God onsdag fra havet

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God onsdag,
Siste natten på havet for min del. Helt sikkert siste gangen her, og mulig jeg tar helikopter for aller siste gangen i dag. Litt rart, å tenke på, men plutsleig flakser jeg videre til en annen platform om fire uker.

Har ellers sikret meg to businessbilletter med sas fra hkg en vei for den nette sum av 54000 bonuspoeng og 937 kr. Da har vi iallfall en back-up plan om pvg stenges ned og sas sier "utenfor vår kontroll" (noe det unektelig vil være). Så får vi se om det finnes noen mundbind igjen når jeg kommer på land.

God morgen fra Dubai. Tidlig oppe for å dra av gårde til DXB. Etter som man ikke kan "fylle på" dagskortet på forhånd, men må kjøpe det den dagen man reiser, kan man ikke ta bussen fra hundre meter fra hotellet, men må gå 7-800meter til nærmeste Metro stasjon, der det kvelden før var 2 luker oppe og ingen kø, var det nå 20-25 menesker i kø og en luke oppe. Etter 10-15 min i kø får man gått ned til Metron og den kjører fullstappet rett foran nesa på oss. Klokka har da blitt 10.40, så isteden for å la det bli mer levlig på Metron har de istede redusert frekvensen så det er 5 min å vente, før vi kommer oss om bord på en relativt full vogn. Resultatet var at svigermor som med god overvekt og dårlig til beins var utslitt da vi kom til køen til Burj Khalifa. Det er ingen benker eller annet å sitte på fra Metron til Dubai Mall, heller ikke i køen eller noe annet sted. Hunn måtte til slutt sitte å hvile 30min i trappa mellom 124 og 125 etasje i tårnet. Besøket ble sånn sett en skikkelig nedtur. Senere tok vi en tur med Abra gik gjennom gull souken, spiste på en fortausrestaurant og var på Hotellet til kl19.
Nå er det avgårde til DXB, sjekke inn svigers på terminal, komme seg til terminal3 og sjekke oss selv inn, gjennom Security og så komme seg til Terminal 1 for å hjelpe svigers på flyet. Når de har flydd mot OSL har vi 3 timer å slå i hjel for vi skal om bord i minste ruteflyet til Emirates. En av deres Worldlinere skal ta oss de 3 timene til Mumbai, noe som for meg blir første widebody flytur på 33 år. Naturlig nok blir det derfor også ny flytype på lista, som for widebody består av 741, 742, 743 og DC10.
Ha en fin dag dere også.

Glad morgen fra Ris. Klar for en dag i Oslo som avsluttes med middag med noen kollegaer fra Røros her hjemme i kveld. Ha en bra onsdag du også.

God morgen fra skogkanten. Her har snøen lagt seg og jeg håper den er borte innen jeg kommer hjem fra min dagstur til Vestlandet.

Lett hangover etter Yayas i går som har tapt seg betraktelig.

Attachments

• 60AA697B-B8BD-4030-96D1-5C39916D77E8.jpg
    60AA697B-B8BD-4030-96D1-5C39916D77E8.jpg
    59.3 KB · Views: 192
Mornings fra Hvalstad. Her ligger vi langt foran rutetid og ennå en stund til barnehagen åpner. Så i mens får man la seg underholde av en tre-nazi i nabolaget på Facebook. Begynte såvidt å se på billetter til NCE senere i år. Merker nå at manglende MAXer presser prisene opp, for nå var det både dyrt og mye dårlig tider for barnefamilier. Ha en fin dag, dessuten blir det forummøte til lunsj

Last edited:
Grompf fra jobben.

Å sitte med jobbrelaterte telefoner og SMS'er fram til klokken 22 på kvelden gir liksom ikke det beste utgangspunktet for å begynne på'n igjen dagen etter.
Sykefraværet blomstrer fortsatt, så vi som er igjen slipper å kjede oss. Først: Mase på noen kunder som ikke har gjort som de skal.

