God onsdag!

KnutW

Speedbird Concorde
Medlem
Mornings, eller rettere sagt god natt fra en særdeles sliten Dhabi lounge i Abu Dhabi.

Ikke ofte jeg frekventerer disse loungene som mange skryter av. Men de få jeg har prøvd er sant og si ikke mye å trakte etter. Hvis man da ikke er ute etter «gratis» børst og mat. Skrikende unger og voksne, slitent interiør, null utsikt og survete betjening. Samt vonde stoler. Akkurat som utenfor. Selv med Qatar first class, som egentlig er en business billett på lokalrute, tilbys ikke noe annet enn dette fjaset. Makan.

Rundturen i sandkassa går mot slutten og Qatar står for skyssen hjemover.
Forhåpentligvis uten indere, fulle amerikanere på full guffe, skrikerunger og annet elende. Vi får se. Rant out.

Wenn jemand eine reise tut, dann kann er was erzählen sier de sydpå, så får prøve å sy sammen en tripreport ila. uken.

Siste stopp før AUH var Bahrain. Kongen/sheiken/emiren Æ i Bahrain er ikke på talefot med ditto i Qatar, så transport BAH-DOH må gå via en tredjepart, derfor omveien via AUH.

Om Bahrain kan sies at de har fått en jækla fin flyplass, har noen kule høyhus i sentrum og litte bitte grann Dubai-ambisjoner med «årn og fix» i sentrumsnære strøk uten å dra det helt ut i galskapen som Dubai. De fleste kan kjøre bil uten å skape unødig frykt hos medtrafikantene og stopper sågar for fotgjengere i gangfelt. Tror det er det eneste landet mellom Sveits og Singapore de driver med sånt.

Noen bilder under, stolen står i førsteklasseloungen i AUH.

Attachments

• FD751D15-277E-43B0-AF72-FA16F0699F5D.jpg
    FD751D15-277E-43B0-AF72-FA16F0699F5D.jpg
    125.3 KB · Views: 247
  • B6067E7B-9E2E-4A71-BC6D-F1B6512F3DD5.jpeg
    B6067E7B-9E2E-4A71-BC6D-F1B6512F3DD5.jpeg
    326 KB · Views: 251
  • 77A93675-E483-444D-802E-02BA5AABAA31.jpg
    77A93675-E483-444D-802E-02BA5AABAA31.jpg
    175.8 KB · Views: 247
  • B14770E4-1F6D-4297-B62E-BE764BDE5954.jpg
    B14770E4-1F6D-4297-B62E-BE764BDE5954.jpg
    202 KB · Views: 249
  • 3DEF9E40-C119-4E76-A975-06FD107C606F.jpg
    3DEF9E40-C119-4E76-A975-06FD107C606F.jpg
    129.5 KB · Views: 245
  • 014B6227-F293-42D5-8235-B935F9A9E9A6.jpg
    014B6227-F293-42D5-8235-B935F9A9E9A6.jpg
    129.5 KB · Views: 46
Last edited:
Og god fortsatt tirsdag fra Polaris loungen på SFO. United er kanskje et kjipt flyselskap, men Polaris loungen er bra. Hit slipper bare businessklassepassasjerer på langdistanse inn og jeg så for bare noen få minutter siden SAS taxe inn og parkere ved gaten. Jeg kunne i dag heller ikke spurt om noen bedre opplevelse på SFO, checkin var smooth og det var tomt i security slik det var da jeg dro til SEA både på fast og slowtrack. TSA virker nå til dags ikke mye interessert i å se boardingkortet, men heller passet - eller dvs her på SFO er det tredjepartsfirma som tar sikkerhetsscreeningen på vegne av TSA.

Hadde de bare kunnet overføre denne opplevelsen til en etasje lenger ned så, men der er det CBP som bestemmer. I dag tok jeg Lyft ut til flyplassen da de var priset 8 USD under konkurrenten Uber. Funka greit det, foretrekker helst å ikke dra på BART med en åpenbar koffert (og jeg er i det store og det hele tilhenger av kollektivtransport). Men på BARTen er det så mye rart og toget stopper på en god del sketchy steder i forstedene på vei utover.

Om Bahrain kan sies at de har fått en jækla fin flyplass, har noen kule høyhus i sentrum og litte bitte grann Dubai-ambisjoner med «årn og fix» i sentrumsnære strøk uten å dra det helt ut i galskapen som Dubai. De fleste kan kjøre bil uten å skape unødig frykt hos medtrafikantene og stopper sågar for fotgjengere i gangfelt. Tror det er det eneste landet mellom Sveits og Singapore de driver med sånt.

