God onsdag morgen!

God kveld herfra. Det bare drar seg til noe så helt håpløst om dagen, men ku to uker igjen før jeg skal ut å fly Scairbus.

Vinteren har lagt seg, fikk rapport om at skiføret og skisporene var på plass i marka, glimrende føre. Så også at snøproduksjonen har startet litt lenger oppi "dalen" her.

Attachments

• 171120101067.jpg
    171120101067.jpg
    57.3 KB · Views: 93
  • 171120101069.jpg
    171120101069.jpg
    47.2 KB · Views: 92
Rett skal være rett, Norges kraftforbruk er enda 228 TWh, men det er jeg (som i havet av informasjon som jeg svømmer i) som har vimset litt med begrepene elektrisitetsproduksjon og energiproduksjon.

Det er 99% av elektrisitetsproduksjonen som består av vannkraft. Men elektrisitetsforbruket vårt står for 50% av energiforbruket. Dermed har egentlig ikke vannkraft noe med elektrisitetsforbruket vårt å gjøre, da jeg umiddelbart tenker på all kraften vi eksporterer og importerer. Mye av *vårt* elektrisitetsforbruk består vel av Svensk og annen nær europeisk kraft. Har en powerpointtabell liggende et sted, men den kan jeg ikke åpne på Mac'en min så det får være så for now :)

Godt å ha Scanair, så får jeg orden i sakene mine til eksamen :colgate:

God natt!

Mye av *vårt* elektrisitetsforbruk består vel av Svensk og annen nær europeisk kraft.

Det varierer fra år til år. I våte- og normale år er vi netto elektrisitetseksportør, mens tørre år (som f,eks i 2010) er vi nettoimportør ;)

Back