God søndag morgen fra Oslo

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
God søndag morgen fra Oslo

Vi har flott morgen med sol og god temperatur og håper den holder uten dette vannet som har kommet i bøttevis de siste ukene.

Ha en flott dag videre.

Jan

Re: God søndag morgen fra Oslo

God morgen fra Snillfjorden! :)

Skyet opphold og ca 7-8 varmegrader for øyeblikket. Værmeldinger er fåfengt da været endrer seg hele tiden. Fikk unnagjort litt handel i går, for første gang på 1,5 uke, Rosenborg slo Vålerenga og det ble en flott Champions League-finale i går, selv om helst hadde sett Juve som vinnere. :) I dag går det nok i en del av det samme, litt fotball siden Norge starter sitt VM for kvinner i dag med kamp mot Thailand.

Ellers ble det med 3 flyvninger på FR24 denne uka.

- Alitalia, AZ611 JFK-FCO, B772, Flytid: ca 7 timer og 16 minutter.
- SAS, SK907, OSL-EWR, A333, Flytid: ca 7 timer og 30 minutter.
- SAS, SK925, CPH-IAD, A343, Flytid: ca 8 timer og 28 minutter.

Langdryge greier, men i alle fall har jeg fått trent på begrepet tålmodighet. ;) Ha en strålende dag rundt om i verdens hjørner!! :D :D

Last edited:

Etter litt regn fredag kveld har det vært ypperlig vær i Nederland. Gikk så mye igår i Utrecht og Rotterdam at jeg har fått gnagsår. Vil derfor ta det mere med ro idag og har skrinlagt planene om enda en by i løpet av dagen, vil sikkert klare å fylle en annen weekend i Nederland ved en senere anledning. Har sløvet sp langt om morgenen med klassikeren "alpenpanorama" på TV.

Traff blink med Utrecht. Veldig fin by og om under en måned starter Tour De France herifra. Er spent på om jeg klarer få billetter til domtårnet idag, det var utsolgt igår.

Ha en god en alle som satser på redusert tempo idag.

God morgen fra Billund! Greit vær her i går og i dag tidlig, nå skyer det imidlertid til litt. Dy hjem i ettermiddag. Hotell Propellen er et greit hotell. Litt flyinspirert med bilder av fly på veggene og romnøkkelen er et fly... 😉 Kan også se en del fly under take off fra rommet. ☺ Ønsker alle en fin dag!

Morn fra Skøyen, hvor man kjenner gårsdagen grilling og drikke på Eidsvoll. Glad vi tok det siste toget [emoji4] Mon tro hvordan formen til Someone er? [emoji6]

I dag venter egg&bacon, tennis finale og kanskje en tur for å spille snooker før man setter nesen mot Lillestrøm for LSK-Viking. Har fortsatt til gode å se Viking vinne borte, og forventer dermed seier!

Ellers ble det med 3 flyvninger på FR24 denne uka.

- Alitalia, AZ611 JFK-FCO, B772, Flytid: ca 7 timer og 16 minutter.
- SAS, SK907, OSL-EWR, A333, Flytid: ca 7 timer og 30 minutter.
- SAS, SK925, CPH-IAD, A343, Flytid: ca 8 timer og 28 minutter.

Langdryge greier, men i alle fall har jeg fått trent på begrepet tålmodighet.

Hva gjør du når du "er på" disse flyvingene?

God søndag - sprudle sprudle :spin Godt det ikke er lenge til helgen er over :up: Heldigvis er det også noen uker til det er ferie :hi2 (Er det mer jeg kan finne på nå for å irritere?)

God morgen fra Stavanger!

Lat morgen på alle i heimen! Ikke direkte strålende vær ute dessverre! Satser på at jeg tar med meg kidsa på en tur til flymuseet i dag for litt hjernevasking!

Ha en fin en forumister! :)

Mon tro hvordan formen til Someone er? [emoji6]

Overraskende bra, men smellen kommer nok.
Vel, god morgen fra Clarion Collection Gabelshus. Du verden så deilig og slippe arvingen i morges. Men må vel etterhvert sjekke ut og dra hjem og avløse barnevaktene. Ha en fin dag

Morn fra Skøyen, hvor man kjenner gårsdagen grilling og drikke på Eidsvoll. Glad vi tok det siste toget [emoji4] Mon tro hvordan formen til Someone er? [emoji6]

I dag venter egg&bacon, tennis finale og kanskje en tur for å spille snooker før man setter nesen mot Lillestrøm for LSK-Viking. Har fortsatt til gode å se Viking vinne borte, og forventer dermed seier!

Hva gjør du når du "er på" disse flyvingene?

Det jeg gjør er i sin enkelthet å følge en tilfeldig utvalgt flyvning på FR24, gjerne flyvninger som går mellom Europa-USA-Europa men også andre, den som faller meg inn først. Min hovedregel er at flyvningen så langt det lar seg gjøre skal følges nonstop Take Off til Landing, ergo hele flyvningen. Dette bruker jeg faktisk også til ‘’egen vinning’’ ved å lære noe nytt eller mer enn det jeg alt vet om de ulike destinasjonene, litt ny kunnskap skader aldri. :)

Last edited:

Dere og de gode morgenenenene deres. Sprudle meg her og sprudle meg der. Her sitter jeg i senga i Vancouver. Snørra renner, huet banker av jet lag... Blæææh.

Men det er klart det er en oppside. Det er jo alltid det. Shangri-La hotellet er jo helt konge. Senga er dødsdigg. Det var kult å fly Cathay business inn fra JFK i går, og elefanten har funnet sjokkis i minibaren. Så alt er ikke krise.

Men for all del... Ha en mer sprudlende dag.

Hvem... buss for tog den siste strekningen til Schipol. Hadde jeg visst det hadde jeg betegnet mere tid.

Fast track på AMS var rene Star Trek i forhold til sovjet-slusa de bruker på OSL.

Back