God tirsdag fra Larkollen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Kan vel allerede nå få ønske en fin tirsdag fra Støtvig Hotel på Larkollen vel vitende om at jeg nok allikevel er våken før de fleste... Retur til Oslo og videre til OSL i morgen...klar for å fly de små grønne. Ha en fin fin tirsdag du også.

Og jeg syntes jeg var tidlig oppe klokken 0600 i dag. Hei fra Stavanger. Uvanlig tidlig våken til meg å være. Lurer på om det er kroppen som begynner å psyke seg opp til tidlig charterflight om en drøy ukes tid. Vel vel. Har uansett noen avtaler i løpet av dagen så det er egentlig ikke så dumt med god tid til kaffekoppen og frokosten før man må komme seg ut døra. Ha en fin dag forumister.

Fattighus, Viking IPA og en Rembrandt i Portland - aldri en kjedelig kveld med Italiensk familie ;-)
Det tidligere fattighuset er nå en flott eiendom med Golf, Vingård, bryggeri, brenneri og 12 barer og resturanter. Bryggeriet bød på Kveikno - Norwegian IPA - nok til å gjøre avholdsmann av SudCaravelle - Hickok hadde nok derimot hatt stor glede av dette bryggeriet. Hva med Rembrandt - vel en kusine i Italia har etter et langt ekteskap med en Mafiaboss endt opp med en ekte Rembrandt - ha en like spennende tirsdag !

Attachments

• APC_0012.jpg
    APC_0012.jpg
    121.3 KB · Views: 280
God formiddag fra Chaweng, Samui. Her rakk en frokosten med noe bedre margin enn igår, men jaggu ikke mye. Så her blir det skjerpings og det blir vekkerklokke i morgen.
Nå nytes det sløve liv ved bassenget og bare helt tilfeldig så ligger hotellet perfekt til i forhold til banen på USM så litt underholdning har en også.
Ha en fin fin tirsdag :)

36529a5249f72d9cd980e0c9f0025fc9.jpg

c82a1321f22d2c563f5a1e4c61c83fc7.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Norwegian IPA - nok til å gjøre avholdsmann av SudCaravelle - Hickok hadde nok derimot hatt stor glede av dette bryggeriet. !

Ha ha... Nå mårru slutte DC ;). Jeg har fremdeles aldri sagt at jeg ikke liker IPA og annet hipster-vann.. Tvert i mot, jeg har drukket dette siden det glade nitti-tallet. Det jeg i motsetning til hipsterene har er en allsidig smak.. Noen av de bedre øl-opplevelsen jeg hadde i sommer var iskald Miller Lite på fat i nedkjølte glass i 32 grader ved en kanal og i den andre enden Funky Buddah IPA på fat i veltempererte lokaler.

Det er veldig inn på løkka og si at lyst øl er teit, men Farris er enda lysere og det liker jeg også..
Nå ble jeg uansett tørst og kommer til å gjenta gårsdagens øl som var en Aaas Fatøl i kald norsk stue.

Hei fra jobben.. Litt sliten etter mye aupair virksomhet de siste dagene.. Nå lages det matpakker og to middager hver dag.. I mitt neste liv skal jeg unngå karriere-kvinne..

I ettermiddag skal en liten leilighet nede ibyen selges og jeg skal ta med den yngste på selveste Tex Burger (som jeg ennå ikke har helt forstått om er godkjent av hipsterene.. Den burgeren er verken Kobe, vegan eller pulled)

Mornings fra Hvalstad. Kona er en tur på jobb, så her kombineres både hjemmekontor, gjemmekontor og Au Pair jobb. Men akkurat nå skal det drikkes litt espresso og spises litt biscotti. Men det trengs nok en god løpetur i kveld. Ha en fin dag

82c8674afe725a7c02039e568ec7b818.jpg

Hei fra jobben.. Litt sliten etter mye aupair virksomhet de siste dagene.. Nå lages det matpakker og to middager hver dag.. I mitt neste liv skal jeg unngå karriere-kvinne..

Helt enig Hansemann. Nå skal liksom kvinnene gjøre både dette og hint fremfor å ta vare på familien. En venn av meg fikk så store problemer at det måtte ansettes egen driftsleder for au pairene. Men nå skal plutselig de ha rettigheter, eller hva de kaller det, også.

