God søndag fra tropene

TriStar

ScanFlyer Crusty
Medlem
God søndag fra tropene

Husmalings-prosjektet i Chiang Mai fikk seg en liten pause i går da vi fikk et etterlengtet tropisk regnskyll. Ofte dårlig luft her i mars pga avbrenning etter innhøsting og hogst i skogsområdene rundt byen. Men i går kom regnet, temperaturen falt med 10 grader og lufta er klar og fin. Oppholdsvær i dag, med god norsk sommertemperatur på rundt 25 varme. Blir nok å avlegge den tyske konsulen og swimmingpoolen hans et besøk i løpet av dagen. Var også ute på byen en tur på lørdagskvelden, men veldig stille. I alle fall på uterestaurantene. Med kveldstemperatur på ca 20 grader holder lokalbefolkningen seg innendørs, de få som var ut var kledd som en nordmann i oktober…

Ha en finfin søndag[emoji3]

f9a5212e2aca1b3e09fbf6789653b3d5.jpg

PS Heldigvis er det kona som er HMS-ansvarlig for maleprosjektet…

Re: God søndag fra tropene

God morgen fra Hvalstad. Peppa Gris og Nespressomaskinen er begge sveivet i gang. Litt husarbeid inne og ute står på agendaen før vi skal i en barnebursdag. Ha en fin dag

Glad søndag fra Ris. Klar for vask av hus før vi fyller opp med den italienske familien i kveld. Med strålende sol skal vi vel ikke se bort fra at det blir en tur i bakgården i løpet av formiddag også. Nyt!

God morgen herfra. Vi får ikke bare Italiensk besøk i dag, slik som @EB. Hos oss blir det flerkulturelt besøk med en mor fra Italia og far fra Frankrike. De har utrolig nok to Norske barn og... hold dere fast... den ene er brun og det andre har kromosomfeil.

Slå den.

Til denne, noe spesielle, familien skal vi servere kinamat.

Ha en super søndag!

G’morgen, ja ….
Litt skarp temperatur, så tar morgenkaffen inne i dag.

Fruen ønsker at jeg bruker noe kalt ‘spade’ til å flytte noe kalt ‘planter’ fra ett sted til et annet. Virker urimelig. Får google konseptet og ruge litt på det ..

G’morgen, ja ….
Litt skarp temperatur, så tar morgenkaffen inne i dag.

Fruen ønsker at jeg bruker noe kalt ‘spade’ til å flytte noe kalt ‘planter’ fra ett sted til et annet. Virker urimelig. Får google konseptet og ruge litt på det ..

Du får melde fra at det finnes noe som heter gartner som kan nåes på noe som heter telefon. Da slipper du unna og kan nyte Søndagen som seg hør og bør.
Makan..

Rolig her i Florida, kona er bortreist så jeg er fulltids hundepasser, men bikkja er like lat som meg, så det funker.

Gode nyheter: Hørte i går at maske kravet på fly i USA opphører 18. April.
Jeg får vel snekre sammen en Norges tur da. Har 130 000 AA miles, kanskje holder det til tur over dammen på C Class..
Stay tuned.

Gode nyheter: Hørte i går at maske kravet på fly i USA opphører 18. April.

Njaa .. Det forlenges jo måned for måned nå. Så vil ikke ta det for gitt ennå. CDC skjøt jo ned kravet fra flyselskap-CEO'ene ...
Den som (over)lever får se ...

Hei fra skrenten.. Her kokkeleres det etter en frisk tur i et slags høst-vær. Middagsgjestene kommer vel om ca 20.

I går ble endelig sommmeren booket og det ble Washington, Orlando og Fort Lauderdale i svale 26 dager. Alt ble til slutt SAS Plus så poengen ramler nok in i allefall.

Jeg er så smart at jeg fikk gutta til å sette på de stilige 22" sommerfelgene på Dragomobilen som kan gjøre neste ukes stramme skjema utfordrende hvis snøen legger seg.. Pendling til Lillestrøm og en massiv to-do liste.. Hmf. Blir nok mye 02323

I går ble endelig sommmeren booket og det ble Washington, Orlando og Fort Lauderdale i svale 26 dager. Alt ble til slutt SAS Plus så poengen ramler nok in i allefall.

Flott, da må det jo bookes tur med Odin Charters.
www.odincharters.com
Hvor blir Dere boende i Fort Lauderdale?

Njaa .. Det forlenges jo måned for måned nå. Så vil ikke ta det for gitt ennå. CDC skjøt jo ned kravet fra flyselskap-CEO'ene ...

Jeg er evig optimist og har allerede begynt å sikle på rekesmørbrød og utepils..:nor

God søndag fra JetBlue 434. AA DFW-SFO i går, før de i løpet av natten bestemte seg for at jeg var på feil kyst. Sitter nå i Mint på B6 på vei til Boston. 4169 miles med flyging før jeg i det hele tatt har sett innsiden av en cockpit. Er jo glad i å fly men det får være grenser. Ha en god søndag!

Bedre soendag fra den beste lille oeya i vest, det ble en solid lang tur i solskinnet paa Fort Worden - Port Townsend i gaar, flott utsikt til Mt. Baker og The Olympic Mountains. Saa ogsaa deler av Canada. I dag blir det innsats for aa finne vaar gartner, etter at den lille italienerinnen «fant» 20 Arbourvita paa Costco paa torsdag, «smaa» traer paa rundt 2 meter. Har allerede en maraton innsats med U-Haul truck og faatt dem hjem og paa plass langs gjerdet, men det kreves noe mere utstyr enn en spade for aa faa disse i jorden.

Ingen Deppa gris her, men Blackbird Bakery hadde trykket oppe i Espresso maskinen. Eller staar det en tur til byggvare kjeden som tidligere het Home Depot, naa med nytt navn «Have Nothing Depot» tror logistikken til Home Depot og Kroger sitter fast dypt inne Georgia. Saa det blir vel 20 minutter ekstra til Lowe’s Byggvarer som har det meste paa plass(tm)

Eller staar det en tur til byggvare kjeden som tidligere het Home Depot, naa med nytt navn «Have Nothing Depot» tror logistikken til Home Depot og Kroger sitter fast dypt inne Georgia. Saa det blir vel 20 minutter ekstra til Lowe’s Byggvarer som har det meste paa plass(tm)

Stemmer bra. Her i Georgia er det meste å få. :up: Både vannslanger, tomatplanter og gressfrøspredere.

Eller staar det en tur til byggvare kjeden som tidligere het Home Depot, ...

Nå begynte jeg å lure på om Home Depot hadde byttet navn og jeg hadde ikke fått det med meg. Og så så jeg at du tullet :D (jeg måtte lese det tre ganger før jeg skjønte det) :)

Stemmer bra. Her i Georgia er det meste å få. :up: Både vannslanger, tomatplanter og gressfrøspredere.

Mens her mangler det meste - selv basics som skruer, men ogsaa Trex Terrasseplanker (bor man i PNW med 8 store hunde poter er komposit terrasse planker et must) hos HD ligger det 4-5 planker mens Lowe’s har 8-900. Don’t Get me startet on PowerTools - selv Amazon har betydelig bedre utvalg. Makan - har bygget et hus med 50-60% fra Home Depot, pusset opp 3 Bad med 30-40% fra Home Depot - og har rimelig alvorlige planer om aa bygge igjen og et par av tomtene vi ser paa har kun Home Depot - ikke bare aa kjoere til Lowes (30 minutter med fly :cry: 2x4 er rimelig klumsete aa sjekke inn - gaar daarlig som haandbagasje ogsaa….

Back