• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdagsmorran

Det kan de vel ikke nekte deg. Iallefall ikke på utreise. Har man en Star A F billett kan man bruke alle andre Star F sine F lounger bortsett fra LH og LX sine og the Private Room i SIN.
Kan kanskje være lurt å printe ut bestemmelsene å ha med da.

Ja, man kan skrive ut allverdens dokumnetasjon, men idder man - nei. Og har man det så kan de trekke "capacity problem, please use the other one" etc etc, var ingen krise for meg, og synes det bare blir teit når de ikke selv har kontroll innen alliansen.

Sagstua; Hurdal

Heisann,

Nettopp hjemkommet fra atter en slitsom dagstur til litt nordenfor Haugebyen (mørekysten) så skal man reise igjen til OSL på det latterlige tidspunktet kl.0615 imorgen tidlig :) Klarer vel å stå opp i 4-tiden, men ser jo nå på nettet at det er flom i området jeg skal til i morgen. OSL til Sagstua; da er det vel Riksvei 2 som gjelder? eller? slipper vel E6? Mye stengte veier der nå ser jeg.

Noen som har litt mer informasjon enn det som nettavisene skriver om?

Mvh
Fjordheim

Re: Sagstua; Hurdal

Sagstua i Nord-Odal du mener? Går nok greit det, E6 er kun delvis stengt, det er uansett nord for avkjøring, ellers helt riktig at RV2 er god vei å kjøre, er nok ingen fare for stenging der i morgen. Hadde vært verre om du hadde kommet nordfra! ;)

Sagstua; Hurdal

Hei Erikd, takk for kjapt svar med informasjon, kommer nok ikke nordfra heldigvis, men jeg skal til Sagstua i Nord-Odal ja, og det er hyggelig at det i dette området også finnes potensielle leverandører til Offshore/subsea bransjen.

Satser på at det går bra med leiebil fra OSL til Sagstua i morgen tidlig da.

Mvh
Fjordheim

Riksvei 2? Om du/dere mener den vegen fra Kløfta mot Sverige, så byttet den navn til E16 i fjor ;)

For å komme seg fra OSL til Odalen, er det enkleste å kjøre E6 sørover, og ta av på Kløfta, og følge E16 østover. Man kan også kjøre av til Jessheim, og også følge skilting mot Kongsvinger, men det er litt mer "kronglete" vei med litt 40-soner og sånn.

Ellers vet jeg at en kollega jeg jobbet med på OSL som bodde på Sagstua, kjørte E6 til Eidsvoll, og en enda "fælere" veg over åsen derfra.

Men er du ukjent i området, vil jeg anbefale og følge E6 til Kløfta, og E16 østover.

Riksvei 2? Om du/dere mener den vegen fra Kløfta mot Sverige, så byttet den navn til E16 i fjor ;)

For å komme seg fra OSL til Odalen, er det enkleste å kjøre E6 sørover, og ta av på Kløfta, og følge E16 østover. Man kan også kjøre av til Jessheim, og også følge skilting mot Kongsvinger, men det er litt mer "kronglete" vei med litt 40-soner og sånn.

Ellers vet jeg at en kollega jeg jobbet med på OSL som bodde på Sagstua, kjørte E6 til Eidsvoll, og en enda "fælere" veg over åsen derfra.

Men er du ukjent i området, vil jeg anbefale og følge E6 til Kløfta, og E16 østover.

Ok, takk for den informasjonen. Jeg har bare googla OSL til Sagstua og da kommer de opp med RV2.

Ukjent i området? ja delvis, bortsett fra deltakelse på en del militære øvelser for mange år siden, men da gikk vi stort sett på beina :)

Takk for tipset om å følge E6 til Kløfta & E16 østover, vi satser på den vi.

ps! Fæle veier på østlandet? velkommen til vestlandet du så kan du få oppleve fæle veier ds!

Mvh
Fjordheim

Selvfølgelig har Martin rett ang veinr, det er også enkleste vei for en som ikke er kjent. Avkjøring mot Nord-Odal på Skarnes på E16. Da får du jo også skimta Neskollen ;) Ellers imponert over hvor spredt firmaer i denne bransjen ligger!

Veien over Gullverket i Eidsvoll som Martin nok referer til er grusvei på deler av strekningen, som nok er i nærheten av en del vestlandsveier på standard ;)

Veien over Gullverket i Eidsvoll som Martin nok referer til er grusvei på deler av strekningen, som nok er i nærheten av en del vestlandsveier på standard ;)

Er år siden jeg har kjørt/vært passasjer over der, men vet at et annet eks-kollega-ektepar som hadde hytte i Sagstueområdet kjørte (gamle) Rv. 2 fordi kona nektet å kjøre om Gullverket ;)

Veien gjennom Jessheim er ikke så mye verre å finne fram enn via Kløfta, men det er ufattelig mer digg å cruise i 100 ned til Kløfta, og deretter i 90 opp til Nybakk (om man følger fartsgrensene, altså) enn avkjøringen til Jessheim, diverse rundkjøringer, en 40-sone med en fartsdump man helst ikke kjører i mer enn 40 over, osv. osv. Når man kommer til Nybakk er man på den samme veien som om man hadde kjørt gjennom Jessheim uansett.

