God onsdag fra LAX

Ikke så god morgen... Ingen valgvake, men ble trist da jeg sjekket nyhetene for en times tid siden. Nå har jeg gjennomført min lille protest - solgt meg ut av USA-aksjefondet jeg hadde litt penger i, overførte til miljøinvest i stedet...[emoji33]

Sent from my iPad using Tapatalk

Nyt demokratiet så lenge det varer... ;)

Det vil vare. Når realteten setter inn, vil også presidenten tilpasse seg omgivelsene. Og det ser vi allerede han har gjort, med å justere språket når det gjelder handelsavtalene. Snart vil muren mot Mexico bli 'en talemåte'.

Folket ville ha 'change'. Nå er det republikansk ovetall i alle instanser og det vil bli endringer. Og ikke nødvendigvis endringer som Trump forespeilte. Nå har partiet makt og dette vil nødvendigvis influere Trumps politikk også.

Det vil vare. Når realteten setter inn, vil også presidenten tilpasse seg omgivelsene. Og det ser vi allerede han har gjort, med å justere språket når det gjelder handelsavtalene. Snart vil muren mot Mexico bli 'en talemåte'.

Folket ville ha 'change'. Nå er det republikansk ovetall i alle instanser og det vil bli endringer. Og ikke nødvendigvis endringer som Trump forespeilte. Nå har partiet makt og dette vil nødvendigvis influere Trumps politikk også.

Godt å høre en som ikke bare baserer de politiske spådommene om USA basert på VG.NO.

Husk hva folk sa når Reagan vant valget.

Dette ordner seg..

God morgen fra Lillestrøm... Slapp av nå... Her på berget skjer ingenting.

Bortsett fra hva som står i Aftenposten over to sider i dag !!.. Strømprisen flyr rett i været.... Det merker vi veldig godt på lommeboka...;):colgate:

Nu er valget i USA ved at være ovre, og måske har Trump vundet(desværre). Han har jo flere gange truet med "handelskrig" over for bl.a Kina, hvor han jo vil pålægge kinesiske varer en told på mere en 45 % .
Kina er jo en stor køber af Boeing fly, og mit spørgsmål er så om en evt. "handelskrig" med Kina vil får betydning for Kinas køb af amerikanske fly...Gør det , ja så vil det jo gavne Airbus og deres egen begyndende fly industri...Tror ikke de annullerer de eksisterende ordrer, eller måske gør de..
Det bliver en spændende fremtid.

Hilsen Ole

For dette innvirkning på ESTA/visa Waivier?
Det har jeg også spekuleret på.... men lad os håbe, at Ole har ret!
Alle ønskes en god dag fra et sneklædt Sydfyn; dagens første opgave
er at få vinterdæk på bilen!

God morgen til verden fra snøværet i Lommedalen. Holdt meg oppe til 06.15, så har ikke blitt mye søvn. Nå gleder jeg og alle verdens komikere seg til minst 4 underholdene år med trump(nei jeg er ikke komiker). Vi gleder oss til å se et 4 år langt reality show, med 320mil deltakere. Fantastisk. Verden har allerede blitt bedre da investering i aksjer allerede har blitt billigere. Ellers er det fridag, så vi tar med svigermor på harrytur til Strømstad i dag.

Ha en uforglemmelig dag alle sammen.

Godt å høre en som ikke bare baserer de politiske spådommene om USA basert på VG.NO.

Husk hva folk sa når Reagan vant valget.

Dette ordner seg..

Jeg er helt enig med LN-MOW I hans betraktninger, men ser ikke frem mot endringene som kommer - Republikanerne, inkludert Reagen har aldri klart å føre en god økonomisk politick, grunntankene med sterk redusere inntektene (skatter) kombinert med at de aldri klarer å redusere utgiftene er ingen grobunn for vekst. Det er vel garantert at vi mister Obamacare, som på ingen måte var perfekt, men med kronisk sykdom er det ingen alternativer. Min første jobb var I USA var helse forsikring - så jeg kjenner bransjen :wow:

Det er en tung dag for oss...

Dette her går mot eit litt merkeleg år, der verden på ulike måtar finn på ting som etter mitt syn gir lite meining. Her heime går regjeringa bananas med ESA og forsvaret. Brexit og Trump. Lure på om eg bør angre på at moderen og faderen selde mjølkekvoten tidlegare i år. Skal tru kva Nostradamus hadde sagt om han såg dette.