- Konsulent (46), Lillestrøm

Helt enig Hansemann. Nå skal liksom kvinnene gjøre både dette og hint fremfor å ta vare på familien. En venn av meg fikk så store problemer at det måtte ansettes egen driftsleder for au pairene. Men nå skal plutselig de ha rettigheter, eller hva de kaller det, også.

- Konsulent (46), Lillestrøm

He he.. Håper du forstår at vi vårt tilfelle så er det jeg som er au pairen og jeg har null rettigheter.

- Tøffelhelt (46 og et halvt), Oslo

Dere bor i feil land, her jeg bor får kvinnen 3 år fri for å passe på barn (og 3 år til for hvert barn afaik). Heldagsbarnehage er et fremmedord, og karrierekvinner finnes for det meste bare i storbyene. Men det er klart, etter 1 år må dere punge ut for hele familien, for NAV-stønader er ikke like store eller lange i andre land ;)

Her knaskes det Wasa knekkebrød og jeg får livebilder fra huset vårt hvor det støpes gulv :) Første høstdag: jeg måtte skru temperaturen et lite hakk opp i bilen i mårrest.... "bare" 15 grader...

Tudelu!

He he.. Håper du forstår at vi vårt tilfelle så er det jeg som er au pairen og jeg har null rettigheter.

- Tøffelhelt (46 og et halvt), Oslo

Jeg skjønte det så klart. Du har jo vært her en stund så jeg visste du ikke var helt "mongo" (for å bruke nok et politisk ukorrekt ord). Men det var litt morsomt :)

I ettermiddag skal en liten leilighet nede ibyen selges og jeg skal ta med den yngste på selveste Tex Burger (som jeg ennå ikke har helt forstått om er godkjent av hipsterene.. Den burgeren er verken Kobe, vegan eller pulled)

Hvis Texburger blir godkjent av hipsterne ..... ja, da får de problemer med cred’en. Hipstere kjører da ikke annet enn trikk og elektrisk scooter, og Maritim blir litt vanskelig da... I tillegg får man vel ikke veggieburgere. (Pføy!)

Men gode burgere har de, ned mindre de har endret oppskriften siden 1998.

G’morgen. Altfor varmt ute. Nattetemperaturen må ned. Må også stelle hjemme ettersom kona jobber borte. Ingen småunger i huset, men svigerbeistet oppfører seg som en ...

God morgen her fra Córdoba! Her er fortsatt frokost-tid. Dette er min siste dag i Argentina før jeg imorgen reiser videre i Sør-Amerika.

Denne byen fremstår kanskje ikke som en skinnende perle, men jeg opplever den absolutt som svært spennende, levende og interessant. Mens man i Buenos Aires ofte får følelsen av å gå på Champs-Élysées, kan det nok minne litt mer om Brugata rundt omkring her i Córdoba; støvete, ting henger litt på skakke og med mennesker som lever sine utfordrende liv. Midt opp i dette finner man masse spennende bygninger; praktiske og enkle, men med arkitektonisk utforminger som er verdt å stoppe opp for.

Også her finnes et variert café-liv som er åpne til langt på natt, men alt er mye mer enklere stil en Buenos Aires. Argentinerne her er veldig trivelige! Tror det var klokt i komme seg bort fra Buenos Aires!
Ha en fin en!

Hvis Texburger blir godkjent av hipsterne ..... ja, da får de problemer med cred’en. Hipstere kjører da ikke annet enn trikk og elektrisk scooter, og Maritim blir litt vanskelig da... I tillegg får man vel ikke veggieburgere. (Pføy!)
De har en sjappe i Universitetsgata også (tror jeg), og Texburger Maritim stod omtalt i DN for et par uker siden
Gatekjøkkenet, som ikke har sitteplasser og kun 36 kvadratmeter å lage mat på, omsatte i fjor for 26 millioner kroner. Med en omtrentlig pris på 80 kroner burgeren, betyr det 325.000 burgere.
https://www.dn.no/mat/mat/handel/okonomi/texburger-selger-1000-hamburgere-om-dagen/2-1-643239

Hickok hadde nok derimot hatt stor glede av dette bryggeriet.

Plass lagt på minnet. Må sjekkes ut. McMenamins?

God ettermiddag fra Bergen. Ikke veldig mye action denne uken, men det blir fotball i England på lørdag og konsert i Oslo på søndag, så da får jeg vel mer enn nok action mistenker jeg...

Last edited:
Halla fra jobb!
Startet første dag etter ferien like greit med en 10-timers dag. Men nå blir det tid for øl.

