God søndag fra Portland

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
God søndag fra Portland

Etter en lang dag med prosjekter for svigermor smaker en Impeach fra Stone aldeles utmerket, et øl spesialbygget for å bli kvitt Trump - om ikke Impeach (ment) virker kan man bare drikke nok så glemmer man ondskapen til Trump. Snakk om Trump, min kone og min svigermor gjorde akkurat det samme som to andre kvinner i en nabostat gjorde og som de ble arrestert for, de gjorde noe de har gjort hele sitt liv, de snakket spansk sammen, det er nå grunnlag for å bli arrestert!

Attachments

• IMG_0833.jpg
    IMG_0833.jpg
    153.6 KB · Views: 322
Last edited:
Re: God søndag fra Portland

Mornings fra Skillebekk. Espresso og isvann for å få fart på kroppen. Mulig det faktisk blir en eller annen strandtur i dag, kan ikke huske sist jeg var med på det i Oslo, og det er sikkert alt for kaldt i vannet for min smak. Må vaske litt noen steder i leiligheten også, og planen er også at den skal ut på Finn senere i dag. Ha en fin dag

God søndag fra Røros2. Denne byen er en skikkelig retrotripp. Helt i sentrum av byen, ved inngangen til hotellet, er en stor videobutikk som har like mye video som snop. Og det er mye folk i den. Har enda ikke sett en eneste burka, nikab, chador eller hijab her. Om kvelden kjører raggare frem og tilbake med bråkete biler fra USA. Det er også flere gamle biler her som jeg ikke aner hva er. Og Pommac selges fortsatt.

Istedefor å snakke engelsk så talar jag svenska med skikkelit finskt aksannt. Føler at jeg skal fortelle en gammel pekkavits. Vet ikke om flere svarer på finsk fordi de tror jeg faktisk er finsk eller fordi de blir fornærmet av aksenten.

attachment.php

attachment.php

Har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre etter hotellfrokost. Skal jeg bare sløve eller skal jeg prøve ta en lang omvei innom et slott på vei til flyplassen?

Ha en god en alle som har en retrotrip.

Attachments

• por1.jpg
    por1.jpg
    106.2 KB · Views: 613
  • por2.jpg
    por2.jpg
    104.4 KB · Views: 605

God morgen fra Østerås!
583 sider igjen, så bussen får vente.
Lat søndag ønskes :)

04d6e00a47718d6de33aa25d38247277.jpg

Last edited:

God morgen fra Scandic Holmenkollen Park. Her sov man veldig godt og frokosten var god. Utsikten over fjorden er også veldig bra. Man sitter nå etter frokost og undrer litt på en tur i sommerferie del 2, skal den bestilles? Ha en fin en alle som har bestemt seg eller bare nyter været. :)

Glad morgen fra Ris. Tror søndagen må starte med et bad - i sjø eller vann. Ingen andre store planer for dagen. Ha en solstrålende dag du også.

God morgen fra Grønland. Frokosten er i magen og snart blir det vel en tur på stranda. Hvervenbukta eller Ingierstrand mon tro? Blir i så fall årets første bad i Oslo og et rekordtidlig sådant[emoji846]

@robertaas, du har i alle fall sett en 1967 Pontiac Grand Prix og en Jaguar XK 120/140/150. Er ikke helt stødig på de gamle engelskmennene... Ha en varm og solfylt søndag!

G’moorgen. Lang sløvemorgen her vestsørøstpå. Etter en dag med fint vær skal det være tilbake til det gamle mønsteret i dag. Får imidlertid håpe at det ikke vil skape problemer på aerodromen. Avreise med lang blå balje sent i kveld. Skal være en del ledig, så får håpe på ledig midtsete ihvertfall.

God morgen fra Lillestrøm. Fortsatt sykt fjongt vær ute, så jeg sitter inne og klorer på PC'en. Munkholm og kaffe er oppskriften.

Superflott tur til København i går. Spiste på 3 ulike plasser og sov i egen seng igjen på kvelden.

For øvrig kudos til SAS crewet på vei ned, som spottet at noen begynte å putte bagasjen i hattehyllene ved rad 1 og 2. De kom bort og spurte "sitter du her?". Det gjorde de ikke, og fikk kontant beskjed om ta bagasjen ut igjen og plassere den nærmere sitt eget sete. Det har jeg knapt noensinne hørt før, men er innmari flott. Spesielt for rad 1 og nødutgang.

Ha en fin en

Avreise med lang blå balje sent i kveld.

Oransje og blå balje, blir det faktisk. Helt greit. DL sjekkin på KLM er imidlertid noe for seg. Har billett i ‘middelklassen’, men siden det ikke er en formell klasse, kan man også velge sete i vanlig economy. Noe jeg gjorde da ‘middelklassen’ er smekkfull. Det er imidlertid Delta som sjekker inn KLM i deres system, og siden Deltas prosedyrer er litt annerledes, ble jeg tvangsflyttet til 12A uten mulighet til å endre. Velvel, får plage en automat eller funksjonær etterpå ..

Oransje og blå balje, blir det faktisk. Helt greit. DL sjekkin på KLM er imidlertid noe for seg. Har billett i ‘middelklassen’, men siden det ikke er en formell klasse, kan man også velge sete i vanlig economy. Noe jeg gjorde da ‘middelklassen’ er smekkfull. Det er imidlertid Delta som sjekker inn KLM i deres system, og siden Deltas prosedyrer er litt annerledes, ble jeg tvangsflyttet til 12A uten mulighet til å endre. Velvel, får plage en automat eller funksjonær etterpå ..

Orange og blå KLM ?

Back