Da jeg som 16 åring, i 1986 entret Qantas QF2 og deres 743, med navn City of Sydney i SIN, for å fly til SYD, fikk vi tildelt menyen, den var for hele ruten. Der stod det Bahrain som en av mellomlandingene. På den tiden var det Bahrain som var mellomlandings stedet i gulfen, mellom SIN og Europa. Jeg hadde egentlig aldri hørt om Bahrain. Siden det har jeg alltid hatt lyst til å besøke det landet. Når du sier at det er et fint land, så får jeg flytte det opp på lista over land som skal besøkes. Årets ferie stod mellom rundtur i sandkassa (jeg får ikke kona med til Saudi Arabia) Kuwait, Bahrain og Oman, men tapte for Equador. Med din lille rapport får jeg enda mer lyst på et lite besøk.

God Morgen til dere fra Manta, Equador. Dagen startet med en badetur på stranda. Bassenget 12 meter fra sengen var stengt for rengjøring, noe de hadde holdt på med i 3 timer da vi skulle bade. Med lavvann måtte vi gå nesten 200 meter før vi gikk ut i bølgene. med ca 25 grader i vannet og alltid deilig å bade i saltvann gjorde det ikke så mye, men kona er ikke glad i store bølger. Vi pakket oss ut av rommet og kjørte nordover 11.30, da hadde de åpnet bassenget for 15 min siden, etter 4:30 timer for rengjøring, ikke akkurat imponert... Det var mange lengre strekk med 4 felts vei sør for Montanita. På dagens 143km var det ingen. Turen tok 2t 25min. snitthastighet på ca 58km/t og da ble det tidvis kjørt fort. Vi kjørte gjennom mange små landsbyer, mer eller enda mer fattige. En del forsøk på å starte hotell og resorter så vi, men de fleste så ut til å være max halvveis misslykket. Et sted gikk veien helt inntil kysten. Der hadde bølgene gravd ut så halve veien var borte. En skikkelig storm til, så er hele veien borte. Manta er en moderne og velorganisert by. Vi spiste på KFC på Mall de Paciffico. Et moderne og stort kjøpesenter, med foodcourt med ca 10 spisesteder. Vi var innom supermarkedet. Det er første gang jeg har sett bildekk til salgs på et supermarked. Vi kjøpte 2x Cola zero 3liter, 1liter is og en flaske blå Cava(Vi er jo Stabæk fans må vite) Vi bor på Wyndham Manta Sail Plaza hotell og konferanse senter. Hotellet er ca 10 etasjer ganske så nytt, med masse fasiliteter. Vi har blitt oppgradert fra billigste rom, til Presidentsuite på ca 55kvm med eget boblebad, der vi nøt cava'en. Jeg vet ikke hvorfor vi har blitt oppgradert så mye, men mulig jeg har fått bedre status på Hotels.com. Alle de 6 overnattingen, på til sammen 9 netter er bestilt på Hotels.com (jeg hadde også en i sommer i FLL) så nå er jeg oppe i 10. Eller at det bare En eneste anmeldelse av hotellet som er fra utenfor Amerika, så de håper på flere fra Europeere.

Vel, nå er det på tide å komme seg til sengs. Ha en framifrå dag alle sammen

Last edited:
God morgen fra Vertshuset Røros. Her blåser det godt rundt hushjørnet. Klar for 10-12 timer med kontorering før Widerøe forhåpentligvis tar meg til Oslo i kveld…noen timer hjemme før oppmøte i OSL loungen i morgen formiddag. Men først kaffe og så jobb.

God morgen fra SVG hvor en venter på ombordstigning. Lillehammer er endelig destinasjon og følgelig ikke en lystbetont tur i dag for jeg liker hverken minusgrader eller snø.
Så dagens første kaffe blir den SAS serverer.
Ha en bedre onsdag :)

God morgen, ikke L1 men R10. L1 var kansellert så da ble det en liten omvei vi Asker. Dog taper bare 7 minutter på det så ingen krise. Ha en fin dag

God morgen fra en ganske fin Uber. Dragen tok til seg kritikken fra forrige gang og bestilte en premium i dag som ble en slags elektrisk Mercedes SUV jeg aldri har sett før.

I kveld har jeg lurt med Dragen ut på drinker med SAS CEO før vi skal møte DXB gutta på bar. Det blir gøy - skal ba han Anko innføre burgere og ekte bobler på Plus.

Trøtt morgen fra Lillestrøm. Ble riktig koselig middag ute med kolleger i går. Sjelden tallerkenen min er helt tom når den hentes på både forrett, hovedrett og dessert. Jeg er liksom "pølsegrytemannen".

Nå venter nok en lang dag med møter. Tror jeg tar bilen inn.

Ha en stilig dag

God onsdag fra 4K, 40000ft over havnivå.

Bolaget leverer som vanlig, som de bruker å gjøre. På tur hjem fra jobb med 2 måneder fri i sikte.

