• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God søndag fra Ris

God morgen alle sammen. Nyheter og Nespresso...og jeg tror det blir en gullvaffel eller 8 også. Må hente bilen på Kolbotn i løpet av dagen...skal se at det kan bli en ganske fin tur på bena...pm ikke fra Ris så kanskje fra Nordstrand eller Ljan. Ha en bra søndag der du er.

Re: God søndag fra Ris

Mornings fra Hvalstad. Solen skinner og enkelte her i huset sover ikke bort dagen i dag heller. Litt hagearbeid står på agendaen, så får jeg se om dagens trim blir med løpesko eller pedaler. Ha en fin dag

God morgen fra Stavanger. Også her skinner solen og dagen ser ut til å kunne bli like nydelig som i går. Etter mye arbeid utomhus i går kjennes det i muskler i dag. Så da tar vi en hviledag.
Ha en glitters søndag :)

God tidlig morgen fra knausen. Dette er tidlig for en søndag/Corona/40%NAV.. Resten av huset sover så det er bare å kverne seg litt kaffe og henge i sofaen.. Dragomobilen må hentes hos Svigers og eieren skal jobbe med et prosjekt. Da skal man henge med arvinger i hagen og koke/grille litt over fire kilo eisbein, og hyggelig er det.

Nydelig maimorgen, kaffe og fin stemning både inne, ute og i Nrk-radio.
Litt ordnings og kjapp pakking snart, og så i bilen for lengre kjøretur gjennom vårt vakre land.

:nor

God morgen fra Tunhovd!
Gjende-kjeks dyppes i kaffe, mens lokalradioen pludrer ivei. Jøtulen tygger på et par granpinner og selv gleder jeg meg til det som trolig blir årets siste skitur.
Bare synd med det været [emoji39]
Smud søndag ønskes!

49ab6548cd702a9979a5c534413d9cda.jpg

God morgen fra Lommedalen. Motorombygnings prosjektet går sin gang, jeg ble stoppet av pøse regnet i går, så nå er det ut for å fortsette med Intercooler montering. Deretter skal det siste gjøres på Priusen til kona, forhåpentlig før hun kommer tilbake fra hytta, utpå ettermiddagen. Blir vel noe enkel pasta til middag.

G'morgen. Nydelig ute og her inne sitter jeg. Men jeg har kaffe, god musikk og hyggelig selskap. Litt problemer med å finne plass til beina, men slik skal det vel være .. ;)

Her refunderes det i høyt tempo, så hvis dere vil ha penga deres får dere la meg være i fred. ;)

God tidlig morgen fra knausen. Dette er tidlig for en søndag/Corona/40%NAV.. Resten av huset sover så det er bare å kverne seg litt kaffe og henge i sofaen.. Dragomobilen må hentes hos Svigers og eieren skal jobbe med et prosjekt. Da skal man henge med arvinger i hagen og koke/grille litt over fire kilo eisbein, og hyggelig er det.

Herlig vær i Norge, ene øyeblikket tripper Dragen rundt i bikini og neste øyeblikket står man solbrendt og griller mens det faktisk sludder. Kan faktisk ikke kjenne tærne mine.

377E19DA-D197-4F4D-ADCE-D5DB9EACE2D9.jpeg

God ettermiddag og her i Østfold skinner solen.

For noen dager siden (eller uker) skrev noen her på forumet en perfekt oppskrift (men jeg huske den ikke).
Det var Eddik (Eddikssens) Såpe (Zalo) og Vann (1 del Zalo 2 deler Eddikssens og 2 deler Vann???). Det skal være perfekt til å drepe ugress.

Er det noen som husker hvem som skrev det her på forumet?

God ettermiddag og her i Østfold skinner solen.

For noen dager siden (eller uker) skrev noen her på forumet en perfekt oppskrift (men jeg huske den ikke).
Det var Eddik (Eddikssens) Såpe (Zalo) og Vann (1 del Zalo 2 deler Eddikssens og 2 deler Vann???). Det skal være perfekt til å drepe ugress.

Er det noen som husker hvem som skrev det her på forumet?

