• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdag

Henshaw

Galley Slave
Medlem
God morgen fra Bærum. Her luftes det desperat nå som det kun er 21 grader ute, satser på å få senket innetemperaturen noe. Utenom det så jobbes det fortsatt, selv om nedtelling til sommerferie har begynt.
For de som måtte lure, så er det da selvfølgelig slutt på sommerværet den 23.07 kl 16:00 :spin

God morgen fra Tjøme. Her startet dagen med litt regn og torden. Om ikke lenge går turen videre til Sandefjord. Ha en fin dag

God morgen fra Mjøndalen. Kaffen nytes på terrassen i ett krus fra BA. Akkurat i det jeg skulle sette meg ned startet regnet, men nå gir jeg meg ikke, så kaffen vil bli drukket på terrassen på tross av litt regn.

Ingen store planer i dag, må pakkes litt til en liten 2 netters getaway nordover i fylket. Ønsker alle en god dag!
ca8d45ff6238fd1a220270cbbef9236b.jpg

G’mårnings fra Stavanger. Her går det i indretjeneste med vask av diverse. Besøket er på vei tilbake til Oslo og jeg nyter stillheten her i godstolen. Videre plan for dagen er klipping av litt busker i hagen og et besøk til avkom.
Ha en nydelig onsdag :)

God morgen fra Lillestrøm. Her kontorerer man litt. Jeg føler jeg må følge opp nå Kaptein Fluxheimsbygda kommer med BA kopp til kaffen. Så da gjorde jeg det samme. Dog er min en hel del mer retro. Men BA-kopp nonetheless.

0ce36feebbd01506670b149bae31b5ef.jpg

Her skal Storsmurfen leveres til vaksinering og deretter skal man forsøke å hjelpe de gamle med å finne frem vaksinesertifikat. Den ene har ikke hatt BankId heller, og det er jo et relativt stort prosjekt å få seg det om dagen.

Ha en strålende dag. Det er snart hælj, og det betyr også ferie for min del.

Last edited:
Den ene har ikke hatt BankId heller, og det er jo et relativt stort prosjekt å få seg det om dagen.

Når min datter skulle ha BankID så måtte vi begynne med å også fornye passet... så var jo en to trinns rakett av morro...

Passet gikk greit å få, men på de nye norske passene så står person nummer på litt andre steder /sider i forhold til tidlgere. Så når posten scannet korrekt kopi av passet til banken, så ble det ikke korrekt... Som en bonus så kunne ikke vi som foreldre logge inn og sjekke Covid testen hennes når hun passerte 16, og siden hun tok en test to dager før.... så var det i ferd med å bli spennede. Men heldigvis banken var oppegående og forsto problemet og fikk aktivet BankID ganske kjapt. Og de var mildt sagt oppgitt over Posten og deres dårlige justering av rutiner.

Moralen, har du barn, så pass på at de har BankID i god tid til de er 16.

S

Evt før de er 83. Det er også et råd jeg føler er relefant

Det er jo noen som kommer sent i pubertenten....

fordelen er at de gjerne har noen de har snakket med i 30 i år i en lokalbank.
Og da bør det holde å møte opp med elefant, pass og godt humør så bypasser man posten og alle de artige c-momentene.

Lykke til

Evt før de er 83. Det er også et råd jeg føler er relefant

Hvis man må hjelpe barna sine med Bank-id når barnet er 83 år.. Da er man ganske gammel selv?

God dag fra gjemmekontoret. litt brå start på dagen. Mest pga. at morgenteamsmøtet er flyttet fra 08:00 til 08:30, så ingen merker at man har forsovet seg før etter en halvtime. I følge teamleader var jeg visst ikke den eneste i dag.

Heldigvis ikke for mye å gjøre i dag, og på radioen traller Åge om en alkymist.

Ha en god en :)

God formiddag fra Sandnes. Fri i dag. Og nok en gang kjennes det godt i beina at jeg var på PT-time i går. Uansett. Nå skal man ut for å få satt en dose med good-stuff i overarmen. Så det går fremover.

God formiddag fra Askerlandet. Joggetur med avkommet betyr at kondisen min ikke akkurat bedres om dagen, men i dag klarte vi iallfall endelig 3 km uten gå-pause. Frokost er inntatt, rådyr i naboens hage foreviget og arving nr to nede for telling i senga.

Greit med feriemodus.

Jæjæ .. da har man ihvertfall fått fastslått at jeg kan reise til Norge igjen. Alt som trengs er en avtale hos f.eks. nettlegevakten og vaksineserifikatet. Så kan jeg bestille (per post...) en papirlapp som gjelder i tre måneder. MinID er ikke sikker nok sier'em, så da er man utestengt fra elektronikken. Fremskritt. Kanskje.

Velvel, grått og 20 grader ute. Ser ut som at været blir litt skiftende i dag og .. Men Beatles traller fornøyd om at solen kommer. Ikke solen skinner. Det er Jokke, det.

Back