Blir noen timer å trø på AMS, men får fyre i gang noen episoder av noe bra å se på så går nok tiden fort.

Mulig skrivesperra forsvinner snart så det kommer en tripreport etter hvert.

Ha en finfin onsdag folkens

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk

God formiddag fra bortekontoret.

Rimelig hektisk, men ok kontroll, så da kan en ikke klage så veldig. Noen litt mindre problemer som ligger og lurer i bakhånd, men skal nå få de løst greit i løpet av dagen.
Er jo veldig lurt å ha småsakene ryddet bort, slik at det er god plass til en skikkelig møkkasak.... regner med jeg jinxet det nå...
Kjente litt på at jeg angrer å ha booket 0700 avgang til CPH på Fredag, ideelt sett skulle det vært en time senere, men beste muligheten så en kan holde butikke greit åpen. Så da får en ofre seg å stå opp litt ekstra tidlig, det blir herlig ;)
Men den positive siden er at jeg da kan nyte en ekstra dag i kongens by før forsinket juleparty/kick off med sjappa på lørdag kveld.

S

God formiddag fra Kongsberg.

Da var dagens undersøkelse på sykehuset over samt at tre vaksiner er satt. Undersøkelsen gikk fint (selv om den ikke er av det mest behagelige slaget), og det de skulle sjekke så fint ut og det er jo det viktigiste. Nå er det avslapping og god mat som gjelder.

G’morgen fra Mørket. Her har vi vært strømløse i en halvtimes tid. UPS’en har begynt å syte, så da mister jeg nok internett snart også. Tilbake om et par timer, ifølge strømselskapets nettsider. Får håpe de fikser det raskere enn det ….

Velvel, det er mørkt, det pøsregner og nå synger Bob Dylan ….

God formiddag fra Forus,
Tilbake på kontoret etter India turen , brå overgang fra fint varmt vær til møkkaværet her over i sørvest idag.
Vel , mer møkkavær blir det vel når jeg kommer til Bodø i kveld. Det blir nordover via OSL med 4026 og 4122.
Morgendagen kan nok bli noe mer interessant når planen er å være med Stålvognstoget til Jernbanemuseet fra Bodø til Hamar resten av uken.
Vi får se hva som skjer , så langt er de på vei nordover ut fra Mosjøen i øyeblikket.
Ha en fin dag.

Morgendagen kan nok bli noe mer interessant når planen er å være med Stålvognstoget til Jernbanemuseet fra Bodø til Hamar resten av uken.
Vi får se hva som skjer , så langt er de på vei nordover ut fra Mosjøen i øyeblikket.

Det er nok en interessant tur. Skulle gjerne tatt den turen selv. Stålvogntoget var innom Kongsberg i juni. Da ble det trukket av en Di3 og hadde med seg kafevognen, en B3-2 vogn og en B5-2. Ønsker deg en riktig god tur.

Toget tøffer ut fra Kongsberg stasjon mot Lampeland.

Attachments

• FB_IMG_1674645704051.jpg
    FB_IMG_1674645704051.jpg
    87.1 KB · Views: 43
Da jeg som 16 åring, i 1986 entret Qantas QF2 og deres 743, med navn City of Sydney i SIN, for å fly til SYD, fikk vi tildelt menyen, den var for hele ruten. Der stod det Bahrain som en av mellomlandingene. På den tiden var det Bahrain som var mellomlandings stedet i gulfen, mellom SIN og Europa. Jeg hadde egentlig aldri hørt om Bahrain. Siden det har jeg alltid hatt lyst til å besøke det landet. Når du sier at det er et fint land, så får jeg flytte det opp på lista over land som skal besøkes. Årets ferie stod mellom rundtur i sandkassa (jeg får ikke kona med til Saudi Arabia) Kuwait, Bahrain og Oman, men tapte for Equador. Med din lille rapport får jeg enda mer lyst på et lite besøk. [/

Bare for å avklare; Manama er helt ok som by, men jeg vil ikke strekke det så langt som å si at Bahrain er et fint land. Det er knapt en eneste kvadratmeter av landet (som riktignok ikke er svære greiene) som ikke enten er bebygd, asfaltert eller fokka opp av olje- og gassindustrien. De har virkelig ofret hele landet for oljerikdommen. Når det er sagt er det verdt en tur hvis man er i traktene, men vær oppmerksom på at prisnivået stort sett er som i Norge.

Når det gjelder Saudi har nok din kone, som også jeg hadde før jeg dro, store fordommer og forventer et veldig strikst regime, spesielt mot kvinner. Det gjelder nok i høyeste grad for landets egne, men kvinnelige turister har få eller ingen restriksjoner. De trenger ikke tildekkes og mange gikk rundt med blafrende langt hår uten at noen reagerte på det. Raport kommer, men Saudi overrasket faktisk veldig positivt på mange områder.