Muligens meg ...

1 gallon Eddik (hvit),
en halvliter epsom salt (heter det det samme på norsk?)
En spiseskje oppvasksåpe

Påfør om morgenen når du venter sol hele dagen. Solen hjelper prosessen.
Ikke spray for nærme planter du vil beholde.

Om du mater bikkja til Elefanten med en pose ostepop og en flaske RC Cola og sender han ut på plenen så funker det også mot alle vekster foruten jukkapalmer.

God kveld fra Lillestrøm. :)
Her slapper man av og nyter tanken på en fridag i morgen. Dessuten har man støttet et lokalt hotell med overnatting i natt og man har booket tre flyturer i helga. :) Det kjennes så bra! En med Air Leap og to med SAS. Innenriks til Røros, Molde og Stavanger. Da blir det sommer i Norge.
Ha en fin kveld! :)

Her på vestkysten skjønner vi ikke helt hvordan F-15 / F-16 i luften hjelper front linjen, vi er litt mere direkte

https://www.nytimes.com/2020/04/28/business/coronavirus-marc-benioff-salesforce.html

Sjefen sender også fly i luften, men FedEx fyllt med PPE utstyr. Mer lokalt her hjemme i hagen er fugle restauranten konvertert til Take Out - avdeling voff har stålkontroll som ATC aspirant - med 4 runways - så langt uten kapasitet for widebody (bald Eagles) er i holding pattern.
Ellers skinner solen, småfuglene synger - en Chardonney fra Browne ligger på kjøling, vi har spent fast en aggressiv salami fra Sicilia - sammen med noen geitoster Tine neppe ville godkjent - blir en flott happy hour med den lille italienerinnen... ha en flott søndag....

....fordi det er glyphosat som er satans verk og burde vært forbudt :drunk:
Det her har eg ikkje skjønt. Eine dagen viser folk til vitenskapen som seier at Roundup er gode greier, ikkje farleg og tapa og erstatninga er værre, og at alt er skremselspropaganda. Andre dagen er det helvete laust. Og så går det i sirkel.

Herlig vær i Norge, ene øyeblikket tripper Dragen rundt i bikini og neste øyeblikket står man solbrendt og griller mens det faktisk sludder. View attachment 48926

Nydelig dag i nydelig land, og kjører faktisk identisk combo som i går selv om nå på andre siden av fjellet.

Attachments

• IMG_1336-1.jpg
    IMG_1336-1.jpg
    114.1 KB · Views: 120
  • IMG_1352.jpg
    IMG_1352.jpg
    123.2 KB · Views: 119

Ja, jeg fant den.

26-04-2020, 15:16

Ser ut til å bli en fin dag, så da tror jeg at sprøyter litt ... eddik, badesalt og oppvasksåpe er oppskriften. Billig og effektivt.

Men først en kaffekopp til ...

Muligens meg ...

1 gallon Eddik (hvit),
en halvliter epsom salt (heter det det samme på norsk?)
En spiseskje oppvasksåpe

Påfør om morgenen når du venter sol hele dagen. Solen hjelper prosessen.
Ikke spray for nærme planter du vil beholde.

Bruker du ikke noe vann?

Det her har eg ikkje skjønt. Eine dagen viser folk til vitenskapen som seier at Roundup er gode greier, ikkje farleg og tapa og erstatninga er værre, og at alt er skremselspropaganda. Andre dagen er det helvete laust. Og så går det i sirkel.

Jau. Jeg tror sannheten ligger et sted i midten: det er neppe en konspirasjonsteori som styres fra Trump og Kim Jong for å blablabla you know the deal. Men at det er en dødare for insekter er og blir det, og av den grunn synes jeg man burde holde seg langt unna slike produkter. Det er liksom litt egoistisk å si at vi ikke ønsker ugress så vi sprayer med noe som gir humler og bier anfall før de ramler ned og dør. Sommerfugler og marihøner også. Alt av insekter bare.. pam. Døde. Fordi vi har bestemt at ugress er støgt. Relativt dumt? :)

Back