Dette var en spennende natt og vil sikkert bli spennende å se hva han steller i stand og hvem han velger å ha med seg.

God formiddag fra ruinparken i Gamlebyen, hvor det fortsatt ses gresstuster som trosser snøen, det var det ikke mulig å gjøre på Romsås i morges..

Mine tanker går til alle som får motvind i USA i dag, samtidig som realismen sier at dette vil nok roe seg. Men at en mann kan si så mye dumt offentlig og likevel få tillit, er vanskelig å forstå.

Stå på, hold fast på det gode og keep up the good work!

Jeg er helt enig med LN-MOW I hans betraktninger, men ser ikke frem mot endringene som kommer - Republikanerne, inkludert Reagen har aldri klart å føre en god økonomisk politick, grunntankene med sterk redusere inntektene (skatter) kombinert med at de aldri klarer å redusere utgiftene er ingen grobunn for vekst. Det er vel garantert at vi mister Obamacare, som på ingen måte var perfekt, men med kronisk sykdom er det ingen alternativer. Min første jobb var I USA var helse forsikring - så jeg kjenner bransjen :wow:

Det er en tung dag for oss...

Du bor jo i det minste der Mr DC ;) Jeg flirer (og er nøytral) av nordmenn som plutselig har blitt politiske eskperter basert på at de har lest røde nettaviser. Det er faktisk folk som mener massive ting om amerikansk politikk som ikke en gang vet hva statsministeren i nabolander Sverige heter.. :colgate:

Nå er det om å gjøre å vise at man er politisk korrekt, og ikke minst inteligent nok til å synes Trump er tett i pappen. (Artig at alle PKene også synes at han her kan hestses for utseende og privatliv til de grader.)

Igjen - ikke for Trump, bare mot saueflokker.

Du bor jo i det minste der Mr DC ;) Jeg flirer (og er nøytral) av nordmenn som plutselig har blitt politiske eskperter basert på at de har lest røde nettaviser. Det er faktisk folk som mener massive ting om amerikansk politikk som ikke en gang vet hva statsministeren i nabolander Sverige heter.. :colgate:

Nå er det om å gjøre å vise at man er politisk korrekt, og ikke minst inteligent nok til å synes Trump er tett i pappen. (Artig at alle PKene også synes at han her kan hestses for utseende og privatliv til de grader.)

Igjen - ikke for Trump, bare mot saueflokker.

Nja... det er sikkert en del som faller i kategorien du nevner. Men du generaliserer jo alle som ikke liker Trump ned til uvitende sauer. Da er det jo strengt tatt du selv som er det.

Mange her er Amerikanere. Mange har venner der borte fra alle mulige fraksjoner. Mange, er jeg sikker på, leser ulike media.

Har du i det hele tatt fulgt med på debatter og høyre-media der borte selv?

For egen del er jeg bare lei meg.

Fy f******n.

Helt ubegripelig

Nja... det er sikkert en del som faller i kategorien du nevner. Men du generaliserer jo alle som ikke liker Trump ned til uvitende sauer. Da er det jo strengt tatt du selv som er det.

Mange her er Amerikanere. Mange har venner der borte fra alle mulige fraksjoner. Mange, er jeg sikker på, leser ulike media.

Har du i det hele tatt fulgt med på debatter og høyre-media der borte selv?

For egen del er jeg bare lei meg.

Fy f******n.

Helt ubegripelig

Jeg generaliserer nok sikkert en del selv, men er bare litt overveldet over folk som skal avlyse USA turen sin, mener børsen går til helvete (som ikke skjedde) og gråter på Kaffebreneriet

De jeg generaliserer (og fy meg for det) er de som har besøkt noen fine kystbyer i USA, lest forsiktig på nettaviser (NB! Jeg er i den kategorien – har ikke satt meg dypt inn i dette) som nå forter seg å fortelle at Trump og en bråte amerikanere er tilbakestående.

Jeg poengterer igjen – jeg vet ikke/bryr meg ikke nok om dette til å hate Trump (eller Clinton for den saks skyld) Jeg er alt for sterkt påvirket av media til det.

Jeg synes det er veldig begripelig hvis man setter seg litt inn i den vanlige amerikaners hverdag (igjen – ikke enig i valget), men han/hun er vel litt lei av å se middelklassen forsvinne.

Jeg er temmelig sikker på at dette kommer til å gå greit.. Det blir ikke han som bestemmer allikevel.

Back