• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God søndag!

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra fbu der solen er på vei opp. Skulle jo veldig gjerne vært i Bangkok eller i Rome der EB er, men vi rakk nå årets første glass ute på verandaen i går.

Tror jeg styrer klar av håndballkamp og fotballkamp. Håper lese litt bok og få satt opp alarm i huset. Tenåringer bruker jo ikke sykkel lenger så skal få lagt to ut på Finn også.

Noen gode ideer til hvorfor Ipad mini plutselig bruker mye strøm. Stenger ned apper etter bruk.

• Like
Reactions: EB
God morgen fra Stavanger. Her er kaffen straks på gang, må bare få satt på en maskin med sengetøy først. Etter halvannen uke syk er det tegn til bedring, men da jeg teller T-4 bør det gå litt fortere enn hittil. «Satt gått i denne gang ja» Så ikke de største planer for dagen.
Ha en fin fin dag der ute! :-)

Glad søndag fra Roma. Snart frokost med resten av gjengen før de setter kursen mot Norge i formiddag. Vi skal vel utforske denne delen av Roma i ettermiddag og finner sikkert både et sted å spise lunsj og middag. Så pakkes det i kveld før vår hjemreise med ITA i morgen tidlig. Ciao:-)

God morgen fra SAS-stuen på OSL. To fine uker i Norge er over, men vipps så er det sommerferie - og mye spennende venter på den sørlige halvkule i tiden som kommer. Vel sjekket inn og foreløpig på tid til Paris. Ikke all verdens tid på CDG så håper det holder seg. Ser frem til en rolig dagflight til Buenos Aires med AF. Ha en bra dag.

God morgen fra Asker. Noen fotballkamper for en arving, så planen er å dukke opp der etterhvert. Logistikken for hockeytreningen til han andre er outsourcet til noen andre. Hyggelig lag i går, så tror nok den planlagte løpeturen min først blir i kveld. Ha en fin dag.

God morgen fra Forus. Rolig start på søndagsvakten her. Alt er med andre ord helt som vanlig på en søndags morgen. Ser frem til noen dager fri igjen men må nok kontakte Helsenorge i morgen da jeg har et øre som skaper seg. Typisk. Ha en fin søndag forumister!

God morgen fra Bruxelles. Mange praktiske gjøremål står på planen, men skal også røre kroppen i treningsstudioet.

God morgen fra fbu der solen er på vei opp. Skulle jo veldig gjerne vært i Bangkok eller i Rome der EB er, men vi rakk nå årets første glass ute på verandaen i går.

Tror jeg styrer klar av håndballkamp og fotballkamp. Håper lese litt bok og få satt opp alarm i huset. Tenåringer bruker jo ikke sykkel lenger så skal få lagt to ut på Finn også.

Noen gode ideer til hvorfor Ipad mini plutselig bruker mye strøm. Stenger ned apper etter bruk.

Høres ut som noe er galt med batteriet, det er jo også en kjent sak at batterier i slike enheter blir dårligere med åra..

God morgen fra Oslo. Frisøndag og lite på agendaen. Kanskje litt indretjeneste må til.

God morgen fra Bryne, og utsikten fra det nye hjemmekontoret. Selve kontorkroken er ikke helt på plass ennå, men dette er noe av det jeg kan se dersom øynene trenger pause fra skjermen:20260412_091549.webp

Ennå er det mye å gjøre med å få ting på plass i huset, og jeg er faktisk ikke helt sikker på om dette er riktig "rydde huset"-vær. Nuvel, fortsatt god søndag mens jeg later som at jeg ikke vil ut en tur... 😇😛

God morgen fra Skøyen. Rolig kveld i går, kom halvveis i Harry Hole-serien, voldsomme greier. I dag blir det rusletur i Østmarka.

SAS burde for øvrig justere cut off-tid for frokost fra 9 til 10. Med avgang kl 9:10 blir det litt tidlig med gnocchi i tomatsaus… #firstworldproblem

Morn fra Tønsberg. Litt lunchbesøk når muttern returnerer eldste arving etterpå, ellers ganske begrenset med planer for dagen

Sjekk "Innstillinger - Batteri - Batterihelse" da ser man hvor mye av maks kapasitet som er tilgjengelig fortsatt. Er også helt unødvendig å lukke apper etter bruk, bidrar ikke til strømsparing

God morgen fra Kollen. Da vet nydelige fake lobster rolls inntatt og dessverre en nydelig Steenberg Chardonnay fra Cape Town turen ble brukt til mimosaen. En drøy fire kilo ribbe dampes og far skal pelle seg bak i skauen her for litt fysisk fostring. Helger ass..

