• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndag fra UA-loungen @ NRT

petter380

Powder hound
Medlem
God søndag fra UA-loungen @ NRT

På tross av en litt amper avslutning på skiferien, var det morsomt å se litt av Tokyo igår. Videre har det nye kinesiske året begynt bra med oppgradering til 1D de neste 12 timene retning CPH. Gruer meg litt til jobb i morgen, derimot bør 0610-flyet retning TOS/jobb være litt enklere å håndtere med 'riktig' jetlagg.

Ha en awesome søndag!

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: God søndag fra UA-loungen @ NRT

God Søndag fra Fort Lauderdale.
Var kaldt nå på morran, like etter midnatt, 17 grader. Huttetu.
Måtte nesten varme pilsen før den ble fortært.
Tok ut båten på solo tur Lørdags ettermiddag bare for å børste av litt støv.
Godt for sjelen det også.
Norsk røkelaks til middag med Tysk pils i glasset, ikke mye å klage på da.
Blir vel en bra Søndag, laber bris med blå himmel, kone og bikkje i god form, kanskje en snartur på fjorden igjen?
Hvem vet hvor haren hopper.

Glad søndag fra Ris. Ingen store planer for formiddagen - men i ettermiddag fyller vi opp stua med familie og venner. Ha en bra søndag du også.

God morgen frokost er inntatt - så 2 episoder med BONANZA på TV 2 og deretter - feire fødselsdag for et av barnebarna - 10 år i morgen :)

Ha en flott dag videre.

Jan

God morgen fra KinaEkspressen, eller morgentoget fra Oslo til Bergen. Masse Kinesere og sikkert også Japanere på toget. De flyr frem og tilbake i midtgangen og ut til vinduene for å ta bilde av noe eksotisk. Trillekoffortene deres triller også frem og tilbake, da de står med alle 4 hjul på gulvet. Selv skal jeg bare til Geilo, der oppholdet blir ganske kortvarig før jeg returnerer til Oslo og håper å rekke håndballkampen kl 17.30
Ha en uforglemmelig dag, spesielt de av oss som er interesert i håndball.

God morgen fra Sandaker. Kjøkkenbenken er vasket fri for andefett etter i går og baconet ligger i pannen. Etterpå blir det ski på TVen og minst mulig innsats før det må diskes opp til søndagsmiddag for svigers. Ha en fin dag

God ettermiddag fra Arendal. Lat formiddag her, men straks klart for en tur ut i skogen med hundene. Søndagsmiddag senere, før det blir buss inn til Oslo i kveld.

God søndag fra Memphis. Skal finne ut av hvor jeg skal spise frokost før jeg kanskje tar en liten runde til i byen før det er rett til flyplassen. Ser ut til at det ikke er noen lounge der hverken for *A eller for Diners. Og klarer ikke United å skrive ut mitt boardingkort til Oslo så kan jeg antagelig ikke bli med transferbussen fra EWR A til EWR B, men får strafferunde ut med sikkerhetssjekk. Og så er jeg kun oppgradert til Pluss og ikke til Business.

Ha en god en alle som lever under like tøffe forhold.

Ha en god en alle som lever under like tøffe forhold.

Jeg synes, at det er tøfft med de helgeture, du tager! Du må være
gjort af et specielt stoff, der ikke er modtagelig for jet-lag:)!
God tur hjem!

Jeg sidder i toget på vej hjem fra Kastrup til Fyn. A320-Neo er så
absolut godkendt til flyvning, og så er det som at få et spark bagi
under take-off roll. Landingen på et tågeramt CPH gav lige lidt
ekstra spænding!

God søndag, eller hvad der er tilbage af den!

Jaja, da satt man der ved gaten langt ute på bondelamdet i MEM, dette er absolutt ikke stedet man finner en lounge. Ved innsjekkingskranken forstod de hverken konseptet med flere terminaler eller reiser mer mer enn én flight. Har sett utrolig mengder misfornøyde, utilpasse, giddesløse, tafatte og lite begavede ansatte forskjellige steder i denne byen. Mange av dem går sikkert på lav lønn så det minner om da Lech Walesza forklarte hvorfor ingenting fungerte i østblokken: "Staten later som om den betaler oss og vi later som om vi jobber".

I drosjen hit var det en sjåfør som var våken og snakksalig, men da han startet på at Dick Cheyney var den som stod for 9/11 var jeg glad flyplassen var nær.

Og på nettet lar SAS meg ikke sjekke inn da de ikke har første flight.

Har uten hell lett ettet en caps med "Make America great again". Kanskje det er lettere å finne i Atlanta?

Last edited:

Hmmm... type med diger koran ved siden av meg på gaten. Det lukter politisk aksjon lang vei

Har uten hell lett ettet en caps med "Make America great again". Kanskje det er lettere å finne i Atlanta?

Tvilsomt, men prøv Fnates favorittbutikk Hudson News.

Skyet og kjølig her ca 10 mil nord for nevnte flyplass. Dagens gode nyhet var at Leeds-matchen bel sendt live og direkte på Fox Sports. Dagens dårlige nyhet var et smertelig tap for et femtedivisjonslag ..

Oh well - the south shall rise again!

God søndag fra Delta's Sky Club på SEA, på tide å komme seg hjem etter en innholdsrik helg med trivelige folk :)

Ha en fin søndag godtfolk!

Haha .. dagens motetagg: #Iammuslim
Det var den største koranen jeg noengang hadde sett og han så veldig oppspilt ut og antagelig klar til å spørre hvorfor han ikke kunne ha med en bok. Ingen bet heldigvis på så det skapte ingen forsinkelser. Ser ikke bort ifra at det var en koordinert aksjon. Får se om det kommer på nyhetene at de bet på ved en annen flyplass.

For atskillige år siden fløy jeg fra LAX ikke for lenge etter 9/11 og da det kom 2 bruka-personer til gateområdet ble det plutselig fart i personalet. Det kom sikkerhetsvakter til, og så kom noen med en mobil sikkerhetskontroll og sperrer for området. Alle måtte forlate gate-området og gå gjennom den provisoriske sikkerhetskontrollen før de kom seg på flyet.

mmm... den enkle salaten med pinjekjærner og tørkede tranebær som SAS har i loungen på EWR B er forresten vedig god etter et par dager med usaiansk mat.

Back