Glad tirsdag fra Ris:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet. Pakket og klar for noen dager på Røros men kjøreturen blir litt forsinket pga et møte med hoffleverandøren av italiensk kjøreglede….meget mulig det blir siste tur med tysker`n for oss denne gangen. Regner i Oslo nå - men det blir gjensyn med solen i ettermiddag på Røros. Bruk tirsdagen best:-)

God morgen fra Split. En løpetur er gjennomført, så da venter frokosten. Ellers skal det vel bades i dag også. Ha en fin dag

58dc20b86e63267addae4edc68c65a73.jpg

God dag! Gjennomført bassengtjeneste i dag også! Nå drypper det litt fra skyene som ligger over her! Fortsatt behagelig temperatur både på land og i vannet. Det blir ikke de store gjøremålene her i dag! I morgen er planen å komme seg på tur!

God morgen fra Rostock[emoji3] Årets MC-ferie er i gang. Startet med Kiel-ferga på søndag som faktisk sendte EM-finalen på storskjerm i konferanseavdelingen. I går tok vi oss til Rostock via Lübeck. Strålende vær. Kvelden ble avsluttet på den brune puben Schallmauer (Lydmuren). Masse flystasj inne der. Litt gråvær i formiddag, så turen mot Sczcecin er utsatt noen timer.
18888991b738e192e7dfc2f46610fc6b.jpg

God morgen fra bredden av en vestlandsfjord. Fortsatt ikke antydning til regn her og behagelig temperatur, så vi traff godt i år. I kveld blir det en bedre middag i mer urbane strøk. Retur til OSL i morgen.

God morgen fra Lillestrøm. Her blir det en tur ut på driving range nå.

Litt vemodig å bli ferdig med siste Skippy-boka i går. Har drøyd den ut lenge nå. Men nede i 5 sider om dagen ble jeg allikevel ferdig til slutt.

Så da er spørsmålet hva jeg skal lese nå.

Ha en fin tirsdag

God dag fra Kongsberg.

Dagen har ikke vært den beste med at kona og min søster koser seg i Dublin og jeg må pent holde meg hjemme. Men det var nok en riktig beslutning, jeg hadde ikke hatt noe å gjøre i Dublin nå. Formen er egentlig ganske ok, men jeg blir ofte trøttere og mer sliten utover ettermiddag og kveld. Har ikke fått tid til MR og ERCP ennå, men det dukker vel plutselig opp.

Litt vemodig å bli ferdig med siste Skippy-boka i går. Har drøyd den ut lenge nå. Men nede i 5 sider om dagen ble jeg allikevel ferdig til slutt.

Du vet hvodan du kan spise sjokolade, kaker og andre godterier uendelig lenge uten å bli tjukk? La oss si du har en sjokoladeplate. Du spiser så halvparten av denne. Neste gang spiser du halvparten av det du har igjen. Tredje gangen spiser du også halvparten av det som er igjen. Slik fortsetter du i det uendelige. Mengden med sjokolade du har spist blir

1/2 + 1/4 + 1/8 + 1/16 + 1/32 + ....... (Denne fortsetter i det uendelige).

Rekken over en geometrisk rekke som konvergerer og en kan vise at summen av den er 1. Altså er

1/2 + 1/4 + 1/8 + 1/16 + 1/32 + ....... = 1

Så uansett hvor lenge du spiser sjokolade forutsatt at du bruker denne teknikken så får du aldri spirt mer enn en plate.

Du kunne jo prøvd det samme på Skippy bøkene. :D

God dag fra Kongsberg.

Dagen har ikke vært den beste med at kona og min søster koser seg i Dublin og jeg må pent holde meg hjemme. Men det var nok en riktig beslutning, jeg hadde ikke hatt noe å gjøre i Dublin nå. Formen er egentlig ganske ok, men jeg blir ofte trøttere og mer sliten utover ettermiddag og kveld. Har ikke fått tid til MR og ERCP ennå, men det dukker vel plutselig opp.

Du vet hvodan du kan spise sjokolade, kaker og andre godterier uendelig lenge uten å bli tjukk? La oss si du har en sjokoladeplate. Du spiser så halvparten av denne. Neste gang spiser du halvparten av det du har igjen. Tredje gangen spiser du også halvparten av det som er igjen. Slik fortsetter du i det uendelige. Mengden med sjokolade du har spist blir

1/2 + 1/4 + 1/8 + 1/16 + 1/32 + ....... (Denne fortsetter i det uendelige).

Rekken over en geometrisk rekke som konvergerer og en kan vise at summen av den er 1. Altså er

1/2 + 1/4 + 1/8 + 1/16 + 1/32 + ....... = 1

Så uansett hvor lenge du spiser sjokolade forutsatt at du bruker denne teknikken så får du aldri spirt mer enn en plate.

Du kunne jo prøvd det samme på Skippy bøkene. :D
Jeg lærte at 2 også er lik 1. Altså er matematikken tull. Neida det "beviset" er litt morsomt.

Jaja fått fiksa ny telefon da. Men skal prøve intenst å bruke opp dataen på det portugisiske simkortet først hehe også er det kveldsvakt snart og

Sent from my 23028RNCAG using Tapatalk

Så da er spørsmålet hva jeg skal lese nå.

Tja ... serien om Xanth kanskje? 47 bøker skulle holde deg opptatt en stund. ;)

https://www.amazon.com/Spell-Chamel...83d76e14455d9&language=en_US&ref_=as_li_ss_tl

Trallalla-la fra bestsørøst .. Her er det slutt på Pulverpadder .. det er verre .. ikke lett å få ny forsyning uten å hoppe over Dammen .. Selv ikke Amazon klarer den. Litt skandale, egentlg, nå som det er Prime Day og greier!

Men solen skinner, rutene dugger og bikkjene (to av dem) slumrer under føttene mine ..

Hva skal en si.. For et opplegg. Nå er det huevos rancheros og mimosas på ved stranden etterfulgt av Strand-dag. Steakhouse i kveld og allsang ved bassenget i solnedgang.. jeg dævver.

Jeg lærte at 2 også er lik 1. Altså er matematikken tull. Neida det "beviset" er litt morsomt.

Dette beviset for at 0=1 er ganske fiffig og det beste jeg har sett. Det forutsetter kunnskap om delvis integrasjon. Antar at du kan det Hypern. Hvor ligger feilen?

Attachments

• 0=1.JPG
    0=1.JPG
    34.4 KB · Views: 110
Back