retningslinjene fra FHI:-) Klar for å være ansatt/innsatt i vann og brød serveringen noen timer. Ha en topp tirsdag du også!

Re: God tirsdag fra Røros

God morgen fra en av Ruters røde i retning Oslo. Ny arbeidsdag venter men kun ni dager til to ukers ferie. Gleder meg til å fly til Røros! Godt å høre det er mange gjester på Vertshuset! Ha en super dag! :)

God morgen fra Vertshuset Røros. Siste dagen uten frokostbuffet og med 400 gjester til frokost må vi alle hjelpe til for å få servert frokosten ihht retningslinjene fra FHI:-) Klar for å være ansatt/innsatt i vann og brød serveringen noen timer. Ha en topp tirsdag du også!

Har ikke dere fått med dere at §14a 2. ledd ("Buffetforbudet") i Covid-19 forskriften ble opphevet allerede fredag 10. juli, mens de andre endringene i samme forskrift trer i kraft i morgen?

Endringsforskriften FOR-2020-07-10-1543 sier følgende i kapittel II:
"Forskriften trer i kraft 15. juli 2020. Endringen i § 14a trer i kraft straks."

Det er dårlig at næringsministeren ga feil informasjon før helgen - og minst like dårlig at bransjeorganisasjonene ikke merket dette da forskriften ble lagt ut på Lovdata i går.

Har ikke dere fått med dere at §14a 2. ledd ("Buffetforbudet") i Covid-19 forskriften ble opphevet allerede fredag 10. juli, mens de andre endringene i samme forskrift trer i kraft i morgen?

Endringsforskriften FOR-2020-07-10-1543 sier følgende i kapittel II:
"Forskriften trer i kraft 15. juli 2020. Endringen i § 14a trer i kraft straks."

Det er dårlig at næringsministeren ga feil informasjon før helgen - og minst like dårlig at bransjeorganisasjonene ikke merket dette da forskriften ble lagt ut på Lovdata i går.

Så betyr ikke denne forskriften at det er en plikt å innføre buffet ved første anledning... ;) Antagelig må hotellet ha litt tid å områ seg litt på. Naturlig feks at det er større bemanning ved frokosten når det ikke er buffet så man må omrokkere litt på bemanningslister osv. ;)

God dag fra Oslo. Her blir det utflukt til et sted mellom Sørumsand og Blaker - for en minnestund for en bekjent som gikk bort. Kirka er fullbooka (covid 19 restriksjoner ) men alle var hjertelig velkommen på minnestunden så da får det bli det og følge bisettelsen via livestream.

Så betyr ikke denne forskriften at det er en plikt å innføre buffet ved første anledning... ;) Antagelig må hotellet ha litt tid å områ seg litt på. Naturlig feks at det er større bemanning ved frokosten når det ikke er buffet så man må omrokkere litt på bemanningslister osv. ;)

Selvfølgelig - men jeg oppfattet EB slik at buffetforbudet medførte mye ekstra jobb for hotellet når de skulle servere så mange, og at de derfor helst ville tilbake til "normalen". Men jeg beklager hvis jeg misforstod....

Clarion Collection With i Tromsø serverte "gammeldags" frokostbuffet i dag - deilig!!!!

Last edited:

Mornings fra Tjøme. Her stod svigers for frokostbuffeten i dag. Ute skal vel både gress og blomster vannes i hele dag, så det blir litt inneaktiviteter i dag. Ha en fin dag

Aldri har jeg lest så mye "positivt" om frokostbufeer, som stort sett alltid er en gigantisk skuffelse og ubehag av udeklarert høyprosessert billigskinke, egg og melk fra industrielt husdyrhold... :)

njanja. Her henter jeg meg en "lunsjbuffet" til spisebordet da jeg fra kl 10:00 må inn i et TEAMS-møte som er planlagt med 4 timer. Yeay.

Aldri har jeg lest så mye "positivt" om frokostbufeer, som stort sett alltid er en gigantisk skuffelse og ubehag av udeklarert høyprosessert billigskinke, egg og melk fra industrielt husdyrhold... :)

njanja. Her henter jeg meg en "lunsjbuffet" til spisebordet da jeg fra kl 10:00 må inn i et TEAMS-møte som er planlagt med 4 timer. Yeay.

Tror også slike buffeter er en god kilde til mye matsvinn. Folk tar gjerne mer enn det de spiser og det som er igjen etter dagens frokost må likevel kastes.

Tror også slike buffeter er en god kilde til mye matsvinn. Folk tar gjerne mer enn det de spiser og det som er igjen etter dagens frokost må likevel kastes.

Jepp... Gjør jeg ofte. Dessverre. Man lar seg friste av noe og rasker med seg masse, til slutt er det brødskive med sjokoladepålegg man spiser... :D

TEAMS-møtet løper videre, og jeg er litt lett lei. Har meg en nrk-forum-pause.

Skal bo to netter på hotell i Oljehovedstaden i månedsskiftet. Gleder meg til hotellfrokost.
Hei fra Forus. Ukens første arbeidsdag begynner så smått å gå mot slutten. Blir vel litt flytting og/eller bryllupsplanlegging i kveld tenker jeg. Ha en fin tirsdag forumister.

