• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God søndag morgen

Man kaster da ikke bort søndagen med å sove... Nå venter en tur i marka før det blir en treningsøkt innendørs i ettermiddag. Innimellom blir det aviser og forum. Kanskje skulle dagen holdes hvit også... Ha en fin søndag!

Re: God søndag morgen

God morgen fra Kongsberg. Strålende dag her i Kongsberg i dag. Solen skinner fra skyfri himmel. Ungene er innstallert foran TV'en og far foran datamaskinen. Siden kona er på jobb i kveld så blir nok kvelden i sin helhet tilbrakt foran TV'en med dagens serierunde i fotball.

God morgen

Flott show på Rygge i går. Nesten så man har litt lyst til å dra ned en tur i dag også.
Men det får bli med tanken. Har godt med indretjeneste som venter. En del småting som må gjøres klart før man er klar for å bli pappa igjen. Og når er det under en mnd igjen, så det begynner å bli travelt.

God søndag

S

God dag! Tidlig oppe i dag etter en svært så rolig lørdagskveld. Åpenbart at kroppen hadde godt av avslappende aften, for en gangs skyld.

Kontoret står for tur i dag, det betyr 3 - 4 timers arbeid før det muligens blir en middag på by´n, kanskje med andre kjente :rolleyes:

God morgen fra Oslo. Oppe og i livet og formen er relativt god. Litt indretjeneste får det blir å stikke over til de gamle hvor både min og fatterns bursdag skal feires med familien. Ha en fin dag

God morgen fra Stavanger. Da er snart frokosten unnagjort, så er det vel å hive unger og kjerring på dør, men jeg tar meg en tur ut og nytter været til å få malt ferdig siste rest av hus....

Ha en fin dag forumister! :)

Gos søndag morgen, oppe før ni på en søndag, det tilhører definitivt sjeldenhetene. Blir nok en tur ut for å nyte godværet:cool:, og så litt indretjeneste i form av x antall vaskemaskiner som skal kjøres.

Lettere redusert morgen fra Stavanger. Gårsdagens utdrikningslag kjennes litt på kroppen. Et av gårsdagens høydepunkt var min første tur i småfly. LN-DAG var flyet for anledningen og det ble en minneverdigtur innover mot Jørpeland og Forsand. Lysefjorden var målet, men der herjet uværet, så da snudde vi nesen mot vest igjen og gjorde litt steep turns og slikt. Veldig moro!

I dag blir det å slappe av og ta det med ro før jeg skal på restefest etter en førtiårsdag jeg egentlig skulle ha vært i går. Men slik ble det altså ikke....

Redusert dag her også! Styggemannen er på besøk i hodet mitt i dag! Men kvelden i går var jo skikkelig moro så lenge det varte!!

I dag skal det ikke gjøres et slag! Ungene ser på playhouse disney kanalen, kjerringa har flyttet inn i Farm Town, og jeg skal legge meg lettere henslengt på sofaen og ta meg en lur! Hadde man bare hatt en fast ansatt kokk her så man slapp å lage mat! Kanskje bestille pizza i dag heller??

BF:cool2

G'morgen fra Alpharetta, som kun byr på 16 grader. Første gang på lenge gradestokken viser under 20 så det ble feiret med åpne vinduer og en liten halvtime på terassen da lyset kom sigende ...

Familien er en tur hos bestemor, så jeg har huset for meg selv på morran. Ettersom jeg har jobbhelg ble jeg igjen hjemme, og nå venter en bedre frokost .... ;)

God kveld fra Tananger,
Nettopp arrivert fra Rygge med DY flighten og LN-KKL.
Her var mange entusiaster fra området rundt Stavanger også og flere kjente på Forumet.
Det har vært 2 flotte dager på Rygge. Mange gode bekjente og Forumdeltagere har gjort at stevnet også ble et fint sosialt happening også.
Det må ikke lenge til neste gang et stevne skal arrangeres der over.
Ha en fin kveld alle.