Last edited:
Da jeg som 16 åring, i 1986 entret Qantas QF2 og deres 743, med navn City of Sydney i SIN, for å fly til SYD, fikk vi tildelt menyen, den var for hele ruten. Der stod det Bahrain som en av mellomlandingene. På den tiden var det Bahrain som var mellomlandings stedet i gulfen, mellom SIN og Europa. Jeg hadde egentlig aldri hørt om Bahrain. Siden det har jeg alltid hatt lyst til å besøke det landet. Når du sier at det er et fint land, så får jeg flytte det opp på lista over land som skal besøkes. Årets ferie stod mellom rundtur i sandkassa (jeg får ikke kona med til Saudi Arabia) Kuwait, Bahrain og Oman, men tapte for Equador. Med din lille rapport får jeg enda mer lyst på et lite besøk. [/

Bare for å avklare; Manama er helt ok som by, men jeg vil ikke strekke det så langt som å si at Bahrain er et fint land. Det er knapt en eneste kvadratmeter av landet (som riktignok ikke er svære greiene) som ikke enten er bebygd, asfaltert eller fokka opp av olje- og gassindustrien. De har virkelig ofret hele landet for oljerikdommen. Når det er sagt er det verdt en tur hvis man er i traktene, men vær oppmerksom på at prisnivået stort sett er som i Norge.

Når det gjelder Saudi har nok din kone, som også jeg hadde før jeg dro, store fordommer og forventer et veldig strikst regime, spesielt mot kvinner. Det gjelder nok i høyeste grad for landets egne, men kvinnelige turister har få eller ingen restriksjoner. De trenger ikke tildekkes og mange gikk rundt med blafrende langt hår uten at noen reagerte på det. Raport kommer, men Saudi overrasket faktisk veldig positivt på mange områder.

Du verden, da har Saudi modernisert seg: Vært der ofte som flyger siden 1988, gjerne månedsvis i slengen. Var der også i 70 tallet som sjømann men var ikke mye i land der, mere i Dubai som var nærmest en landsby.
Savner ikke midt østen nei, ikke i det hele tatt.
(Bodde ogsåi Kuwait i 18 måneder, når fruen besøkte måtte hun dekke seg til, 1993-94)

Last edited:
God morgen fra LAX. Dessverre en flyplass jeg mistrives sterkt i. Hjelper ikke at turen over fra HNL med Delta sin 767 var en natteflyvning med litt for mange smårollinger ombord. I dag vender snuten hjemover og det blir test av KLM sitt nye "premium comfort" produkt. Kan bli spennende!
Ønsker alle en god dag

Du verden, da har Saudi modernisert seg: Vært der ofte som flyger siden 1988, gjerne månedsvis i slengen. Var der også i 70 tallet som sjømann men var ikke mye i land der, mere i Dubai som var nærmest en landsby.
Savner ikke midt østen nei, ikke i det hele tatt.
(Bodde ogås i Kuwait i 18 måneder, når fruen besøkte måtte hun dekke seg til, 1993-94)
Var du borti Per Larsen fra Haslum/Asker? Venn av mine besteforeldre. Pilot i Kuwait Airways og yngste datteren var også flyvertinne en periode. Han ble sagt opp i SAS pga nedbemanning på 70 tallet, jobbet i Iran Air til revolusjonen da de flyket til Qatar. De kjøpte tilfeldigvis hytte 400 meter fra oss på Sørlandet. 4-5 dager etter kjøpte fikk Per hjerneslag og ble lam i ene siden og litt tregere til å snakke, men like klar i hodet.

Var du borti Per Larsen fra Haslum/Asker? Venn av mine besteforeldre. Pilot i Kuwait Airways og yngste datteren var også flyvertinne en periode. Han ble sagt opp i SAS pga nedbemanning på 70 tallet, jobbet i Iran Air til revolusjonen da de flyket til Qatar. De kjøpte tilfeldigvis hytte 400 meter fra oss på Sørlandet. 4-5 dager etter kjøpte fikk Per hjerneslag og ble lam i ene siden og litt tregere til å snakke, men like klar i hodet.

Nei. jeg var eneste Nordmann i Kuwait Airways på den tiden.
(Like etter Gulfkrigen)
Vet du hvilken flytype han var på?

Nei. jeg var eneste Nordmann i Kuwait Airways på den tiden.
(Like etter Gulfkrigen)
Vet du hvilken flytype han var på?
Mulig det var sent på 80 tallet han fikk slag. Jeg tror han fløy 747
747 kapringen var i -88 og da hadde han allerede vært ute av firma i ett par år. Han sa at sikkerhets instruksen til pilotene var den han hadde med seg fra SAS.

Last edited:
Back