• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God skittensøndag

Someone

Moderator
Medlem
God skittensøndag

God morgen, visstnok kalles dagen skittensøndag. Her skal det graves laks, pyntes juletre, dessuten kommer de gamle innom på middag og gavelevering. Ha en fin dag

Re: God skittensøndag

God morgen, ja! Stemmer nok det fra gammelt av. Det er jo ganske gammelt å kalle den 4.søndag i advent også. Når det er mørkt ute er det fint å tenne lys inne.

Ha en god dag!

God morgen fra Mjøndalen. Startet dagen ca 0630 i dag. Arvingene sover ikke bort dagen, i dag står WF442 på programmet. Satser på at familien og 7 kolli bagasje kommer med, slik det ser ut nå bør det ikke være noe problem.

Ha en flott dag!

Etter planen skulle vi landet på Linate om 40 minutter - klare for jul Italia... Nå nytes derimot dagens frokost fra Morgenlevering foran peisen. Tuller det til for de A4normative og tar en tacosøndag. Tenn lys

Hei fra skråningen. Frokosten er snart over og man ruster seg for søndagsshopping (her støtter jeg KRF og ønsker det forbudt) I dag blir det storsenteret i Lillestrøm som blir en eksotisk opplevelser barna, har ikke vært i det distriktet siden siste Nor Shipping.

Confit de canard i kveld.

Attachments

• C6387E97-70C1-4384-A260-5029E22504C5.jpeg
    C6387E97-70C1-4384-A260-5029E22504C5.jpeg
    28.3 KB · Views: 209

Ungen sover i vogna og jeg har vært ute i hagen og klippet ned våre potte-busker samt røska opp urtehagen fra høybeddet. Har lært en god del fra årets testforsøk - skal aldri mer plante "mynte" i et bed... det er et jævla ugress uansett hvor lekkert et mynteblad eller to i en drink er :drunk: Fikk hengt opp noen gamle epler for småfuglene, håper de kommer til byggefeltet snart. Ikke mange tomter igjen å bygge ut, men enda mye uro med byggeaktivitet på enkelte tomter i området... Lite dyreliv å se :(

G'morgen .. travel morgen her i semitropiske strøk. 7-8 grader ute, så da holdt det med t-skjorte da jeg måtte en bråtur i butikken. Å håndtere diabetesen til svigerbeistet er som å ha vekt-og-balanse på en smekkfull MD11. Det skal lite til før du havner ut av 'konvolutten' - i begge retninger. Takk og lov for Dexcom 6 ..

Men nå har jeg stengt meg inne på hjemmekontoret med kaffe og marsipansjokkis. UIkke helt som Nidars julemarsipansjokolade, men i nøden spiser MOW tysk ..

Om et par timer skal Solskjær og hans menn gruses. Det blir fint.

God ettermiddag fra Kongsberg. Her har dagen gått med til å gjøre stort sett ingenting bortsett fra å se på litt sport på TV.

God morgen, visstnok kalles dagen skittensøndag. Her skal det graves laks, pyntes juletre, dessuten kommer de gamle innom på middag og gavelevering. Ha en fin dag

Jeg gravet laks på et par uker siden for å ha til jul. Jeg laget en konjakksmarinert variant som ble aldeles utmerket. Nam-nam.

Men nå har jeg stengt meg inne på hjemmekontoret med kaffe og marsipansjokkis. UIkke helt som Nidars julemarsipansjokolade, men i nøden spiser MOW tysk ..

I år har Peer prøvd seg på en ny variant med julemarsipan. I stedenfor å kjøpe fra Nidar eller andre leverandører har jeg laget jeg marsipanen selv i år. Den ble rågod og spørsmålet er om den holder helt til jul eller blir spist opp før. Sjansen for det siste er nok stor......

God skittensøndag fra Oslo. Har fått to katter i hus som blir en del av min lille julekohort. Neida - de har bare løpt og gjemt seg. Ikke gidder jeg å finne de heller, de kommer nok frem når de blir sultne. :stir
Disse blir hos meg til 30 så. Og enig med Sud - motstander av søndagsshopping og skjønner ikke hvorfor man legger ekspedisjonen til Strømmen storsenter. Det er nesten like ille som Sandvika storsenter. Polet og ølsalget er jo uansett stengt så (med mindre man ikke vil ha lett eller alkoholfri øl).

Får vel kanskje gå ut en tur, er lite konstruktivt å ikke gjøre en drit. Hadde kanskje satt meg på en sportspub for å se PL i dag, men her i Oslo skulle man tro det var KrF som styrte - alle steder som serverer sånt er stort sett stengt fordi de ikke har lov å servere sånt.

I år har Peer prøvd seg på en ny variant med julemarsipan. I stedenfor å kjøpe fra Nidar eller andre leverandører har jeg laget jeg marsipanen selv i år. Den ble rågod og spørsmålet er om den holder helt til jul eller blir spist opp før. Sjansen for det siste er nok stor......

Hmmm ... kanskje det ... hvilken oppskrift brukte du? Ser det ligger en del ute ...

Jeg brukte denne

https://www.nrk.no/mat/hjemmelaget-marsipan-1.14345168

Jeg laget riktignok halv porsjon bare. Ellers hadde det blitt mye kalorier å trimme bort etter julen. Jeg dyppet dem i sjokolade, men droppet konjakken. Jeg kunne tenkt meg noen dråper konjakk selv, men siden ungene også kommer til å spise den ble det uten konjakk.

Back