• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndag fra Yangon

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
God søndag fra Yangon

attachment.php

God søndag fra Yangon hvor jeg har grei utsikt fra hotellrommet. Har dagen "fri" før program med oppdaging av landet begynner. På hotellrommet har de lagt frem heftet "DOs and DON'Ts for tourists". Tror jeg skal lese deg før jeg forlater rommet for litt eksotisk frokost.

Fikk da jeg kom inatt merke til Skandiabankens nye funksjonalitet å automatisk slå av åpning av sonesperrer. Ja, om du har sagt at kortet skal være gyldig i en del av verden skrur de automatisk av det etter et visst antall dager. Det er sikkert flere på påsketur som blir kjempeglade for denne nye funksjonaliteten.

Ha en god en alle som har styr på sonene.

Attachments

• yangon2.jpg
    yangon2.jpg
    221.8 KB · Views: 556
Last edited:
God søndag fra Yangon

Mornings fra Beitostølen. Belønning fra kona for og ha fullført Birken var en bæsjebleie fra arvingen 05:30, og dertil oppstandelse. God man har en Nespressomaskin på hytta så jeg kan dunke ned noen shots. Ja ja, regner med snart farfar våkner. Eneste på programmet er et tur til butikken for nye skisko da kona mener det lukter dorian av de jeg har nå. Ha en fin dag

Last edited:
Re: God søndag fra Yangon

God morgen fra Lillestrøm. I dag står det mileagerun/ segmentrun til Hamburg på planen.(Igjen) Via CPH tilbake. Femte helga på rad med flyturer. Neste uke er det påsketur til Wien, med mellomlandinger naturligvis. 😉 Totalt 12 segmenter er booket framover foreløpig, muligens mer da jeg snart har bursdag og min kone ber meg om ikke ha noen planer en helg... Kan være lovende! Hun er også med på "galskapen" så får vi se om 45 turer er logget i løpet av året.
Ønsker alle en riktig fin søndag, hjemme, på påsketur eller på mileagerun! ☺

God påskemorgen fra Lillestrøm. Tidlig oppe for dagens tur til DEL i C med TK.

Gleder oss, vi koste oss i Mumbai på helgetur for 7 år siden. For nesten eksakt på dagen for 30 år siden rotet jeg meg til DEL på min første Jorda rundt, UTEN visa. Men ok , de beholdt passet inntil jeg dro igjen...:colgate:

Ha en flott uke alle sammen der ute i forumland...:drink:drink

God tidlig morgen fra Santana på Sao Tome. Har klar å bli solbrent på hodet og det gir en skikkelig ubehagelig følelse som gjør deg ør i hodet. Tror også i kombinasjon med for lite vanninntak. I går ble det tidlig i sengs og hoppet over middagen som så skikkelig bra ut.
Men men å dra til tropene uten å få noe ubehag er vel naivt. Bungalowen her er skikkelig fin dog. Får se hva dagen bringer.

God søndag fra Maui.

Var innom Fnat Seasons Wailea og såg ei dame tisse i buskene, jeg blei lettere sjokkskadet da jeg trodde dette var slikt som bare skjedde på bygdefester på Sunnmøre...

Ha en fin søndag uten sjokkskader :-)

Ha, ha tisse i buskene.. Er du sikker på at hun ikke var kinesisk ? Kinesere har blitt sett på Voss gjøre det samme !

God formiddag fra Ris. Våknet 07:20...forsovet meg som bare en tenåring kan. Nå snart ut i solen - Oslo er på sitt beste når det er så stille og rolig i byen. Solen skinner, kaffe og kokosbolle til frokost - klart dagen blir bra:-)

Hun var hvit, nærmere rosafarget amerikaner med kjole som sikkert kostet en liten formue

God morgen fra Oslo nord - gjør klart Canon til mine reiser de 2 neste dagene - så det blir litt utedag og litt innen dag i Oslo.

Ha en flott dag videre.

