God tirsdag fra Asker

Someone

Moderator
Medlem
God morgen. Barn er levert, og en espresso for å roe ned før det skal jobbes litt, i mellom alt i juni-stria. Dobbelt opp med avslutninger for barna i dag, heldigvis er de serie- og ikke parallellkoblet. Kake som må bakes til i morgen, bursdagsgaver som må kjøpes og en rekke andre forberedelser. Dessuten vil jeg også få trent litt. Så akkurat i dag er det en fordel å kunne ta litt hjemmekontor. Ha en fin dag

God formiddag fra Ris. Her har arbeidsdagen allerede vart 2 1/2 time...nå kaffe på vernadaen før det blir et teams møte. Lunsj med den kulørte ukepressen på brygga i formiddag før vi skal signere kontrakt på ny bil i ettermiddag. Nyt dagen du også.

God Tirsdag fra Gardemoen.
Kom nettopp inn med Norse fra FLL og kunne tenkt meg å sove men rommet er ikke klart enda.
Sitter på Radisson Blu i lobbyen og belager meg på 3 timers venting.

God morgen. Ja, tida mellom 17.mai og St.Hans er hektisk med dugnader, bursdager og avslutninger både her og der. I tillegg kommer kunder på besøk og skal sjarmeres slik at de fortsetter å være kunder. Men nå er vi snart ferdige med forsommer-sjauen, og snart er det ferie. :cool:

Last edited:
God morgen fra Porsgrunn. Nettopp fått i meg litt hotellfrokost, og om litt skal det toges med type 69.

Fascinerende med ny teknologi. Kunne sjekke inn på mobilen og bruke den som nøkkel, så man slapp å hente set sånt fysisk kort i resepsjonen, og jeg kunne bare ta heisen rett opp ved ankomst. Så var det å få på lyset på rommet, da.

Ha en god en :)
31a7dda12a985e78a09a2d1b77fc59d4.jpg

God morgen fra BGO hvor en sitter å blomstrer å venter på flighten til SVG, som ennå ikke har tatt av fra TRD, så her blir det nok minst 1 times forsinkelse. Jobb-helg i Bergen er over og med det har jeg +2 uker fri.
Ha en fin fin tirsdag :)

Morn fra Kolsås. Kona hadde glemt lommebok med førerkort i dag så da måtte man snarest inn til Skøyen i rushet, men med EC-skilter og en ettåring i baksetet var kø en slik kuriositet forbeholdt de i de to venstre felt av E18. Når man først var i sivilisasjonen så var det noen som satte pris på en kanelbolle også, så her har man vært produktiv i dag.

God formiddag fra Thon Hotel Parken i Kristiansand. Her sov man like gjerne over frokosten og formen preges litt av fest i går. Festivalfolk er ikke akkurat kjent for å ta lett på alkoholen og med åpen bar og påfølgende nach blir det jo sånn da.

Men i dag skal jeg endelig komme meg hjem etter en uke her på Sørlandet, avgang med GoAhead kl 1347 er akkurat helt passe for å riste av seg den verste bakrusen. Ha en fin dag!

God morgen fra Porsgrunn. Nettopp fått i meg litt hotellfrokost, og om litt skal det toges med type 69.

Fascinerende med ny teknologi. Kunne sjekke inn på mobilen og bruke den som nøkkel, så man slapp å hente set sånt fysisk kort i resepsjonen, og jeg kunne bare ta heisen rett opp ved ankomst. Så var det å få på lyset på rommet, da.

Ha en god en :)
31a7dda12a985e78a09a2d1b77fc59d4.jpg

Kanskje du får ladet opp Trumf kontoen også med den løsningen der?

God dag fra toppen av Holmenkollen. Som turistguide for dagen har jeg booket "hurtigruta" ned igjen, for dem som vil. Men inntil videre sitter jeg her og venter på at de skal komme seg opp med heisen. Sykt mye turister og køer her nå.

Trøtt. Andy trøtt.

Ha en fin dag

Kanskje du får ladet opp Trumf kontoen også med den løsningen der?

Kanskje det?

Her har man nå fått reist en liten tur med type 69, men siden det visstnok er noe feil med en sporveksel et sted, ble turen litt kortere enn planlagt. Ser an om det løser seg før neste avgang.

God formiddag fra Kongsberg.

Jeg ble løslatt fra sykehuset i går. Deilig å sove i egen seng igjen. I 2022 har jeg så langt tilbragt flere netter i sykehusseng enn i min egen seng. Men vi får håpe det blir slutt på det nå fremover.

Ellers er formen fin og jeg kom akkurat hjem fra en gåtur på 3,8 km. Fint å få trent litt. Avslutningen var ganske tøff med en nokså frisk bakke.

Her har man nå fått reist en liten tur med type 69, men siden det visstnok er noe feil med en sporveksel et sted, ble turen litt kortere enn planlagt. Ser an om det løser seg før neste avgang.

