God Supertirsdags aften/onsdag morgen

...og da var endelig en laaaang arbeidsdag over. :) Et par pils, og så var det sengen på meg. Ha en god natt folkens :)

Og her i Chicago går gassen for full rulle... Mer snø på vei, skikkelig drittvær igjen.

Har forøverig sagt opp jobben og koser meg sammen med bikkja hjemme i dag før jobb jakten starter på nytt senere i dag.

Ha en fin onsdags kveld alle sammen

Ja man tåler vel ikke snø så lenge man har flyttet ut av fredrelandet i håp om den digre smeltedigelen som de siste 150 årene skal "redde alle" (les: tea-party iBoston..), og som tross alt sånn økonmisk er totalt konkurs... USA sin økonomi lever på sitt rykte... et rykte som frynses hver eneste dag dollarenen raser i kurs mot mer eller mindre enhver valuta her i verden, og det skjer jo daglig nå..

Hvor mye er den lusne dollaren verdt her hjemme nå ?!?? 5,6kr eller noe ?!?? Oljefatene her hjemme gull verdt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Våres stabler blir stadig høyere, mens dollarens gullresverer Fort Knox neppe vokser av seg selv...')
Et lite glass og en liten skål for oss andre som tross alt bor i Norge, og som betaler beinharde skatter for et velfungerende samfunn, USA sin økonomi sliter, og den sliter kraftig, Tommy777 en bønn, kom deg hjem før du taper alt;)

Last edited:
'Always look at the bright side of life'.................... ;)

Ikke tro paa alt du leser i Klassekampen, spikeld ....

FBU 4EVER: Må du ha simulatortest for hver flytype eller er det en per halvår. Er det samme testen for både A330 og A340? Og forresten hvor mange typer har du på sertifikatet ditt (når det er gyldig ;))?

Vanligvis flyr man bare en type, og da skal man ha en PC og en OPC i året, altså simulator hvert halvår.
Men vi som er sjekket ut på både 340 og 330 må ha en PC på hver type. Det betyr at jeg har PC på 340 i vårhalvåret og på 330 på høsten. Simulatorprogrammene er like på begge typene i samme halvår. Nye programmer innføres ved nyttår og 1/7.

Da er frokosten innabors og det venter en luftetur ute i det fine været (...som skal gå over til regn/snø om noen timer!). Det er tidlig jobbing hele helgen så endel småting som må gjøres her og der, men ikke de store prosjektene.

Voyage, Voyage...

Back