• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tirsdag fra Røros

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God tirsdag fra Røros

God morgen fra Vertshuset Røros. Gårsdagens avduking av NORD drevet av SJ ble en hyggelig opplevelse. Gleder meg til å prøve NORD i morgen på vei tilbake til Oslo. Nå åpnes kontoret og det blir en dag med både fysiske og digitale møter. Avslutter dagen med et glass eller to sammen med arrangørene av Pride her på Røros i 2021. Nyt tirsdagen!

Re: God tirsdag fra Røros

Morn fra havet. Her venter jeg på tidligflight som tar meg i land.

Ha en fin dag :)

God morgen fra Prærien. Rukket en fin joggetur i nye geografiske områder. Droppet musikken for heller høre på fuglelivet under joggeturen. Skikkelig sommerfølelse! Espressoen er akkurat tømt så nå får jeg bistå litt i engelskundervisningen inne og trylle frem frokost. Noen har klart å lure inn en idrettsavslutning til tross for Corona i ettermiddag. Nyt dagen!

Good morning from Groruddalen i Oslo, stedet som åpner kontoret kl 08:00 og stenger i dag kl 15:00 etter et par raske videomøter og videosamtaler med kunder/leverandører. Veldig praktisk med digitale møter osv.

Ha en flott dag videre, selv uten flytur i denne måneden :)

Jan

Mornings fra Hvalstad. En espresso i solen før jeg går inn til hjemmekontoret igjen. Satser på å være produktiv nok til en løpetur i lunsjen. Kona skal ut etter jobb, så her blir det full au pair duties på undertegnede. Ha en fin dag

God morgen fra Vertshuset Røros. Gårsdagens avduking av NORD drevet av SJ ble en hyggelig opplevelse. Gleder meg til å prøve NORD i morgen på vei tilbake til Oslo. Nå åpnes kontoret og det blir en dag med både fysiske og digitale møter. Avslutter dagen med et glass eller to sammen med arrangørene av Pride her på Røros i 2021. Nyt tirsdagen!

Kult. Nå har de vel ikke åpnet noe av det som skulle bli første steg mot "Svenske tilstander" der pga Corona. Men mat og drikke skulle vel oppgraderes en del?

God morgen fra Lillestrøm. Her bærer det, som vanlig, inn til bortekontoret. Med kollektivt her også. Frykter vel at det begynner å bli flere folk på toget nå etter stengning av tunell.

I kveld skal jeg jeg først hente elefanten som har vært hos Bestemor et par dager, og så bærer det nok en gang inn til Sandvika Storsenter hvor Storsmurfen skal shoppe til ferie.

Ha en fin en

...., og så bærer det nok en gang inn til Sandvika Storsenter hvor Storsmurfen skal shoppe til ferie.

Du vet det ikke er Pol der?

Sånn, da var unnskyldning for å slippe på plass [emoji13]

Morn fra bortekontoret. Håper man snart har lov til å bruke tog igjen, da bilpendling gjennom Oslo fortsatt bare er tull og tøys for oss uten diverse forpliktelser på skole/barnehage/idrett. Sykkel er litt for mye distanse/tid og det er noe herk med sekk med skift og laptop. Unnskyldningene er mange :colgate:

og så bærer det nok en gang inn til Sandvika Storsenter hvor Storsmurfen skal shoppe til ferie.
Mistenker at kona hadde sett meget dumt på meg om jeg hadde foreslått å dra til Strømmen Storsenter for å shoppe, på tross av at det er et pol der.

Last edited:

Hei fra Knausen. Første kundemøte er tatt på god gammeldags mobiltelefon. Ser at behovet for face to face er sterkt tilstede og må bokke noen fly før Norge stenger for sommeren.

Nå noen nye møter og deretter en veeeeldig lang tur før aupair-jobben settes igang.

og så bærer det nok en gang inn til Sandvika Storsenter hvor Storsmurfen skal shoppe til ferie.

Du vet det ikke er Pol der?

Ikke har de fått inn banjoer heller.

Jeg skjønner altså ikke poenget med å dra til Sandvika når man også har et stort kjøpesenter på Strømmen.

God tirsdag fra jobben. Nest siste jobbtirsdag før ferie. Er visst nok å gjøre i dag også. Noen av mine arbeidsoppgaver er delegert til andre, så nå har det tydeligvis blitt enda mer å gjøre på de oppgavene jeg har igjen.

Ha en god en :)

Sånn, da var unnskyldning for å slippe på plass [emoji13]

Tror jeg kommer særdeles kort med den.

