• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God rabarbra onsdag

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
God morgen fra Rabarbra (eller Marhaba eller Mararba) loungen på DXB. Det er kort med 3,5 timer søvn etter en heldags med jobb og middager.

Men jeg vil nevne at om dere trenger litt god Norsk lyd, så kan dere nå svinge innom DG+ avdelingen til SharafDG på Times Square i Dubai. Just sayin'.

Venter bare på avgang til IST nå etter å ha kranglet med tidenes etterkontrollmegge i security.

- "You have cable. take out"
- "sure miss... here"
- "NOTALLOWED"
- "what do you mean, not allowed, it is normal cables for loudspeakers and computers..."
- "NOTALLOWED" (tar dem og vil kaste dem)
- "Miss, with all respect, what you hold in your hands are 20.000 Dirhams each. Do you really want to..."

Da kom heldigvis sjefen til "notallowed" og tok kablene ut av hendene hennes og la dem rolig tilbake i kofferten min. Men jeg skal innrømme at jeg svettet bittelitt på overleppa :)

Nå - hjem... satser på å sove til IST.

Ha en fin dag

Last edited:
Morn frå Trondheim. Sler deg med ein halvtime meir søvn då. Feberkid kreve sitt. Idag er det alt-skal-skje-dag på jobb. Snart laurdag og tur. Satsa på soving då.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Glad morgen fra en hovedstad hvor solen skinner igjen. Klar for en treningsøkt nå på morgenkvisten før det blir møter i Drammen, Økern og Fornebu før kvelden kommer. Ha en bra onsdag!

*Gjesp* .. opp 5:40 .. da gadd ikke kroppen å sove mer. Nå er frokost på tallerkenen og kaffen står og putrer på trakteren. Litt fred og ro og Camel på middels volum før kollegene begynner å velte inn.

Etter et par dager med kundebesøk og annet styr, skal det bli godt bare å sitte i kroken min og gjøre det jeg skal med hodetelefoner på. Fortsatt god morgen, enten dere ferdes blant morragretne sikkerhetsvakter eller andre pms-ofre ....

God morgen fra prærien. Satser på en supereffektiv dag i dag uten forstyrrelser.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Manchester,
Overskyet her idag , grei natt søvn og hvile , nå går turen nordover M6 til en av våre leverandører til Prosjektet.
Satser på å være tilbake til hotellet ved MAN i kveld.
Ha en fin onsdag alle.

Mornings fra Nice.
Finfin reise nedover igår med både ett og to lounge besøk. Må si (igjen) at jeg liker den nye delen i Osl-loungen veldig godt. Det ble en påfølgende god kveld, en god natt ? muligens og noen få, men gode, timer søvn. Og ingenting tyder på at dagen idag skal bli noe dårligere. Leiebil og bånn gass til Le Lavandou.
Ha en asurblå midtuke :)

God morgen fra Grønland med strålende solskinn. Starter dagen med hjemmekontor før man skal på internt seminar. Dette skal etterfølges av sosialt arrangement inkl grilling og kalde drikker. Ha en aldeles fortreffelig dag alle som skal kose seg i solen!

Sent from my iPad using Tapatalk

Last edited:
God morgon från GOT!

Regnet öser ner och jag sitter inne och försöker se till att containrar är där var de skall vara. Blir en stilla kväll ikväll och det behöver jag verkligen. Ha en strålande onsdag!

God morgen fra Prærien. Solen skinner, Smestadtunnellen er åpen og ikke sånn kjempemye og klage over, sånn bortsett fra jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få fyllt dagen. Ha en fin dag

God formiddag fra verdens navle (Skaun)!

Skulle egentlig vært på Malta denne uken, men møtene ble flyttet så den turen slapp jeg! Blir i stedet et par dager i Tiggerstaden neste uke, før ferden går til Las Vegas igjen neste onsdag,

Da har jeg også en lengre friperiode foran meg, så skal ikke tilbake i action igjen før i midten av August! Skal bli en god sommer, har ikke opplevd maken siden jeg gikk ut fra skolen på slutten av 80-tallet. :) :)

Husk onsdag er "litj-lørdag", så feir med måte folkens!