God kveld fra Smøla!

Dagen idag har gått med til å spille en runde golf og legge litt grus i oppkjørselen til bestfar. Forholdvis rolig dag, før vi braker løs med en ny uke. Oppdaga att jeg må opp så tidlig som 0700 imorgen :( :D
Jaja, til gjengjeld så begynner vi med to timer gym :D :D

Sindre

JESS!! En glimrende arbeidsseier av Stabæk! Og en veldig spennende match!!!

Turen hjem over "dammen" gikk greiere enn antatt da "Hurricane Bill" ikke gjorde så mye av seg innaskjærs. Men vi så den der ute i horisonten! 6:59 i flytid EWR-ARN er helt greit, med groundspeed opp mot 1100 km/t.
Vel hjemme, så var det bare å vende seg rundt, ta bussen til byen og møte JetBlue på Beer Palace. En øl der, så bar det videre til "Agra". En aldeles utmerket indisk restaurant på Aker Brygge. Gode og mette ble vi til gangs !

Og på tirsdag blir det "Thai & Sushi" på Cosmo. Need I say more ?

Ha en fin kveld !

JESS!! En glimrende arbeidsseier av Stabæk! Og en veldig spennende match!!!

Yess ! Men de har vel ikke inne de taktene de bør ha før oppgjøret borte mot Valencia. Hjemmekampen avslørte en ikke så liten spurv i tranedans er jeg redd.:rolleyes:

god natt fra Asker. Nest siste uke på FBU - så blir det tilbake til "fakiren" OSL-ARN igjen. Nå venter bingen. Fikk gjort noen små-oppdateringer på Scanair.no i løpet av helgen. Et par "nye" flyselskaper. SAS - med komplett flåteliste - skal være på plass i løpet av uken tenker jeg, og kanskje Norwegian også.

God kveld fra Egersund

Er tilbake fra Rygge Airshow 2009, og var utslitt etter er helt utrolig dag. Min første tur i Bell 412SP/HP var skikkelig gøy! All takk til Speedy og assistenten hans som har gjort dette, og masse annet, mulig :devot: :devot:

Traff også fedrene til 2 forumsmedlemmer idag. Nemlig Speedbird Senior og faren til Dag J. Faren til Speedy kom fra Elverum (tror jeg det var) og pga de ikke fikk lande på RYG så gikk de ned på Rakkestad.
Mr Johnsen traff Speedy, assistent Smevik og jeg da vi tok en kjapp matbit på terminalen, etter å ha stått oppe på parkeringshuset for å ta bilder. Speedy kom i snakk med et par herrer som hadde på seg B787 capser og de snakket litt om det. Helt hvordan det kom frem vet jeg ikke, men han ene sa at han hadde en sønn som jobbet i Continental. Og da han sa navnet holdt jeg på å knekke sammen i latter, for hvem hadde vel trodd at man skulle møte faren til en som vi begge (Speedy og jeg) har truffet, et par/tre ganger hver, og jeg kun for en månedstid siden. Og så tilfeldig som det der... Det var en hyggelig mann, men fikk ikke snakket så lenge sammen da både han og vi skulle videre.

Last edited:

G'kveld fra Maura.. Gjort fint lite i helgen, annet enn å booke litt ferie.. Bare 9 måneder igjen :rolleyes: Har tom. sangtittel til TR'en klar :D

All takk til Speedy og assistenten hans som har gjort dette, og masse annet, mulig :devot: :devot:
Og her har vi de to herrene i aksjon
DSC_6841.jpg

Turen hjem over "dammen" gikk greiere enn antatt da "Hurricane Bill" ikke gjorde så mye av seg innaskjærs. Men vi så den der ute i horisonten! 6:59 i flytid EWR-ARN er helt greit, med groundspeed opp mot 1100 km/t.

Men 30 min sena hoerde jag fraan en kompis som var med... j-vla SAS :p

Back