God tirsdag fra Forus

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
God morgen fra Forus!

Ny dag, nye moglegheitar! Pøhhhh.... Kom arbeidslyst og du skal motstand finne.... :p Nuvel, da er det å brette ermene opp og sette i gang. Har en følelse av at det blir mye Win7 ting på meg i dag.

Ha en fin en forumister! :)

Morgen fra OSL. De har en egen evne til å finne på eget vær her oppe, det snør. Ser ut som man er "offer" for DYs problemer også. Står en helhvit airbus utenfor her, er det nå man skal ringe VG?

God morgen. Ingen helhvit Airbus her, men derimot helhvit hage.. Det gir seg vel i år også vil jeg tro. En ny dag og nye muligheter heter det vel:D
Ha en fin dag.

Mornings fra Oslo. Solen skinner akurat nå selv om det ser ut som om skyene snart vinner. På tide å komme meg på jobb. Først et møte i sentrum før kontoret kaller. Etter mange år med Nokia, var det på tide å kaste et gammelt forhold på dynga siden vi har vokst fra hverandre så ny iPhone ble bestilt i går....hvilket minner meg på at jeg trenger et minisimkort. Ha en fin dag

Last edited:
God morgen, kom meg på jobb til tross for en noe småuggen morgen som ikke ble akkurat bedre av et lite snøfall. Enda godt man skal emigrere om litt i overkant av 24 timer :p

Full dag på jobb står for tur med påfølgende tur til Rakkestad for å avlevere bikkja til besteforeldre så er det kvelden. Ha en fin dag :)

God tirsdag fra Trondheim
Bakken er dekket med snø........og den BØR forsvinne snart.....b
Kjenner jeg begynner å bli *****lei snø nå !!!! Ellers er man hjemme, da fruen er på sykehus på ubestemt tid og noen må ta seg av junior.
Håper alle får en strålende dag :D :D :D

God morgen sola skinner og jobbing på SVG. Skifting av lys og møte så er alt vell, ellers blir det hårklipp senere ha en bra Tirsdag forumister.

Greide å rote meg inn til Lillestrøm i går kveld på en merkverdig måte, rene marerittet men GPS reddet meg til urbane strøk igjen. Nå er det derimot harryhandel på tapetet. Tenåringen hyler etter mer mat så her er det bare å komme seg avgårde. Får vel bunkre opp kjØLeskapet samtidig :lol:

Ha en fortsatt feiende flott dag flynerder.

God dag forumister!

Snøen gir seg ikke helt, men snart må den vel holde fred?!
Jeg sto på gardermoen i dag tidlig og fikk bedrevet en god del peoplespotting, i påvente av at diverse kursdeltagere skulle møte opp. Men det ble det ikke så mye av før tiden løp fra meg og jeg måtte ta med de som hadde det mest travelt.
Fikk i allefall prøve å stå der å henge med en slik papirlapp, så folk skal finne rett mann, det var jo en ny ting å prøve. Men det ble til mest drikking/spising av en frappuccino, som er og blir en sukkerbombe. :D

Nå er min del av kurs unnagjort og jeg synker ned i officepakken for dagen.

Attachments

• frappuchino.jpg
    frappuchino.jpg
    86.7 KB · Views: 172
- Aaaa, Mr. Fnate. Welcome back to the club.
- Thank you very much.
- A Gin & Tonic as usual, sir?
- Yes please.
- Are you sure one is enough? Maybe I could get you two?
- If you insist...

Vel, da er man altså tilbake i Hong Kong etter en GT-fri natt i Guangzhou. Forskjellen er slående, og gleden minst like stor. Det er kvelden her, så bare å få i seg litt GT før natta siger på. Imorra er det BA hjem. 13 timer på den klassen jeg har betalt for frister ekstremt lite, men flyet virker overbooket så man kan jo håpe.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen.

Siden tråden om DYs innleie av fly handler om alt annet enn innleide fly så får jeg ta det her. Opplevelsen var grei, dersom jeg hadde booket en chartertur el.l., men jeg hadde booket med Norwegian.

- info pr. SMS om at SmartLynx skulle fly og ikkke DY - OK
- info pr. SMS om at man skulle få gratis drikke ombord - OK
- ingen DY-rep ombord - greit nok, men trodde de hadde det
- ombord var det 30% belegg, men man hadde stuet sammen 3+3 på de fremste radene og de bakerste radene - IKKE ok
- godt slitt fly (litt a-la 737-300) - greit nok
- tykke seter og 180 plasser - trangt
- strømbrudd to ganger før avgang - skeptisk
- oppe i lufta forsvant all betjening bak gardina - ikke OK
- duft av varm mat utover i flyet - hmm.....
- ingen så noe mer til crew eller gratis drikke - IKKE OK
...og det var det, og jeg som egentlig hadde satset på WiFi som de reklamerer så mye for.

Mvh,
fra Oda Krogh og "rett flytype"

God morgen fra radarstasjon KGVL! Her lå tåken tykk da BBJ'en satte avgårde på skoleruta på morgenkvisten. Imidlertid ble det både on-time avgang og ankomst til tross for en liten holdingrunde i rundkjøringa. Nå skal kaffekoppen gjenfylles og VPN'en trimmes for dagens arbeidsslag.

Bønna og Flyverelg sitter nedslåtte og uggne etter gårsdagens tap for Hønefoss og altfor mye Ferskenbrus ...

tapere.jpg

God ettermiddag fra Aberdeen,
ukas møte er ferdig og det er tid forå begi seg ut i trafikken opp til Dyce for å ta SK4616 tilbake til fredrelandet i øst.
Drittvær her over i dag i motsetning til i går da det var flott "vintervær" her over. Kom over med SK4615 i rute , men ble stående å vente i over 10 minutter på rampen innen handling gjengen fikk trappen inn til maskinen.
Som vanlig en kavete ramp gjeng. Organisering er ikke britenes sterke side.
Ha en fortsatt fin dag.

Imorra er det BA hjem. 13 timer på den klassen jeg har betalt for frister ekstremt lite, men flyet virker overbooket så man kan jo håpe.

De må vel skjønne at elefanten må få egen skuff, og da er det vel CW som gjelder?

God kveld fra FedEx. Lettere sliten etter en bedriten dag. Ikke så mye mer å si.

Ønsker alle en fin kveld :)

Back