Attachments

• IMG_2619.webp
    IMG_2619.webp
    80.7 KB · Views: 16
God morgen fra Bryne, og utsikten fra det nye hjemmekontoret. Selve kontorkroken er ikke helt på plass ennå, men dette er noe av det jeg kan se dersom øynene trenger pause fra skjermen:View attachment 59626

Ennå er det mye å gjøre med å få ting på plass i huset, og jeg er faktisk ikke helt sikker på om dette er riktig "rydde huset"-vær. Nuvel, fortsatt god søndag mens jeg later som at jeg ikke vil ut en tur... 😇😛
Er det Frøylandsvannet bak der

Er snart midt i en 14 dagers periode med program fra sent til tidlig hver eneste dag. Bortsett fra i dag. Den tilbringes i fred og ro i heimen og det var deilig å sove til 12 i dag. Det hadde jeg fortjent etter 6 netter med 4-5 timers søvn. Alltid litt å pusle med men greit å ikke ha noen avtaler eller forpliktelser.

God søndag!

G'morgen. Her er morgenens pliktløp nesten unnagjort. Siden vi ikke har pleierske på søndager, er det jeg som må trå til med svigerbeistet. Lang tur med berneren med Cockpit Casual's podcast på øret (ørene). Som vanlig veldig interessant. Særlig dere som er piloter bør finne dagens episode relevant. Mental helse er viktig. Finnes overalt der dere finner deres podcaster. Overraskende nok har de flest lyttere via Youtube, Men noen ganger inkluderer de klipp som bryter opp 'de snakkende hodene' litt.

Nok om det ... Solen skinner, det er akkurat passe varmt så kanskje jeg går og klasker et par golfballer på driving range'n etter at beistet er tilbake til sengs.

Søndagsbilde? Ja, hvorfor ikke ... Så hva skjedde den 12. april i det herrens år 2002? Jo det skal jeg si dere. Da så jeg LN-TUM for første gang. Siden har det blitt flere møter og minst to turer.

P4120007.webp

SAS burde for øvrig justere cut off-tid for frokost fra 9 til 10. Med avgang kl 9:10 blir det litt tidlig med gnocchi i tomatsaus… #firstworldproblem
Dere får heller glede dere til AF flighten. Hadde kyllingen på vei sørover i går og den var overraskende god. :)

Grei morgen fra Marriott Guarulos der jeg våknet til strømbrudd. Etter litt sjekking ble det klart at dette var "ekstremt uventet men gjaldt kun rommene og ville vare fra kl 07-15". Lå til og med et ferdig brev under døren om hvor utrolig uventet dette var. I frokostsalen virker alt unntatt ampullkaffe, som er "helt umulig å få til å fungere under gjeldende forhold". :)

Vel vel, får ta med meg traktekaffe opp og jobbe litt på rommet. Senere i dag er det å komme seg til GRU og fly videre til den egentlige destinasjonen, Foz. Ser i Lounge Key appen at jeg kan bruke 3 ulike lounger. Trodde ikke det var noen lounge utover en gammel trang AmEx lounge. Tydeligvis er jeg ikke her så ofte lenger.

Ha en best søndag!

God morgen fra Kollen. Da vet nydelige fake lobster rolls inntatt og dessverre en nydelig Steenberg Chardonnay fra Cape Town turen ble brukt til mimosaen. En drøy fire kilo ribbe dampes og far skal pelle seg bak i skauen her for litt fysisk fostring. Helger ass..
Morro at det er fler her som eter ribbe utenom juleaften. Her på Honululu har jeg fått min lokale kjøtt leverandør til å dele opp ribba i ca 4-5kg stykker. Vi eter vel ribbe ca 2 -3 ganger i uka(i snitt). Mor i huset er jo fra Manila så ho har masse forskjellige smaksvarianter gående:-)

Elsker boarding i Brasil. Det er mayhem. Først ute er så klart Priority for alle med barn og de som hinker. Det er alltid sjuuuuukt mange som plutselig hinker her. Har fascinert meg i alle år. Var sikkert 25 stykker som "slet seg ombord". Så er det resten. Alle har med for mye bagasje. De ca 25 siste må gate checke bags i broa. Det går jo ikke sånn dritfort.

Boarding complete og da kommer Amerikanerne bakfra. De vil foran gardina da de ikke lenger "har følelse i bena". Fremover slipper de så de bakerst i Premium Economy slipper det ledige midsetet jeg tipper de har betalt for.

15 minutter etter nest siste pax, og 10 minutter etter oppsatt departure kommer siste pax. Med masse bagasje.

Snart på vei mot Foz.... ellerno'

Back