God søndag fra 1395

Someone

Moderator
Medlem
God søndag fra 1395

God morgen fra denne delen av Asker. Ingen planer for dagen, hvilket betyr at vi må finne på ett eller annet. Utover å sitte pimpe espresso. Ha en fin dag

Re: God søndag fra 1395

God morgen fra havet.

Våknet noe forsinket så det ble litt hektisk oppstart av dagen. Blir slik når en faller i søvn før vekkerklokken blir aktivert. Anyway, 12t dagskift står på menyen inkl ukentlig mønstringøvelse og et helikopter som skulle vært her onsdag. Mye etterslep på den fronten.

Snart på fri. Igjen.

FQTV

God morgen fra Benidorm. Her har jeg hatt med Fungerende ut for å finne Carrefour, og nå er det frokost på rommet.

Hvem vet hva dagen vil bringe sånn ellers. Litt kjipt å være på tur som dette uten å ha med Storsmurfen.

Ha en best søndag

God formiddag. Rakk Skjennungen på morgenkvisten før bilen måtte til Nadderudhallen. Så da har jeg altså fått litt trim og har et par timer alenetid foran peisen. Ligger til rette for en bra dag.

God morgen fra 5174 hvor en er på plass i hula for siste dag vakt for nå.
Ute blåser det så vi koser oss fremfor skjermene med kaffe og medbrakt godterier.
Blir WF hjem til SVG i kveld før turen settes langt av gårde mot sør øst.
Ha en fin fin søndag :)

God ettermiddag fra Brunei og flyplassen i Bandar Seri Begawan. Vi er faktisk ikke eneste norske på flyplassen her. John Arne Riise gikk akurat ombord i en RB maskin til SIN, før han skulle hjem til Norge. Han var sammen med 2, antar jeg ensgelske fotballfolk, og ble fulgt av noen lokale fotballfolk. Er det ny trenerjobb på gang?
Vi venter på flighten til Kota Kinabalu, der vi skal være i 2 døgn.
Vi rakk en tur i basenget, som virket å ha litt mye klor, før vi sjekket ut og gikk til sentrum. Der fant vi det konglige regalia museum, som vi tilbragte 2 timer i. Så ned i sentrum,(500meter å gå) der vi fant Mallen og tilbragte nærmere 2 timer til. Der var det en turistsjappe der vi fikk kjøpt et par T-skjorter med Brunei på, kjøleskapsmagnet og et armbånd. I kjellern var det en stor matbutikk, med vestlig standard, der vi kjøpte 4 pak med KitKat pinneis, som vi delte, så spiste vi litt, gikk litt mer og så i butikkene før vi gikk over elven, til Hotellet og ble kjørt de 7 minuttene til flyplassen. Det har vært veldig deilig her, virkelig et sted å slappe av, med 460.000 inbyggere i landet og 100k i byen, er det ikke så stort og det skjer ikke så mye.
Nå er vi klar for feriens 12 flight. Bare 3 flighter igjen etter denne og jeg gleder meg allerede til å ligge under egen dyne i egen seng, bare en uke igjen, men den uken blir nok bra.

God morgen fra Knausen.. Mimosa osv osv. det ble også kake og sang for junior. Han ønsker å ferie dagen med laser/VR-greier nede y byen etterfulgt av sushi, så dag blir det nok slik 🍣

God søndag fra Gaustablikks alpine nedfarter. Digg føre og lite folk. Retur til Oslo i ettermiddag. Nyt dagen!

Ragu in the making…servers om en 6 timers tid. Ble greit med premier i fredagens vinlotteri…så da skulle vi ha noe å servere i glassene også. Best søndag:-)

God dag fra Oslo. Her kom man opp med en ide om en spontantur til Hafjell. Så tog, buss og hotell ble booket. Har man anledning så er jo alpintbakkene best på ukedager hvor det jo er langt færre mennesker. Ja så er jo også pris på hotell også hyggeligere selv om de hotellene på Hafjell er nokså skrale saker sånn standardmessig. De ble jo alle bygget til OL 94 og ikke gjort veldig mye med på 30 år.

G'morgen .. Begynner å tørke opp litt i skauen og andre plasser. Hjelper med litt vind. Nå skal det heldigvis ikke bli nedbør på en ukes tid, ser det ut som.

Må fylle opp kjøleskapet til svigerbeistet, ellers har jeg begrenset med planer for dagen.

Ragu in the making…servers om en 6 timers tid. Ble greit med premier i fredagens vinlotteri…så da skulle vi ha noe å servere i glassene også. Best søndag:-)
Er ikke vinlotteriet hos deg veldig rigget? ;)

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

Er ikke vinlotteriet hos deg veldig rigget? ;)

Alle som jobber her blir invitert til å kjøpe lodd og selvfølgelig samles de/n som har kjøpt når trekningen finner sted. Men den egentlige vinneren er jo min mann som aldri kjøper lodd men deler alle gevinstene med meg.

Jaja SJ Nord leverte nå varene til Lillehammer og overgangen til Innlandstrafikk sin lokalbuss fungerte bra. Jeg har nå bodd både på Scandic her og Hafjell hotell tidligere men Scandic var langt dyrere så valget ble ganske lett. Dessuten har Hafjell hotell litt mer sjel synes jeg. Mye dansker på hotellet som vel ikke var helt uventet. Det er rett og slett dansker norske alpinanlegg lever av på hverdagene utenfor vinter og påskeferie. Men jeg aner jo ikke helt hvorfor for det er jo ingen dansk ferieperiode nå.

Og det er jo litt sjarmerende med hoteller som fortsatt bruker konvensjonelle nøkler.

Last edited:

Jaja SJ Nord leverte nå varene til Lillehammer og overgangen til Innlandstrafikk sin lokalbuss fungerte bra. Jeg har nå bodd både på Scandic her og Hafjell hotell tidligere men Scandic var langt dyrere så valget ble ganske lett. Dessuten har Hafjell hotell litt mer sjel synes jeg. Mye dansker på hotellet som vel ikke var helt uventet. Det er rett og slett dansker norske alpinanlegg lever av på hverdagene utenfor vinter og påskeferie. Men jeg aner jo ikke helt hvorfor for det er jo ingen dansk ferieperiode nå.

Og det er jo litt sjarmerende med hoteller som fortsatt bruker konvensjonelle nøkler.

..om en drøy uke prøver jeg Nermo Hotell for første gang. Glær mæ

..om en drøy uke prøver jeg Nermo Hotell for første gang. Glær mæ
Der har jeg faktisk også bodd. Koselig sted men kjipt å drasse i oppoverbakke med slalomski fra Øyer sentrum hvor bussen stopper. Da holder jeg meg heller til de to hotellene i dalbunnen.

Det er rett og slett dansker norske alpinanlegg lever av på hverdagene utenfor vinter og påskeferie. Men jeg aner jo ikke helt hvorfor for det er jo ingen dansk ferieperiode nå.

Danskere har lidt anarkistiske tilbøjeligheder! Derfor tager de
på ferie, når det kan betale sig! Mange tager også børnene med uden
for skoleferien! Der er vist ingen regler omkring det, og jeg tror,
at der blev borgerkrig i DK, hvis nogen forsøgte at forbyde det ;)

Næste officielle skoleferie er vinterferien i uge 7, fra den 12. til
den 18. februar. I denne uge stiger priserne altid på charterferierne,
så derfor foretrækker mange at rejse på andre tidspunkter!

Back