• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God payday

Scandinavien_Airlines

ScanFlyer Gold
Goooodmorgen smukke godtfolk, nu blev klokken 7.47 på denne dejlige Tirsdag der også er Payday!

Dagens tur går med SK 1208 på Aalborg - København.
Hav en dejlig dag!

God morgen fra kontoret. Dagens startet med barnehage og skolelevering etetrfulgt av L1. Nå skal det både møtes og kontoreres litt. Ha en fin dag

God morgen fra kontoret i Sandnes. Arbeidsdagen er godt i gang her. Krysser fingrene for at meterologene har rett og at solen bryter gjennom skylaget i løpet av dagen. Ha en fin dag! :-)

Mornings fra havet.

Payday er den 20’ende så her er penga snart brukt opp og sparebluss de neste 3 ukene.

Har en CT billett med avreise fredag, som skal avbestilles. Avbestiller jeg i dag er voucheren gyldig ut september. Avbestiller jeg i morgen er den gyldig ut oktober. Enkelt valg.

Var fornøyd med å booke tur til Kiev og Tsjernobyl dagstur. Sendte en gla’meldig på snap til utvalgte. Fikk til svar: Du skal i konfirmasjon.

Ja ja, så nå er det avbestilling eller ombooking som gjelder. Takk, for god hukommelse [emoji2359]

FQTV

Morn fra Kolsås. Her jobbes det litt og skravles litt på Teams, før man etterhvert finner seg et tog til Lillestrøm for å hente bil uten brummelyder.

God morgen fra solfylt flyplass

Her har man forflyttet seg til kontoret etter litt start hjemme. Greit å sikre at all laksen som skal sendes ut faktisk er på rett sted til rett tid. I dag var det bare en kunde som ikke greide å finne frem til riktig terminal og ble stående igjen. Mens bilen nå er på god vei sydover mot det store utland.

Gratulerer til Henshaw, du blir vel ikke alene på Lillestrøm. Har skjønt det er rimelig hektisk der om dagen. Men vil tro det er en happy camper som kjører hjem derifra. Bare husk at det finnes litt fotobokser i området rundt....

Selv fikk jeg endelig beskjed om at Elvia får oppgradert strømmen til garasjen slik at man endelig får satt inn en lader for egen bil. Har tatt litt tid, men hvis alt har gått som vi håper så dekker arbeidsgiver til naboen egenandelen for det arbeidet så en del tusen spart der :)

Nå dykke ned i kaffen og se om den heldige kunden som skulle sende til MSY vil vente eller hente ut i IAH hvor sendingen står og koser seg. For til MSY kommer man ikke med det første...

Jaja, kaffen er klar

Ha en herlig dag

S

S

Hei fra Kollen. Nå begynner man å summe seg igjen etter nord-Norge og savner allerede OSL og litt småflyging.

Barna har fått sine matpakker og man rekker vel en lang tur i marka med telefoner i øret før alle tre skal hentes på tennis.

Selv fikk jeg endelig beskjed om at Elvia får oppgradert strømmen til garasjen slik at man endelig får satt inn en lader for egen bil. Har tatt litt tid, men hvis alt har gått som vi håper så dekker arbeidsgiver til naboen egenandelen for det arbeidet så en del tusen spart der :)

Hvordan får man naboens arbeidsgiver til å spandere noe sånt? :8:

Jeg regnet forøvrig på det med elbil vs. fossilbil, om man skulle basert seg på bortelading. Kom fram til at kostnadene ville kommet på omtrent det samme som det vil koste meg å fylle bensin. Forskjellen er at bensinbilen bruker 5 minutter på å fylle opp en 8-900 kilometers rekkevidde, mens med en elbil må jeg stå ved laderen nede på coop'en en times tid hver andre/tredje deg. Da ble det ikke så veldig aktuelt. I tillegg er bensinbilen straks ferdig betalt, og jeg vet ikke om jeg gidder å begynne å betale på en ny sånn med en gang.

Ellers god tirsdag fra et gjemmekontor øst for en flyplass på Romerike.
Ser litt mer overkommelig ut i dag enn i går.

Ha en god en :)

Vel, Naboen fikk ny firmabil, med lader og det hele. Men når den ble installert så oppdaget man at kapasiteten i vår felles garasje ikke var god nok (vi har en til med lader der..) Så da må det oppgraderes, og Elvia ville ha 18000 i bidrag fra oss, leasingselskapet sa OK og la det inn i bilregskapet. Og det ser jaggu ut som arbeidsgiveren til naboen aksepterer det... Han er superselgeren deres så de er vel happy...

Hadde i praksis nedbetalt bil, men med lendgen jeg kjører pr år, så har jeg sett lønnsomheten med å ha ny bil uten masse merkelige og dyre verksted besøk. Blir fort penger når man bruker 10/15/20 000 på verksted en gang el to i året....
Så bare der sparer jeg inn en god del, og når jeg nå begynner å lade i egen garasje så har jeg spart inn prisen på selve ladered innen påske neste år....

Og jeg fikk bompengeregning for hele sommeren nå, totalt 500 kroner, det inkluderer fergetur tur retur (til halv pris) og et lass med turer til Østfold igjennom Oslo og et par turen til Vestfold. Tilsvarende for i fjor sommer var rimelig mye større.

