God søndag fra YYJ

petter380

Powder hound
Medlem
God søndag fra YYJ

Bedre kjent som Victoria på YVR island :) Fortsatt lørdag ettermiddag her, en Stanley Park Amber Ale nytes før vi skal til The Butchart Gardens for å se hagen og fyrverkeriet om 3 timer. Dersom hage er noe man liker, er Victoria en spennende destinasjon. Heldigvis mye god øl og (na)turer på samme øy som vi har utforsket de siste 8 dagene.

I dag (søndag) skiftes øl for vin ettersom vi kjører rett til vin distriktet i Canada - det blir bra. Værmeldingen ser fortsatt meget bra ut med sol, 26c på dagtid og 12c på kveldstid - rimelig perfekt for å sykle mellom vingårder og sove behagelig på kveldene!

Håper alle får en deilig søndag! Og hvis dere har glemt det allerede, ferie (variasjon fra hverdagen) er mega digg!

Re: God søndag fra YYJ

Glad søndag fra Ris. Dagens første kokosbolle og Nespresso er krysset av...kommer nok snart påfyll. Når tenåringen våkner blir det vel nok aktivitet tenker jeg. Ha en bra søndag der du er.

Mornings fra Skillebekk. Å tilbringe en natt med brister ribbein og øm skulder på en elendig sovesofa var faktisk verre enn fryktet også. Burde hatt mye mye høyere promille tror jeg. Blir å henge her frem til etter middag, før det blir hjem til tempuren. Ha en fin dag

God morgen fra Concorde lounge, LHR. Til min overraskelse kom jeg inn hit.
Blir å halvsove her i en god del timer før en på tidlig eftan flyr mot OSL.
Ha en fin fin søndag :)

God morgen fra Tromsø. :) Her er det en rolig morgen etter festival med fyrverkeri ved midnatt. I går fikk man også gått seg en tur og prøvd Sherpatrappa på andre siden her. Det må ha vært litt av en jobb! Ellers blir det SAS hjem i ettermiddag via Bodø. Ha en fin en! :)

God morgen fra Nice. Her er man frisk og rask da det ikke ble alt for sent i går. Straks ned i nærbutikken for å kjøpe brød og fersktappet appelsinjuice. Togtur til Monaco i går. Dagens aktiviteter ikke ferdig diskutert, fjelltur til Eze, togtur til Cannes eller bare slappe av i byen og på stranda? Ha en strålende søndag[emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bedre kjent som Victoria på YVR island :) Fortsatt lørdag ettermiddag her, en Stanley Park Amber Ale nytes før vi skal til The Butchart Gardens for å se hagen og fyrverkeriet om 3 timer. Dersom hage er noe man liker, er Victoria en spennende destinasjon. Heldigvis mye god øl og (na)turer på samme øy som vi har utforsket de siste 8 dagene.
Den øya har stått på todo-listen en god stund, men aner ikke hvordan jeg skal reise for å komme meg dit. Vancouver og Seattle har jeg jo allerede besøkt.

God morgen fra Lugano....edit Locarno. Fikk meg meg en annen øy med hage igår, Islola Bella. Stilen var antagelig litt forskjellig.
attachment.php

Etter å ha reist mye rundt Lago Maggiore igår blir det idag buss for tog til Bellinzona hvor man kan se slott og gatematfestival. Får se om det blir med bagasje på ryggen. Så blir det å toge over Alpene til en lounge i ZUR. Og siden folk liker bilder av boblevann, her er muskat-brus som anbefales.
attachment.php

Ha en god en alle som skal drikke sunn brus i løpet av dagen.

Attachments

• bella.jpg
    bella.jpg
    158.4 KB · Views: 524
  • fizzy.jpg
    fizzy.jpg
    117.4 KB · Views: 522
Last edited:

God morgen fra Nice. Her er man frisk og rask da det ikke ble alt for sent i går. Straks ned i nærbutikken for å kjøpe brød og fersktappet appelsinjuice. Togtur til Monaco i går. Dagens aktiviteter ikke ferdig diskutert, fjelltur til Eze, togtur til Cannes eller bare slappe av i byen og på stranda? Ha en strålende søndag[emoji3]

Kyststien fra havna i Nice til Villefranche for et lunchbesøk er helt suveren. Buss tilbake hvis man har fått nok.
Fot- eller sykkeltur langs elven fra hippodromen i Cagnes sur Mer til Villeneuve-Loubet er også flott. Ingenting smaker bedre enn en iskald pilsner etter den turen :)

Mornings fra Østerås!
Laber form, så idag blir det ren pledd og sofa-dag. Har fortsatt en gjeng med Masterchef AU å fordøye, så det skal nok bli litt stas lell :D

God morgen fra London Queen’s gate 100. Godt å se at flere enn meg har hatt vond madrass i natt. Ellers fresht hotell med små rom. Fin frokost og vi fikk sen utsjekk til 15.00 allerede da jeg sjekket inn. Nå skal det kjøres litt mer buss i 2. etg før Harrods skal inspiseres. Kanskje vi også rekker nok en tur i Hyde park. Dersom noen er i F loungen på T5 er dette en pappa og en veloppdragen 8-åring som gjerne vil komme på besøk, men vi overlever vel i C-lounge også. Har bare aldri vært i F før, bare C eller Concorde room.