Eneste minuset med E16 fra Kløfta er 22 kroner i bompenger.

Ex-kollegaen som bodde på Sagstua sluttet forresten for å begynne i et dynamittfirma på hjemplassen, sånn apropos firmaer på rare steder ^_^

Selvfølgelig har Martin rett ang veinr, det er også enkleste vei for en som ikke er kjent. Avkjøring mot Nord-Odal på Skarnes på E16. Da får du jo også skimta Neskollen ;) Ellers imponert over hvor spredt firmaer i denne bransjen ligger!

Takk for veitips til dere begge, ellers helt enig med deg erikd, jeg er også imponert over hvor spredt leverandørene i bransjen er lokalisert, hadde ikke forventet at en potensiell kritisk underleverandør til et subsea prosjekt skulle befinne seg "et sted nord for Kløfta".

Mvh
Fjordheim

PS! (igjen) hvor finner jeg Avis bilutleie på OSL? etter ankomst fra HAU.

God ettermiddag

Her har man fått ungene i seng, og sitter og vurderer om man skal ta turen ut i regnet for å få gjødslet litt på plenen. Eller får en vel vurdere litt hva man skal ha med seg på tur i helgen. Skal en tur til Frøya i helgen for å overvære "Frøya rundt" Siden en av mine største kunder holder til der så blir det litt mix av business og pleasure. Slipper unna sykling i år, men har dermed blitt kommandert til følgebil tjeneste. Så får en heller glede seg til diverse andre hyggelige aktiviteter det er lagt opp til etterpå :)

Men først må en få unna litt for mye jobb på litt for lite tid, men det skal vel gå greit med god planlegging av dagene.

Ønsker alle en trivelig kveld

S

God kveld fra stuggu.

Har vært ute og trimmet litt skal se litt TV før morradagens hjemmekontor. Litt saker som elefanten har bestilt skal leveres imorgen kl 10:00.

De forsøkte nettopp å oppdatere levering til kl 08:00, hvorpå svaret ble et forsiktig; NÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆI!!!!!

Så de leverer kl 10:00. Nå skal jeg ta en øl. CB, Nordlandspils eller begge? Hmmmm

Takk for veitips til dere begge, ellers helt enig med deg erikd, jeg er også imponert over hvor spredt leverandørene i bransjen er lokalisert, hadde ikke forventet at en potensiell kritisk underleverandør til et subsea prosjekt skulle befinne seg "et sted nord for Kløfta".

Mvh
Fjordheim

PS! (igjen) hvor finner jeg Avis bilutleie på OSL? etter ankomst fra HAU.

På vei ut fra baggage claim, høyre, så ligger det på høyre hånd før togstasjonen sammen med andre utleiere.

Nå skal jeg ta en øl. CB, Nordlandspils eller begge? Hmmmm

Elementært: Begge!:colgate: Dog ville jeg nok ha tatt den utmerkede CB'en først så man riktig kunne nyte denne før man fikk samesmaken i kjeften! :stir

Litt saker som elefanten har bestilt skal leveres imorgen kl 10:00.

De forsøkte nettopp å oppdatere levering til kl 08:00, hvorpå svaret ble et forsiktig; NÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆI!!!!!

Så de leverer kl 10:00. Nå skal jeg ta en øl. CB, Nordlandspils eller begge? Hmmmm

Hvem er det som leverer så tiidlig? Ikke oss, hvertfall.

Det gjør dere her ...... Har sett status 'Out for delivery' før 0600 ....

Der ja. Her lander jo flyet først i åttetiden, og så skal containerne ned til Berger, osv. osv. osv. Vi leverer garantert ikke før klokken 10 ;)

Her har man fått ungene i seng, og sitter og vurderer om man skal ta turen ut i regnet for å få gjødslet litt på plenen.

:lol: holdt på å trille under bordet her, litt trøtt og leste feil - lurte på hva dere drev med når du skulle "ta fruen ut i regnet for å få gjødslet"

Her provianterte man litt i dag siden det fremdeles var tilbud borti gata. Ville jo være for ille om man plutelig ble sittende værfast uten is.

Attachments

• IMG_20130522_205150.jpg
    IMG_20130522_205150.jpg
    81.9 KB · Views: 66
Dog ville jeg nok ha tatt den utmerkede CB'en først så man riktig kunne nyte denne før man fikk samesmaken i kjeften!

Ringnes la ned bryggeriet i Bodø og flyttet Nordlandspilsen sør for Majavatn for mange år siden, så dersom det smaker same så må det være kunstige tilsettingsstoffer! :lol:

Back