Jan

Før de satte en stopper for karneval i Oslo så jeg ei som antagelig hadde prøvd sitte på huk og tisse i en liten blomterrabatt utenfor Smuget. Så hadde hun antagelig sovnet og fallt over på ryggen. Jeg bare svingte unna for ikke å bli utpekt som overgriper

God morgen fra Snillfjord. :)

Stikkordet er regn, og slik vil det visst være både i morgen og på tirsdag før været visstnok kan bedre seg litt. I det minste forsvinner snøen, sakte men sikkert( og godt ). Fint lite ble gjort i går, bortsett fra å se en fotballkamp, samt å snakke litt familieøkonomi med det moderlige opphavet.

Dagen i dag kan fort gå i samme spor den også. Bortsett fra en date med støvsugeren blir det nok en dag i ballens tegn med 2 derbyer fra engelsk fotball, så noe kan en jo få med seg i dag. Skulle vært oppi trimkassen, men Ane Nyrerød har predikert bedring i været fra onsdagen, så spørs om ikke en venter noen dager. ;)

Nåvel, kalenderen skriker palmesøndag, men her er ei palmer å finne. Ha en fortreffelig dag! :)

God morgen fra hovedstaden.

Feberen til arvingen har heldigvis roet seg i løpet av natten. Så da er vi mer eller mindre fit for flight senere idag. Blir en avgang senere enn SQ 777, vi med TK1754. C hele veien til TPE.

Nå står pakking og rydding på planen før man en gang utpå ettermiddagen setter kursen mot OSL.

Ha en fin søndag!

Straks klar for påsketur til Jakarta. Utfra hva kona har pakket skulle man tro at hun har booket en hel AN225 for seg selv.

Vi er tilbake 7 mai, inntil da ha en fjongesen påske.

God Palmesøndag fra Kongsberg. 7 varme allerede og strålende sol. Dessverre ikke ski på programmet i dag. Men litt utendørs aktiviteter blir det nok likevel tid til. Jobb mandag - onsdag til uken. Ha en alldeles fortreffelig påskeferie, enten du er på jobb, til fjells eller i tropene[emoji274]

Straks klar for påsketur til Jakarta. Utfra hva kona har pakket skulle man tro at hun har booket en hel AN225 for seg selv.

Vi er tilbake 7 mai, inntil da ha en fjongesen påske.

Påsketur i 1,5 måned? Nå snakker vi!!

God morgen fra landet utenfor Dublin. Straks tid for å finne seg en taxi og komme seg til DUB for hjemtur med AER Lingus og BA. Nytt selskap i boken med andre ord. Med litt flaks, så rekker jeg også andre omgangen på Brann Stadion, men det vil jeg se først.

Var innom Fnat Seasons Wailea og såg ei dame tisse i buskene, jeg blei lettere sjokkskadet da jeg trodde dette var slikt som bare skjedde på bygdefester på Sunnmøre...

Nice...

God morgen fra Lillestrøm. Produktiv dag i går, med bilvask innvendig og utvendig, vask av balkong, vask av vinduer og gulv, klær og sengetøy... Full shine.

Tenkte å fortsette i dag.

Ellers går jeg og gleder meg til Air New Zealand NZ1 i morgen. I business. Det blir spennende.

God tur til alle som er på reise, og god dag til alle som bare sitter hjemme og sturer

Ciao

God dag kosmonauter. Påske er fint, byferie er fint og snø er fint, men ikke samtidig.... grynt Håpet det går over fort. Ha en fin palmesøndag

Palmesøndag? Er det påske allerede ?? Merker ikke så mye til det her ....

G'morgen! Siden dere som vanlig ikke klarer å kutte over til sommertid samtidig med oss, er vi som vanlig en time 'skeivt', med det resultat at fotballkamper etc begynener en time senere.

Frokost er unnagjort, kaffekopp nummer to er tømt, katta er foret og håret er gredd. Erklærer herved søndagen for åpnet.

Her får jeg i alle fall utsikt til noen palmer på Palmesøndag. Kandawgyi Palace Hotel var visst riktig valg i Yangon.

attachment.php

Attachments

• palme.jpg
    palme.jpg
    127.7 KB · Views: 232
Back