• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdag

Someone

Moderator
Medlem
Mornings fra hovedstaden. Tranen er slukt og det er på tide å få noe ut av dagen. Ser ut som det blir nok og gjøre i dag også. Ha en fin dag

Ser forresten ut som endel longhaultrafilk går rett over Oslo i dag. Kondenstripene på en AI 77W og en tilsvarende til QR på vei vestover ble nettopp observert ut vinduet

Last edited:
God morgen fra Uster i Sveits. Her har de som arrangerer konferanse funnet et hotell til oss som ligger 40 minutter fra flyplassen, 20 minutter fra konferansen og med stengt restaurant. Heldigvis bare 8 minutter å gå til Uster sentrum, og der er det både en kiosk og tok til Zürich.

Så et det bare å glede seg til to dager med produktstrategi.

Morn frå gate 32@TRD. Turen i dag går til Skøyen. Fast track er gull, kjekt når avtale-Plus er billegare enn Go. Observerar at kapasiteten der er sterkt avhengig av kor effektive folk sjølv er...

God dag til alle, også til mannen med dei seks kassane framfor meg. ;)

Morning fra kontoret her i Groruddalen i Oslo nord - ser at flytrafikken er bra denne morgen - flyr rett over hode på veg mot OSL og for å bruke 01 banene denne morgen.

ha en flott dag.

Jan

God morgen fra Lillestrøm... Klippe plenen før avreise til Costa Rica i morgen. Heldigvis oppgradert til F siste leg EWR SJO. De siste 5.5 t er slitsomme..

God morgen fra Forus!

Hmmm... Merkelig stille og rolig på kvisten!

Ha en fin en forumister! :)

God morgen fra Forus! Sa ja til å jobbe tidligvakt i dag og på fredag så da ble det å dra seg opp av loppekassen. Foreløpig stille og rolig her også, så får vi se hva dagen bringer.

Ved avlevering i barnehagen på Fagerborg i dag ble morgen ekstra god i det SK908 kom lavt og i sving ca over Ullevål Sykehus. Det var et fantastisk skue og selv folk uten flyinteresse stoppet opp og kommenterte synet. Majestetisk!

God morgen fra Kristiansand

Her skjer det ikke mye, derfor.. løpetur.
Dagen går med på å få til en SK MR/kampanjerun med 6 legs (3 t/r) om jeg skulle være så heldig å få det til. Forslag mottas med takk! ;)

Ha en fjong dag alle sammen!

Grumpf fra flytoget!
Fått nok en reminder på at fulle fly og trange seter er en dårlig kombo. Har skrubbsår på knærne og jeg er fortsatt i tvil på om vi landet eller ble skutt ned. I tillegg veltet vi oss inn til gate 9 på Oslo som egentlig ligger nærmere Bergen enn Oslo!
Og når så sas har flyttet meg fra mitt deilige midtgangssete på returen til 7a uten vindu på et fullt fly kjenner jeg at dette blir en fæl dag!

Det er sånne dager det hadde vært mye greiere med en privatjet.

Grumpf igjen!

Mornings fra Trondheim
Sliten dag etter gravejobb i går ettermiddag....får håp det bli likar i morra.... ;)
Dagen idag blir tilbragt med englebarna siden fruen skal på møte hele ettermiddagen og kvelden.

Ha en strålende dag folks :) :) :)

Baggasje Roma...

Da har det gått 55 min siden landing, ingen baggasje har dukket opp enda.... En del kofferter kom for 15 min siden, men selvsagt ingen med pri tag....

Re: Baggasje Roma...

Også kjent fenomen på BCN. Ventet i 1t30min på kofferten der forrige sommer, gjaldt hele flyet.

En ikke helt god dag fra et regntungt Lisboa. Fortsatt litt bivirkninger etter gårsdagens barrunde i Bairro Alto... Men det bli vel bedre etter en solid brunch. Forøvrig innlosjert på Sofitel på Liberdade. Helt ok hotell, men ikke noe mer. Ha en aldeles fortreffelig dag!

Last edited:
God Onsdag fra Gullkysten, sola skinner. Polakkene meisler opp gulver, tanken på hjemmekontor idag var igrunn en dårlig ide.

Men bare sas.no loader så får vi vel booket noe flyturer også!

Men bare sas.no loader så får vi vel booket noe flyturer også!

Du har Widerøe.no, da.

God onsdag herfra. Fortsatt fint lite som skjer, annet enn at jeg har så smått begynt å glede meg til fredagen, for da skal det flys :fly. Håper bare SAS får orden på nettsidene så jeg får sjekket inn. Blir jo krise hvis jeg får BN# 2 eller høyere :drunk:^_^.

Kanskje begynne å planlegge pakkingen også snart. Skal både forsøke meg med bare håndbagasje, samt sitte frivillig ved midtgangen, så det kan bli spennende.

Re: Baggasje Roma...

Også kjent fenomen på BCN. Ventet i 1t30min på kofferten der forrige sommer, gjaldt hele flyet.

Bedre enn sist jeg fløy TAP. Da kom ikke pri-bag'en i det hele tatt. Det var først da alle vi som satt i Business beleiret damen i bagasjeskranken at det ble sendt ut en ekspedisjon for å finne ut av hvor Pri-baggen hadde gjort av seg ...

G'morgen fra vestsørøst .. her er man snart klar for ukens første arbeidsdag. Litt fuktig på utsiden av døren, men temperaturen er begynt å bli hyggeligere. Får man ned luftfuktigheten ohså, blir det levelig. Oh well -- her har man kaffe, Beatlesradio.com og to snorkende hunder. Kunne vært verre.

Snart natt her i Roma, kofferten fremdeles missing in action.... Den skulle ankomme Roma i 16-tiden ble det sagt.. Ikke en lyd siden, og ingen svarer telefonen på kontaktnummeret jeg fikk.... Fruen IKKE fornøyd... Håper den kommer på hotellet i løpet av natta

Back