Antar at du har reist fra Porsgrunn med Bratsbergbanen mot Notodden. Det er vel kun der det går type 69 materiell fra Porsgrunn.

Antar at du har reist fra Porsgrunn med Bratsbergbanen mot Notodden. Det er vel kun der det går type 69 materiell fra Porsgrunn.

Det var planen ja, men det er visst en feil på en sporveksel, så toget går bare til Nordagutu. Jeg tok en liten svipp til Skien og tilbake med 74 på returen. Feilen var visst fortsatt ikke fikset da neste tog til Notodden skulle gå heller, så da finner jeg på noe annet.

God morgen. Ja, tida mellom 17.mai og St.Hans er hektisk med dugnader, bursdager og avslutninger både her og der. I tillegg kommer kunder på besøk og skal sjarmeres slik at de fortsetter å være kunder. Men nå er vi snart ferdige med forsommer-sjauen, og snart er det ferie. Og da skal vi reise gjennom.....Schipol. I følge andre diskusjoner her på forumet kan vi forvente oss forsinkelser og det som mye verre er. Så her er det bare å ta tran og satse på at immunforsvaret holder. :cool:

Eg har ein teori: Covid, fly-krise pre-covid og no etter-covid (who knows...) er stelt i stand av @someone og gjengen i Flypodden, berre for å få opp både forumaktivitet og noko å prate om i åresvis!

Sånn elles... God midt-på-dagen frå Trondheim. Siste månadane har bil teke meir merksemd enn fly, og slik er det vel litt enno. Kjem til å avbestille "hovud-turen" med SAS om to veker, og heller køyre i Fleks-bil. Tek ikkje sjansen på å måtte prøve nokre nija-triks med nye billettar, tog eller rare greier. Heldigvis skal vi berre innanlands.

G’morgen .. Da var langhelgen over og man må tilbake i produksjon. Fin morgentemperatur, men det blir gyselig varmt utover dagen en stund fremover.
Pleiersken har ferie denne uka, så svigerbeistet må tas hånd om i tillegg til alt annet .. Fortsatt håpløst å finne skikkelig hjelp. Enormt underskudd på helsepersonell i området, og de som er tilgjengelige er stort sett de som ingen vil ha ….

Det var planen ja, men det er visst en feil på en sporveksel, så toget går bare til Nordagutu. Jeg tok en liten svipp til Skien og tilbake med 74 på returen. Feilen var visst fortsatt ikke fikset da neste tog til Notodden skulle gå heller, så da finner jeg på noe annet.

Så det er ikke noe mindre problemer på Tog en det er på Fly :colgate: Så du har max uflaks med andre ord.

Virker som feilen fremdeles ikke er fikset, så sikkert like greit å gjøre noe anne ja. På VY sine websider ligger følgende melding ute

Notodden-Nordagutu har færre spor i bruk og togene vil kjøre i kø. Du må regne med forsinkelser og innstillinger. Dette skyldes feil på en sporveksel. Bane NOR jobber med å rette feilen. Vi vet ikke hvor lang tid det vil ta før togene kan kjøre som normalt igjen.

Togene kjører i kø mellom Notodden og Nordagutu. Hahahahaha. Ikke mye trafikk på den linjen så noe særlig køkjøring kan det nok ikke være snakk om.

Virker som feilen fremdeles ikke er fikset, så sikkert like greit å gjøre noe anne ja. På VY sine websider ligger følgende melding ute

Togene kjører i kø mellom Notodden og Nordagutu. Hahahahaha. Ikke mye trafikk på den linjen så noe særlig køkjøring kan det nok ikke være snakk om.

Nei, leste noe om «færre spor enn normalt». Normalen er vel ett spor?

God Morgen fra Outrigger Beach resort Fort Myes Beach.
Endelig klart å komme meg inn på Forumet via MSN. Å skrive adressen direkte gikk ikke, da be det blokkert pga sensur. Ikke bare flypratdotno men også aftenposten, VG, TV2 ja selv Stortinget dot no er blokkert. Det er vel det amerikanske Stasi som står bak. NRK var det eneste som funket. Det blir vel en tur på stranden, det er jo 50 meter å gå, men selve stranden er 80-100m bred, men skal se om vi klarer å få tatt et bad eller 2 eller flere i løpet av dagen. Det er 25 grader nå og skal øke til ca 32 før det skal være rundt 27 ved middnatt.
Planen er uten om å bade, ta seg en tur til Sanibel og Captiva Islands og se seg om etter et kjøpesenter i Ft Myers for å kjøpe mat og drikke, samt at det skal skrives i trip report tråden om hvordan vi holdt på å bli spist da vi stod en meter fra ville alligatorer i Everglades. Han en temperert dag alle sammen.

Back