Kim

God formiddag fra Oslo. Første møte økt er over, det gikk raskt må en si. Nå sitter en å nyter livet på en benk ved Spikersuppa. Flott er det. Om litt sjekker en inn på hotell før neste møte starter ved to-tiden. Ellers høres det også ut som at Politiet har funnet penger og fått en av sine maskiner i lufta. Ikke verst det.
Ha en super dag :)

God kveld fra Sydney. Litt stress i tollen da jeg ikke hadde planlagt alt jeg skulle gjøre før jeg kom dit. Men de skjønte tilslutt at jeg ikke hadde tenkt å gjøre noe ulovlig og da lot de meg gå. Fyren var forsåvidt hyggelig og spøkte litt underveis men er litt småirriterende. Så en av fyrene som er med i border security. Jeg sov faktisk ok underveis og det er faktisk helt kurant å fly 2040 fra Doha. Et måltid og litt vin så sluknet man

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Spørsmålet er vel nå når første flasken med hvitt kommer på bordet. Solen skinner ute på den gamle hovedflyplassen...

Ble du filmet av Channel 7 så Flyprat kommer på TV snart? :p
Det stod ute et skilt om at opptak pågår men så aldri et tv kamera. Så må nok skuffe dere alle om at Flyprat ikke havner på tv.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Det stod ute et skilt om at opptak pågår men så aldri et tv kamera. Så må nok skuffe dere alle om at Flyprat ikke havner på tv.

Skal du havne på det programmet der, må du ha med en bag (helst to) fulle av mat, krysse av nei på spørsmplet om du har med mat på tollskjemaet, for så påstå at du ikke visste noen ting når de drar ut den ene skinka etter hermetikkboksen etter bananklasen etter hverandre. Så later du som du ikke skjønner at ting som kan spises er mat, så påstår du at det er "for cooking", før du "plutselig" får feber.

Forøvrig en grompf onsdag fra Berger. Tollvesenet er visst ekstra nøye denne uka, som medfører minst dobbelt så mye jobb på den samme tiden.

Og sånn ellers har visst arbeidsgiver nettopp bladd opp en haug med penger, og endelig kjøpt opp en oransje konkurrent med et eksplosivt navn.

Kjenner forøvrig at det skal bli veldig godt med den ølen på Lillestrøm på lørdag.

- "NOTALLOWED" (tar dem og vil kaste dem)
Du skal ikke se bort ifra at hun hadde teknisk innsikt og ville stoppe spredning av overpriset snakeoil og humbug. :stir

Ha en god en fra en solfylt tiggerstad. Det er nå klart at det blir tysk julemarked også i år. Er ferdig med de verste kampene på jobben idag og skal ta en liten luftetur i og myse på solen.

Ha en fortsatt god en alle som planlegger julemarkeds-tur allerede i mai.
%7B520ec050-91c7-7610-fab6-b5dec5ca06f1%7D.jpeg

Du skal ikke se bort ifra at hun hadde teknisk innsikt og ville stoppe spredning av overpriset snakeoil og humbug. :stir

Haha minner meg om han sikkerhetskontrolløren i Doha som sa water bottles not allowed. Da jeg vet at sikkerhetskontrollen der i beste fall er for syns skyld så gadd jeg ikke å gjøre noe med saken og ganske riktig ingenting skjedde.

Tjahhh... nå selger jeg ikke greiene så jeg slipper heldigvis forsvare prisene, som jeg tipper det er greie marginer på.

For meg som ikke har teknisk innsikt vet jeg at jeg trenger tingene for å lage bedre lyd enn konkurrentene. Sånn et det bare.

For dem som har teknisk innsikt er det etterhvert en kjensgjerning at forskjeller på kabler er både målbare og kvantifiserbare (har vært med å måle selv og uavhengig). Og prøv å dunke på et stereoanlegg så kan du måle (har gjort det) effekten av hvert dunk.

Så disse tingene har effekt. Noen har forstått noe ikke alle har forstått og charger igjennom taket for det...

Litt som bonusprogram hos fly og hotell.

Back