Ha en flott tirsdag :)

De har en sjappe i Universitetsgata også (tror jeg), og Texburger Maritim stod omtalt i DN for et par uker siden

Så den - og det dukker om en omtale innimellom andre steder også. God score på tripadvisor også.

Siden vi snakker om mat, så er akkurat lunchen overstått. Nybakt brød med jordbørsyltetøy er helt ok. Selvbakt, siden vi er inne på 'stelle-hjemme' temaet .. ^_^

Ha ha... Nå mårru slutte DC ;). Jeg har fremdeles aldri sagt at jeg ikke liker IPA og annet hipster-vann.. Tvert i mot, jeg har drukket dette siden det glade nitti-tallet. Det jeg i motsetning til hipsterene har er en allsidig smak.. Noen av de bedre øl-opplevelsen jeg hadde i sommer var iskald Miller Lite på fat i nedkjølte glass i 32 grader ved en kanal og i den andre enden Funky Buddah IPA på fat i veltempererte lokaler.

Det er veldig inn på løkka og si at lyst øl er teit, men Farris er enda lysere og det liker jeg også..
Nå ble jeg uansett tørst og kommer til å gjenta gårsdagens øl som var en Aaas Fatøl i kald norsk stue.
Ahhhhh Senor Sudcaravelle - det er jo alltid fristende å rette noen «sleivspark» - du er jo så herlig inkonsekvent - når du i samme innlegg klager over sur USD 60.00 Champagne for så å hente frem en 0.37 cent boks med Miller Light (om du betalte mere ble du grundig lurt):p
Jeg har ingenting mot lettere øl, men Miller og Co er på grensen av hva man kalle øl (mye tvilsomme ingredienser (noe de selv krangler om så riskornene fyker her) - og helt alvorlig er hvordan de forsøker og tildels lykkes med å begrense hva vi som liker annet enn reklame øl kan få tak. Det blir som om du skulle ankomme Sixt å få valget mellom 5 forskjellige Kia modeller istedenfor de eiendomsmeglertrallene du har hatt glede av).
Det finnes mye godt «yellow beer» å velge mellom - som faktisk er øl og ikke ris brygg - Kolsch Style vokser raskt.

Her er ikke IPA og mikrobrygg for Hipstere - det er noe alle nyter - USA er litt større enn Løkka og min beste ØL opplevelse i 2018 var i Cincinnati i Desember - en Wood Fire Pizza restaurant - ekteparet som drev den (og eide den) var skikkelige Rednecks med Ford F450 Truck komplett med rifler i bakvinduet og NRA stickers - men de dyrket sine egne Hops og hadde fått brygget en aldeles utmerket IPA med egen Hops (de hadde også 20 Mikrobrygg On Tap) og omtalte Miller på et vis jeg ikke kan gjenta her på forumet :cry:

De var neppe hipstere og et stykke fra Grunerløkka.

- Hippie 59 år fra Kolbotn

Plass lagt på minnet. Må sjekkes ut. McMenamins?

God ettermiddag fra Bergen. Ikke veldig mye action denne uken, men det blir fotball i England på lørdag og konsert i Oslo på søndag, så da får jeg vel mer enn nok action mistenker jeg...
McMenamins - yes - det er også hotell og bra konserter i løpet av sommeren - en god plass, artig at de nå begynnerå eksprimentere med bryggeriet også (de har lenge kokt sammen mye artig i brenneriet) samt vin opplevelsen vil imponere selv noen oppe i Åsen med noen spennende varianter av Pinot Noir:p

Ahhhhh Senor Sudcaravelle - det er jo alltid fristende å rette noen «sleivspark» - du er jo så herlig inkonsekvent - når du i samme innlegg klager over sur USD 60.00 Champagne for så å hente frem en 0.37 cent boks med Miller Light (om du betalte mere ble du grundig lurt):p

He he.. den var søt.. “ inkonsekvent” på smak.. Det er vel mer at hvilken pris som står på produktet eller hva andre sier man skal like skal like betyr da fint lite.

At du henger deg så veldig opp i at jeg liker noe du ikke godkjenner må jo være litt slitsomt.

Jeg nyter alt fra 30 kroners Totenflak til 3000 kroners kaviar og så danner jeg meg et bilde heeelt selv og kritiserer ikke at andre ikke er eb kopi av meg (og godt er det)

Kan ikke folk bare få like hva de vil, enten det er IPA, Budlight, laks eller sylteagurk?? :rolleyes:

Back