Spiste buffet hos DFDS i fjor. spiste det meste, men måtte kaste inn håndkleet på den siste softisen.

Ellers god tirsdag. Merker at man er på jobb, med plutselig et par ekstra delegerte oppgaver, der jeg i tillegg måtte finne ut av den ene ut i fra en rutinebeskrivelse som absolutt kunne vært bedre. Tror jeg dropper å ringe og klage til hun som har laget den, da hun i "verste fall" kan være på fødestua nå.

Nå skal det bare slukkes en liten brann fordi en kunde sendte en pakke feil, og få klar den bilen som stod på grensen 13:20 etter at den skulle laste 13:30 på et sted et par timers kjøring fra grensen. Sånn går no dagan.

Ha en god en :)

G’morgen! Opp til vanlig tid. Speidet etter kometen, men er ikke sikker på om den flekken på himmelen var riktig flekk. Så ingen hale, ihvertfall ...

Ny arbeidsuke straks igang. Blir kort natt til natten, da jeg skal være med på et Teams-møte klokken 0200 .. Menmen .. sånn er’e ...

God ettermiddag fra Trondheim. Radisson Blu på TRD kunne by på frokostbuffet. Denne tok de først betalt for da jeg bestilte rom med frokost inkludert. Mot slutten av bestillingen fikk jeg tilbud om å oppgradere rommet for 60kr. Det slo jeg til på. Når jeg kommer til hotellet viser det seg at oppgraderingen betød at frokost ikke likevel var inkludert. Så vi endte opp med å betale ca 390kr for frokost. Frister med enprikksanmeldelse på Tripadvisor. Hater å bli lurt.

I morgen tidlig får vi se hva Stordalen hoster opp på Quality Augustin. Her er det første frokostbuffet etter corona som skal serveres. Hotellet er pusset opp i Stordalen stil (felles områder og ny maling og tepper, men ikke dører og bad). Smekkfullehotell i Trondheim om dagen, men mulig de klarte å hoste opp sen utsjekk likevel i morgen.

Hva mer gjør man forresten i Trondheim når Nidarosdomen og Gløshaugen er inspisert? Finnes Bareblåbær enda må vel pizza inntas der.

Selvfølgelig - men jeg oppfattet EB slik at buffetforbudet medførte mye ekstra jobb for hotellet når de skulle servere så mange, og at de derfor helst ville tilbake til "normalen". Men jeg beklager hvis jeg misforstod....

Clarion Collection With i Tromsø serverte "gammeldags" frokostbuffet i dag - deilig!!!!

I morgen er buffetforbudet opphevet...men vi har aldri hatt så lite matsvinn som i tiden uten buffet. Belegget siden starten på juni har ligget på 96% så dette kan bli tidenes sommer. Nå må vi bare fortsette å vaskehender, holde avstand - det er veldig viktig når man igjen får buffetene åpne.

I morgen er buffetforbudet opphevet...men vi har aldri hatt så lite matsvinn som i tiden uten buffet. Belegget siden starten på juni har ligget på 96% så dette kan bli tidenes sommer. Nå må vi bare fortsette å vaskehender, holde avstand - det er veldig viktig når man igjen får buffetene åpne.

Det er fabelaktig å høre. Virker som om destinasjonshoteller går som ei kule om dagen? Dyre popanlegg og spesialhotell er tydeligvis greia. Eller så er det bare du, jeg og Elefanten som er sykt flinke... Kanskje mest det.

God kveld fra Lillestrøm. Her er det rimelig pakket for togtur tidlig i morgen. Da reiser vi til Flåm med Vy og har 2 netter på et helt utsolgt Fretheim hotell.

Ha en fjong dag

Last edited:

Det høres supert ut! Hvordan måler dere matsvinn? Veier dere søppelsekkene etter buffeten?

Jeg vil ikke trekke for bastante konklusjoner. Mange hoteller har hatt et så dårlig frokosttilbud at jeg har droppet å spise på hotellene. Når tilbudet blir dårlig nok vil forbruket synke betraktelig. Men et dårlig tilbud er kanskje ikke det som hotellene ønsker?

"Bundling" av flere retter, f.eks pølse og tomatbønner i samme skål fører i mitt tilfelle til større matsvinn da jeg spiser pølsene og lar tomatbønnene ligge igjen.

Jeg vil ikke trekke for bastante konklusjoner. Mange hoteller har hatt et så dårlig frokosttilbud at jeg har droppet å spise på hotellene. Når tilbudet blir dårlig nok vil forbruket synke betraktelig. Men et dårlig tilbud er kanskje ikke det som hotellene ønsker?

"Bundling" av flere retter, f.eks pølse og tomatbønner i samme skål fører i mitt tilfelle til større matsvinn da jeg spiser pølsene og lar tomatbønnene ligge igjen.

Vi "bundler" ikke rene råvarer - dette har blitt servert av kokk etter ønske fra gjest. Ja vi måler vekt på matsvinn - og det er merkabrt hvor lite som nå kastes. Håper vi tar med oss noe av dette videre.

Likte godt hotellfrokosten på the Thief under buffetforbudet. Full ala carte servering ved bordet og man slapp plastinnpakket mat, som jo er en nedtur i seg selv

Back