God sønda.... lørdag morgen!

Re: God sønda.... lørdag morgen!

God dag fra Nærsnes. Her har mesteparten av formiddagen gått med til dugnad på friarealet foran huset. Nå skal det slappes av før bussen tar meg til byen og en 7-retters med matchende vinmeny på Baltazar sammen med damen.
Ha en fin lørdags ettermiddag!

....... og senere blir det å skifte dekk på bilen til modern.

Det var fort gjort da det viste seg at brodern ikke gjorde det han skulle ha gjort i våren og bilen har kjørt på vinterdekk i hele sommer:p

Det var fort gjort da det viste seg at brodern ikke gjorde det han skulle ha gjort i våren og bilen har kjørt på vinterdekk i hele sommer:p
Det var bra økonomen oppdaget det, og ikke la på sommerdekk :lol:

Det var bra økonomen oppdaget det, og ikke la på sommerdekk :lol:

Oppdaget det i det jeg skulle hente det som visste seg være sommerdekkene i kjelleren. Så med en gang da at det var noe feil

Da har man hatt en aften i fenalåret, pilsen og whiskyens tegn. Ha en bedre lørdag, det skjer neppe her.

-A

Jo'a; jeg har kone/barnefri;
whisky'n er klar; rent, uten is!
Planene er klare -> INGEN PLANER, kun smaksløkene får bestemme hva som skal skje.

Oppdaget det i det jeg skulle hente det som visste seg være sommerdekkene i kjelleren. Så med en gang da at det var noe feil
Hvordan ser man det? (Jeg tror jeg kunne sett forskjell på egne dekk, da våre biler har ulike felger på sommer og vinterdekk, men thats it.)

Hvordan ser man det? (Jeg tror jeg kunne sett forskjell på egne dekk, da våre biler har ulike felger på sommer og vinterdekk, men thats it.)

Egentlig enkelt. Vinterdekk har både mer og grovere mønster, og er også vesentlig mykere

Egentlig enkelt. Vinterdekk har både mer og grovere mønster, og er også vesentlig mykere

Man ser kanskje ikke at de er vesentlig mykere da.. ;). Det man derimot ser er at det som oftest står M + S på dekkene. (og det står vel for mud and snow vel..) :)

JoeW, håper det ikke var alvorlig ment...:8:

Jo... Tok lappen i Statene der snow tires var et ukjent begrep - vi hadde samme dekkene hele året i Az... Altså, jeg vet jo at vinterdekk skal være mykere (og dermed slites de også mer ved sommerbruk) - men jeg tviler vel på at jeg hadde klart å skjønne det av meg selv, med mindre det står "snow tires" på dekkene, eller som ved mine dekk - at de har forskjellige felger(sommerfelgene desidert penest).

Minnes også et år min far hadde tatt bilen for dekkskift litt i overkant tidlig, og et uventet snefall en natt jeg jobbet sent på OSL - og hvor jeg følte jeg bestod mitt eget glattkjøringskurs etter å ha brukt overkant av to timer OSL-Skøyen, og i enkelte oppoverbakker måtte skru av ESP og stå på gassen for å klare 15 km/h. Det var nokså grufullt. Gudskjelov var jeg så godt som alene på veien ved 3-tiden den natten. Følte jeg der og da tok et glattkjøringskurs med veldig virkelighetsnært pensum - og at å rygge inn i garasjen markerte bestått...

Noen vinterdekk har også pigger i seg
Ja, de ser jo til og med jeg forskjell på - men da forsøker jo disse miljøfantastene å bøtlegge deg med et årlig gebyr...

Back