Sånn sett så er det en ren gavepakke, så kan en ta med at man slipper avgifter og MVA på kjøpet

Lademessig så har jeg ladet litt på lokale Kiwi'n (50KWlader ) og lynlader på Cirkle K gardermoen (150kw) og står stort sett halvtime hvis må lade mye. Så tiden har vært ganske grei. Men det har jo vært en liten endring i tankesettet fra og bare fylle tanken. Spesielt hvis man vet man skal på lengre tur neste dag
Men har faktisk gått rimelig greit. Men blir bra å kunne gjøre det hjemme,

S

God morgen fra SVG hvor det ventes på SK som skal ta meg over til Oslo. Derfra blir det tog til Lillehammer hvor resten av uken skal tilbringes.
Ha en fin fin tirsdag :)

Henshaw;1233803/ said:
"…….. for å hente bil uten brummelyder.

Særlig aktuelt ….
Kan du f.eks. forestille deg en Ford Mustang med fake lyd? :drunk:
https://www.motor1.com/news/383220/ford-mustang-mach-e-fake-noise/

G’morgen fra terrassen. Lite e-biler å se herfra. Varmt og klamt her på morran. Ida dytter fuktig varmluft rundt seg, men det ser bedre ut så fort hun har passert.

Tilbake på jobb i dag. Skal bli spennende å se om vpn-tunellen fortsatt er åpen eller om den har grodd igjen.

Velvel, nå er padda nesten strømløs. Ha en god dag, med eller uten brummelyder.

MAKAN fra Lillestrøm. De fleste dager begynner i kategorien 5te best. I hvert fall etter en kort periode som kontrabest frem til første kaffekopp. I dag var intet unntak.

Så utviklet det seg rimelig raskt nedover når jeg omsider måtte kaste inn håndkleet og avbestille årets tur til Jackson Hole. For andre året på rad. De dagene der, helt alene i fjellene hadde jeg gledet meg så innmari til, så det er kjipt. :(

Med andre ord sank dagen raskt ned i kategori best og selv en nonstop is klarte ikke løfte den opp til nest best.

Satser på at andre har en bedre dag

Last edited:
Gratulerer til Henshaw, du blir vel ikke alene på Lillestrøm. Har skjønt det er rimelig hektisk der om dagen. Men vil tro det er en happy camper som kjører hjem derifra. Bare husk at det finnes litt fotobokser i området rundt....

Det er en litt annen opplevelse enn det jeg kommer fra, turte ikke prøve ut alle de 400-og-noe hestene med kone og barn i baksetet, samt når farten min vises på den store skjermen i midten så har hun mye bedre oversikt over hvor fort jeg kjører plutselig...

Komponentmangel gjør dog at ladeboks er mange uker forsinket, siden vi er begrenset til en leverandør her i sameiet. Eneste naturlige løsning på det for øyeblikket er selvfølgelig å kjøre til ikke-nærmeste supercharger for å spise litt hos den voksne storebroren til "Restaurant den Gyldne Måke".

God kveld fra Sola,

Etter en grei dag jobbes det på sekser'n på museet vårt. Mye som skal gjøres fremover gjennom sensommer og høsten.
Prosjekt planen for alt arbeidet begynner å bli klart. Seter er det vi er på jakt etter nå.

Ha en fin sommerkveld

MAKAN fra Lillestrøm. De fleste dager begynner i kategorien 5te best. I hvert fall etter en kort periode som kontrabest frem til første kaffekopp. I dag var intet unntak.

Så utviklet det seg rimelig raskt nedover når jeg omsider måtte kaste inn håndkleet og avbestille årets tur til Jackson Hole. For andre året på rad. De dagene der, helt alene i fjellene hadde jeg gledet meg så innmari til, så det er kjipt. :(

Med andre ord sank dagen raskt ned i kategori best og selv en nonstop is klarte ikke løfte den opp til nest best.

Satser på at andre har en bedre dag

Det er baade kjipt for en Fnat og det kjipt for Jackson ! Tror Jackson hadde hatt godt av noen Fnater rundt i byen - det vil gi en god balanse naa som the Cheney’s are down :p

Her i vest er en lang jobb dag snart over, 3 VPN tunneler i parallell drift - ja 2 MacBooks og en pussig HP Laptop med Bang Olufsen Design (snakk om aa putte sminke paa en gris:p) Windows er IT systemenes Sylteagurker !

Det telles ned mot «life in the Slowbird lane» fredag moenstrer vi paa og invaderer Canada

Nå dykke ned i kaffen og se om den heldige kunden som skulle sende til MSY vil vente eller hente ut i IAH hvor sendingen står og koser seg. For til MSY kommer man ikke med det første...

S

Hørte fra en kompis som jobber der .. han evakuerte seg til Florida, og hans kollegAAer er for det meste spredt for alle vinder.

Flyplassen går på nødstrøm, alle hotellene er stengt, terminalen og de fleste jetbroene har store skader. Og kun et fåtall ansatte er i stand til å møte på jobb. Han regner med at de vil bli nødt til å holde stengt en ukes tid.

Back