Mistenker at kona hadde sett meget dumt på meg om jeg hadde foreslått å dra til Strømmen Storsenter for å shoppe, på tross av at det er et pol der.

Det kan du si. Dette Sandvika "monsteret" ble skapt da deg for et par-tre år siden booket rom på Thon hotell Oslofjord. Spanderte lunch på Egon før vi shoppet på senteret og til slutt hadde julebuffet og drakk oss pärongurka på rommet med medbrakt. Det har siden blitt juletradisjonen vår og er veldig morsomt. Ulempen er at hun også har stålsatt seg på Sandvika til all vanlig handling. Men folk kan ha værre vaner enn det.

Dessuten får jeg ladet hybriden når jeg kjører så langt. Noe som er bra for miljøet.

Last edited:

God hjemmekontordag atter en gang. Dagens siste møte er over om ikke så lenge så da kan man konsentrere seg om faktisk jobbing og kaffe og andre viktige ting. Blå Java står på kjøreplanen i dag ☕

Ikke har de fått inn banjoer heller.

Jeg skjønner altså ikke poenget med å dra til Sandvika når man også har et stort kjøpesenter på Strømmen.

Sjekket faktisk banjobeholdningen deres på fredag og det var desvarre tomt. Kanskje de har fått inn nå

Morn fra bortekontoret. Håper man snart har lov til å bruke tog igjen, da bilpendling gjennom Oslo fortsatt bare er tull og tøys for oss uten diverse forpliktelser på skole/barnehage/idrett. Sykkel er litt for mye distanse/tid og det er noe herk med sekk med skift og laptop. Unnskyldningene er mange :colgate:

Hva med ansatte hos dere som ikke har bil da? Satser vel på at de får lov å jobbe hjemmefra siden dere har så strenge regler. Av diverse storsenter og tull så synes jeg faktisk Metro på Lørenskog er helt ok (men er vel kanskje ikke helt definisjon som et storsenter?). Jeg drar uansett til Tveita for det meste jeg OG der har de Pol, men det er ikke et storsenter. Faktisk et ganske lite senter, men man går i det minste seg ikke bort som man kan gjøre på Sandvika.

Jaja god morgen fra Oslo - tenker å ta meg en tur ut. Nå skya det litt til da ser jeg og det er jo litt nedtur så kan vente litt å se om sola kommer tilbake.

Hva med ansatte hos dere som ikke har bil da? Satser vel på at de får lov å jobbe hjemmefra siden dere har så strenge regler.

Hjemmekontor er standard, så er heller at man får lov til å jobbe fra kontoret en gang innimellom så lenge man ikke bruker kollektiv. Er innimellom veldig mye mer effektivt å samle teamet og ta noen fysiske møter

Hm, husker godt siste gang jeg var på Sandvika Storsenter. Det var samme dag som Linate-ulykken, og jeg traff tilfeldigvis en SAS-purser som var like sulten på nyheter som meg ...

Bodde forøvrig rett opp i lia før jeg flyttet over hit, og allerede da holdt man seg langt unna på lørdager.

G’morgen .. her loves det dårlig vær og en kaldfront, men det betyr nok bare at vi såvidt dipper under 20 på natta ...

Ikke å forglemme det er primærvalg i Georgia i dag .. rekordmange som har forhåndsstemt, og det rapporteres om store køer (med mellomrom og masker) ved valglokalene. Presidentdelen er jo ikke så aktuell, men det er en del lokale republikanere som lever farlig, til tross for at Georgia er en temmelig 'rød' stat. Og 'rød' her betyr konservativ .. ;)

Ellers dukket plutselig Virgin opp på flyradaren igjen med en 789. Ikke sikker på om det er frakt eller pax, men mistenker det første. BA har fløyet her uten pax i hele koronaperioden. Godt å se at det begynner å røre på seg igjen. Delta vil også sette flere fly i trafikk fra 1. juli.

Ikke å forglemme det er primærvalg i Georgia i dag .. rekordmange som har forhåndsstemt, og det rapporteres om store køer (med mellomrom og masker) ved valglokalene. Presidentdelen er jo ikke så aktuell, men det er en del lokale republikanere som lever farlig, til tross for at Georgia er en temmelig 'rød' stat. Og 'rød' her betyr konservativ .. ;)

Ellers dukket plutselig Virgin opp på flyradaren igjen med en 789. Ikke sikker på om det er frakt eller pax, men mistenker det første. BA har fløyet her uten pax i hele koronaperioden. Godt å se at det begynner å røre på seg igjen. Delta vil også sette flere fly i trafikk fra 1. juli.

Har du forhåndsstemt? Det er viktig at du gjør plikten din! :)

Back