God Tirsdag 11.02 fra Colombo, Sri Lanka

Futura

ScanFlyer Gold
God deilig og varm morgen fra Colombo. Noen og 20 grader her, sammenliknet med 6-7 grader ute og 8-9 på rommet, i Delhi.
I går skulle vi på Bahai Lotus tempelet i Delhi. Vi prøvde å sjekke, men fant ikke noe info, men da vi kom frem, stemte våre antakelser. Det er stengt på mandager, som så mye annet.
Dermed ble det litt shopping i stede, kjøpte en ny T-skjorte som jeg hadde tenkt å ha på meg på vei hjem. Så klarte butikken å glemme å ta av alarmbrikken Argh.. før vi tok magentaline fra der vi bor og direkte til flyplassen, terminal 1. Tok lit tid å finne ut hvor og hvordan det gikk shuttelbuss fra Low-cost terminalen, terminal 1 og til internasjonal del, terminal 3. Så måtte vi gå litt for å komme opp til avgang, sikkerhetskontroll for å komme inn i bygningen, litt ompakking av bagasje, før vi gikk til skranken. Der brukte de ca 10 min på å sjekke oss inn. For det første hadde jeg klart å bytte om for og etternavn, i tillegg hadde vi verken visa til Sri Lanka eller Dubai. Men vi hadde søkt om Evisa, transitvisa til Sri Lanka og Dubai trenger vi ikke visa til, noe som for dem var litt uvant. Vel det gikk nå greit. Så var det pass kontroll og så sikkerhetskontroll. De 2 siste tok til sammen ca 45 min. Vi hadde håpet å finne en bøsse der vi kunne putte på penger å gi til de fattige, fra Røde kors eller tilsvarende, men det fantes ikke. Dermed kjøpte vi en pose snikkers. Vi måtte vise både pass, boardingkort og Signere på kvitteringen for å få kjøpt denne sjokoladen. De siste pengene brukte vi på 2 chiabata, eller hva det heter og en kald kaffe (hadde ikke penger igjen til Varm) Vi satt ved nødutgang på flyet, DVS mellom de 2 vinduene og fikk dermed god benplass, men kunne ikke regulere seteryggen. Maten var grei, det var noe kylling greier. etterpå gikk de flere runder og delte ut drikke og vann. Mye bedre en Emirats, som vi hadde til India. Setene var også mye bredere. Men det var satt opp med A321 da jeg bestilte og det var en A320. Stemmer visst aldri dette. I kveld flyr vi videre til Dubai, med Srilankan, Den skal være satt opp med A332, så får vi se hva det blir, har jo bare flydd A320 og 319 fra Airbus, så det blir vel noe nytt uansett. Nå skal vi til frokost, så blir det sightseeing og så begir vi oss til flyplassen ved 14-15 tiden. Det er flyavgang kl 18.35
Ha en begivenhetsrik dag alle sammen

God morgen fra Ris. Snart på vei til dagens første møte - frokost på Helsfyr. Dagen fortsetter med møter i sentrum før det blir en rolig kveld hjemme...helt uten unger, au-papir eller mann - heldigvis kommer han siste hjem igjen litt senere. Nyt tirsdag du også!

God dag fra Phnom Penh (PNH)

Etter 4 flighter hvor 2 var med samme fly, en hotel overnatting og jet-lag, er jeg omsider på hotellet.
QR leverte på service og produkt. At det ble samme fly til DOH og videre fra DOH var litt morsomt når eg hadde samme sete på begge flighten.

Når eg ankom PNH med ferskt eVisa så gikk jeg litt i koma men formalitetene var unnagjort på et blunk.
Rett i taxi og en time til hotellet pga morgenrushet.
Ved hotellet kommer eg på at innsjekket bagasjen står igjen på flyplassen. Så det ble en ekstra tur for å hente den. Det greie med å bruke tiden på slikt (tull) var at rommet var klart når eg kom tilbake igjen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mornings fra L1. På tide å komme meg på jobb. Får vel ut å lufte løpeskoene i kveld. Ha en fin dag

God morgen fra de finske skogene. Her savner man allerede både Dragen og arvingene og litt gåen etter en litt dårlig natts søvn - det er definitivt ikke Jumeriah/Vettakollen-standard på hotellsengene i Finland.

Det blir dog en meget spennende dag med et godt gammelt rederi hvor man omgås med utrolig morsomme og spennende folk.

God tirsdag eftan fra Qatar Lounge på Suvarnabhumi. Da bærer det hjem til hverdagslivets og jobb. Hele 5 vakter og to møtedager skal det jobbes de neste to og en halv ukene, så bærer det heldigvis tilbake hit, men da på den planlagte ferien. Ganske greit måte å komme over vinteren.
Ha en glitters tirsdag :)

G'morgen fra nordsia av Atlanta hvor vi gikk omtrent direkte fra 10cm sne på bakken til 18 pluss i luften. Strange days ..

Sitter og prøver å få litt fornuft ut av Svigermors skatteoppgjør, som jeg har fått gleden av å ferdigstille. Begynner å finne ut av hennes 'arkiveringssystem', så det ser faktisk ikke så ille ut. Så følger vårt. En smule enklere.

Håper at ingen forstyrrer meg ....

God ettermiddag, nok en dag unnagjort med trening, du så riktig trening - ja. Må være i stand til nye utfordringer, nye europeiske flyplasser osv for vår hobby. Men avventer til mai/ juni mnd. Cannon er klar for nye opplevelser.

Ha en flott tirsdag videre.

Jan

Back