God alt for tidlig morgen fra Cococa Beach.. Sliten etter en veldig hektisk dag i går med mye god mat og lett solbrenthet. Leide et helikopter i går og fikk sett havnen, Cape Canaveral og ikke minst stranden. Nå er det snart på tide å nyte denne dagen maks før man legger seg i andre etasjen på kveldsflyet fra MCO med Waffe.

3AA79BF0-0FAB-426F-902A-05EC33491C93.jpeg

Takk for tips @Bergern. Da har vi litt å velge i... Damene får bestemme, så da tipper jeg det ikke blir alt for lange utflukter til fots[emoji3]

Takk for tips @Bergern. Da har vi litt å velge i... Damene får bestemme, så da tipper jeg det ikke blir alt for lange utflukter til fots[emoji3]

Uff ja. Det er noe der. Late kvinnfolk og tomme ølbokser...

God dag fra Bergen.

Sitter her på morgenkvisten å gjør div oppgjør, samt sjekker poengstatusen hos SAS som er faretruende lav siden 2019 ikke har vært et sprekt flyår. Perioden min går ut 31/10 og jeg ligger svett an til fornyelse av EBG. Det har vært for mye DY turer siden SK har priset seg helt ut på de turene jeg har hatt i år. Nå kommer panikken sigende når EBS er i sikte.

Spm til dere lærde der ute. Opptjeningstabellen på sas sine sider, er det poeng pr en-vei eller t/r ?? Ser min kommende USA tur i bookingklasse A gir 6000 poeng + 25%. Er det 6'x2 + 25% eller bare 6' + 25%

Håper noen svarer for svaret fant eg ikke på hjemmesidene til sas.

Spm til dere lærde der ute. Opptjeningstabellen på sas sine sider, er det poeng pr en-vei eller t/r ?? Ser min kommende USA tur i bookingklasse A gir 6000 poeng + 25%. Er det 6'x2 + 25% eller bare 6' + 25%

Håper noen svarer for svaret fant eg ikke på hjemmesidene til sas.

https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/

LAX og SFO (ref: signaturen din) gir 6000 poeng en veg i klasse A, og så har du tilslutningsflighter i tillegg.

"Morgen" fra Lillestrøm. Her bærer det straks inn til Oslo da vi venter 10 gjester til bolaget, og de skal underholdes i kjekke 3 dager. Kjenner det hadde vært så sykt digg å heller hatt en vanlig helg. Ikke ut på opera og pub med kunder. Blurgh!

Vel vel. Bare å gunne på.

Ha en fin en

Uff ja. Det er noe der. Late kvinnfolk og tomme ølbokser...

Da ble det Uber til Eze... Finfin utsikt på toppen av chateu’et, men ublue priser på mat og drikke. Blir pizza og pasta nede i landsbyen.
d4adf61a6a8302d47546e40823c898eb.jpg

Hei!

Victoria er knallfin! Står på min "bør se en gang til" liste, men listen av ting jeg ikke har sett enda er mye lengre, så det blir nok aldri...
@robertaas: jeg tok ferge fra Port Angeles. Om du absolutt ikke vil besøke Seattle eller Vancouver igjen, kan du ta turen fra Portland, Oregon oppover via kysten.

Har nå ferdigbestilt USA høstturen, det blir farting med Mustang i Nashville-området, før Delta tar oss til Boston, der vi leier en bil med tak (høst i New England oppfordrer ikke til cabriolettleie), farter oppover kysten til Maine, før kursen settes vestover via skogene i Vermont og New York og turen avsluttes med to netter på Manhattan. Det blir en travel uke.

Ha en flott søndag!

Den øya har stått på todo-listen en god stund, men aner ikke hvordan jeg skal reise for å komme meg dit. Vancouver og Seattle har jeg jo allerede besøkt.

God morgen fra Lugano.

Lugano, ja .. der var jeg på helgetur med to engelske jenter på åttitallet en gang. Trivelig by!

Victoria er da fullt mulig å nå på en litt lang helgetur, f.eks. med KLM/Air Canada via Amsterdam og vancouver. Avgang OSL 1150 og du er i Victoria 1800.
Retur samme vei med avgang 1605 og ankomst 1615 dagen etter.
Ser flere andre kombinasjoner med omtrent samme tider.

G'morgen. I gang med siste halvdel av helgevakta. Ser frem til to dager fri. Må en tur til flyplassen i morgen, så da skal det nok bli tid til å mosjonere kameraet litt også.

Temp'en ventes å holde seg på lavt tyvetall noen dager fremover, takket være uværet som blåste gjennom her i går. Takker og bukker og håper det er høsten som gir en sneak preview.

@robertaas: jeg tok ferge fra Port Angeles. Om du absolutt ikke vil besøke Seattle eller Vancouver igjen, kan du ta turen fra Portland, Oregon oppover via kysten.
Har allerede planlagt 2 utflukter i Portland når jeg engang kommer meg dit. Tror ikke jeg klarer presse mere inn i en helgetur. Og det blir da ganske langt til Victoria derifra.

Back