• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdag morgen:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Kaffe, forum og nyheter ved kjøkkenbordet før det blir bortekontor en lobby i sentrum frem til lunsj. Så møte med designbyrået vårt - sommerfugler:-) Glad onsdag ønskes!

Mornings fra L1. Tilbake med dobbelt togsett. Ut på en jobbmiddag i kveld. Ha en fin dag.

God morgen fra slushens land. Ble ikke mye til trim i morges, tror jeg var fornuftig da jeg jogget rett til kontoret. Kanskje ettermiddagen er tryggere mtp løping. Kontorering og langt kjedelig møte står på planen. Har et pass som må hentes på Grønland, men det blir nok i morgen.

God morgen fra Solli plass. Relativt utfordrende underlag på vei til jobben i dag. Hold dere på beina og ha en bra onsdag!

God morgen fra Kontoret. Matpakker, 2000 meter crawl og to møte unnagjort, da er man i gang.

Kjente litt på mine feminine sider i dag tidlig og rygget opp speilet og baksjermen på hårføneren - skal prøve å få polert det bort fort som F... før Dragen ser det..

God morgen fra Bergen.

En uke forsinket utreise men i dag har vi nå fått bekreftet en avgang ut i havet. Så gjenstår det å se om det blir noe.
Ser det er litt forsinkelser på morgenkvisten men ikke så mye at det byr på problemer i ettermiddag.

Ser litt på en CT tur som må få gjort "snarest". Helst i løpet av februar. Vil vestover så mulige destinasjoner er EZE, MEX og PTY. Gjerne en open jaw med noen dager stopover i BOG. Så var det dette med tilgjengelighet da.

FQTV

Morgen fra Aleris. Venter på å komme inn for å friske opp litt reisevaksiner. Så det var 11 år siden sist, og det er litt i overkant.

Ellers bare hjemmekontor, litt hårklipp og ymse.

Ha en best onsdag

Morn fra hjemmekontoret. Arving er endelig sendt i barnehagen, tror han har vært mer hjemme enn der hittil i år. Mistenker at både voksne og barn gleder seg like mye over det. Skal vel få jobbet litt selv om motivasjonen er laber midt i en pågående nedbemmaningsprosess på jobb, og fasiten må vente til neste uke...

God morgen fra Line F5. Da var det tid for å kjøre litt tog igjen. I dag går ferden til Kristiansand for å delta på Matric konferansen (matematikkonferanse). Et av togparene på Sørlandsbanen kjøres fremdeles med skikkelig materiell (EL18 og B5) vogner og i dag passet det heldigvis å ta dette toget og ikke de skranglete motorvognene (Type 73). Selv om B5 vognene er over 40 år gammel er dette fortsatt de beste vognene som går i Norge. De har blitt oppgradert gjennom årene, men jeg håper de holder koken enda i mange år.

Jeg oppgraderte til hvilevognen og her er det virkelig god plass og behagelige seter. Vel verdt det lille ekstra dette kostet.

Attachments

• 421098916_10232409227841942_8153199318364857835_n.jpg
    421098916_10232409227841942_8153199318364857835_n.jpg
    141.3 KB · Views: 174
  • 422151943_10232409228321954_4381134020126775736_n.jpg
    422151943_10232409228321954_4381134020126775736_n.jpg
    78.2 KB · Views: 173
God formiddag fra Jåttå,
The usual her i gården. Nå lunsj og så byggemøter i ettermiddag for nye museums haller i FMS.
Kanskje blir det litt våronn i hagen etter at snøen forsvant de siste dagene.
Ha en fin dag

God ettermiddag fra Kuala Lumpur. Jeg fikk sovet ganske bra i natt, etter gårdagens diare problemer, og var til og med i spisesalen og spiste litt frokost. Føler meg ganske grei, men bobler ikke akkurat over av energi. Vi tok ingen sjanser og unnet oss taxi, hotell dør til hotell dør. Det kostet 280MYR ca 650nok. Turen tok 2t10min. Nå skal vi bo 3 døgn på Hilton Garden Inn i KL. I går fikk jeg mail om at vår flight med Firefly den 30.01 fra Kota Kinabalu(BKI) til Penang er utsatt fra 19.40 til 20.30, med ankomst 23.20. Det er bare det at vår bestilling, gjort 16 Oktober er med avgang BKI 10.25 så at de har utsatt avgangen 9.15 informerer de ikke om, men at de så utsetter med 50min det informerer de om. Dette er den eneste direkte avgangen mellom byene den dagen og å bytte til noe som mellomlander med 3 timer venting gjør at dagen går bort til kun å fly, så jeg finner ikke noe annet alternativ en å leve med det. Det gir oss også bare 1 kveld i Penang. irriterende

God morgen fra Line F5. Da var det tid for å kjøre litt tog igjen. I dag går ferden til Kristiansand for å delta på Matric konferansen (matematikkonferanse). Et av togparene på Sørlandsbanen kjøres fremdeles med skikkelig materiell (EL18 og B5) vogner og i dag passet det heldigvis å ta dette toget og ikke de skranglete motorvognene (Type 73). Selv om B5 vognene er over 40 år gammel er dette fortsatt de beste vognene som går i Norge. De har blitt oppgradert gjennom årene, men jeg håper de holder koken enda i mange år.

Jeg oppgraderte til hvilevognen og her er det virkelig god plass og behagelige seter. Vel verdt det lille ekstra dette kostet.
Vognene er vel de første som fases ut når nye fjerntog tas i bruk fra 2026

G'morgen. Våt pelsdott etter regnfull morgentur i skauen. Nå skal det jobbes ...

Pondus kom i postkassen i går, så aftenen er reddet. ;)

God ettermiddag fra SVG. Her reises det opp en dag for tidlig da en skal ut sammen med et par kollegaer. Deretter blir 4 dager med jobb i hula.
Bolagets maskin er straks på vei ut fra BGO så da holder vi muligens ruta også.
Ha en flott onsdag :)

God ettermiddag. Arbeids dagen over og fridag i morgen. For se om jeg finner en flyplass i morgen (det er vel det Martin ville ha sagt :) ) eller om været spiller på lag, eller om det blir utfordringer....

For se om jeg finner en flyplass i morgen (det er vel det Martin ville ha sagt :) )

Jaha?

Siden jeg er kjent for å være pirkete, så ville jeg i det minste sagt "får se om jeg finner en flyplass" ;)

Flyplasser er forøvrig ganske store, så de er lette å finne.

Ellers god ettermiddag. Kom meg til bortekontoret, til tross for kø omtrent hele vegen fra Kløfta til Furuset. Og kom meg nesten helt inn, til tross for glemt adgangskort.

Nå ventes det på telefon fra Hamar, men de glemmer nok å ringe som vanlig.

Ha en god en :)

Jaha?

Siden jeg er kjent for å være pirkete, så ville jeg i det minste sagt "får se om jeg finner en flyplass" ;)

Flyplasser er forøvrig ganske store, så de er lette å finne.

Der ja, det var det du sa. Jeg husket at det var noe i den duren :)

Back