Ha en god en :)

God morgen fra Grønland. Etter endt arbeidsdag setter man kursen mot Kongens by for en dag med konferanse. SK står for transporten og herberget befinner seg visstnok i utkanten av sentrum. Så får man se litt nye områder av byen om ikke andet. Ha en strålende onsdag[emoji3]

God formiddag fra DXB. Sitter å venter i picknic området, der det er kunstgress på bakken. Vi fikk sjekket inn svigers på terminal en, så tok vi en Toyota 30 seters buss til Terminal 3, det hele tok ca 15 min, så sjekket vi inn. Det viste seg at det vi hadde tatt utskrift av, som vi trodde var visum til India, bare var en bekreftelse på visumet. Heldig vis ble vi i innsjekkingskøen sendt til et annet område, til en som egentlig utstedte billetter, så han fikset det hele og skrev ut visumet., så var det gjennom sikkerhetskontrollen, så inn i terminalen, så finne der shuttelbussen gikk fra, vente litt på den og så ta turen på ca 5min, så gjennom ny sikkerhets kontroll, så fant vi svigers spiste frokost på McDonalds med dem og så fulgte vi dem til gate19 som ligger ytterst på hjørnet, dermed klarte jeg ikke se individet, men den så ut til å mangle halehelt, akkurat som flyet vi ankom med for 9 dager siden, og som flyet fra Stockholm som ankom 30min før. Brukes disse hovedsakelig på DXB? Så var det tilbake til bussen, vente 10 minutter før vi kom avgårde. bare oss 2 i den store Cobus flyplassbussen. så en 10min sightseeing rundt på DXB før vi var tilbake til Bygg B, så ny sikkerhetskontroll og endelig opp i bygget. Puh... Nå er det bare litt under 2 timer til avgang med EK502 der vi har fått setene 39 F og G for de som ikke er helt kjent med interiøret i EK's 200LR maskiner, så er det første raden der vindusrekkene er 2 setere. Altså 3dje bakerst.
Ha en fortsatt fin og varm dag alle sammen.

God morgen fra kontoret.
Klarte å sovne på bussen på vei til jobb (kan ha en sammenheng med en generalforsamling med tilhørende drikke i går kveld...), men våknet rett før holdeplassen jeg skulle av. Litt smågroggy, men i ferd med å justere formen gjennom kaffeinntak.
Har kun ett møte i dag, med en student, han er sikkert ikke i form heller, om han tar studentlivet på alvor :P

Ha en flott dag dere!

Mornings fra Jærbanen. Lunsjavtale senere i dag med kamerat ble dessverre avlyst pga sykdom. Skal nok klare å få noe ut av dagen likevel. Kanskje på tide å fjerne julepynten?

God morgen fra kontoret.
Klarte å sovne på bussen på vei til jobb (kan ha en sammenheng med en generalforsamling med tilhørende drikke i går kveld...), men våknet rett før holdeplassen jeg skulle av. Litt smågroggy, men i ferd med å justere formen gjennom kaffeinntak.
Har kun ett møte i dag, med en student, han er sikkert ikke i form heller, om han tar studentlivet på alvor :P

Ha en flott dag dere!

Det er viktig det å ta studentlivet på alvor. Ligger tusenvis av timer med fyll inne på det runde huset med adresse Elgesetergate 1.
GOd dag fra Oslo hvor det i dag blir en utflukt til Ås og NMBU for et jobbintervju... :old

God formiddag fra Orkland. :)

Skyet opphold, så helt greit farbart utendørs.

Her skal straks ymse butikker saumfares for litt diverse nødvendigheter til resten av uken. I tillegg får man se om man finner noen godsaker til Super Bowl som spilles natt til mandag norsk tid.

Når visakortet har blitt lettere får man vel by det moderlige opphavet på lunsj, så får vi se litt på om sommerens ferieplaner lar seg gjøre. I tillegg står visst noen andre familie-relaterte greier på agendaen.

En god en ønskes. :)

Back