God Onsdag fra Forus!

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
God morgen fra Forus!

Da hadde man karret seg på jobb og en ny arbeidsdag er i gang.

Litt å henge fingrene i dag og. Skulle ikke tro at det var sommertid gitt.

Kan noen forresten gi meg en rasjonel foklaring på slike bilister som bare hiver seg inn på en forkjørsvei, med det resultat at den som kjører på forkjøsrveien må bråbremse? Hva er poenget? Det var ingen biler bak meg da dette hendte meg i dag. :drunk:

Vel. Ha en fin dag forumister! :)

Last edited:
Godmorgen fra Malmö. Om kort tid går turen mod CPH, hvor OY-KBN venter og skal flyve os på SK909 til New York.

Et kort stop med powershopping i NY og som det ser ud p.t. - også burger/pils med et andet Flyprat-medlem.

God dag til alle...

God morgen fra Asker.

I dag står hjemmekontor på planen. Har den del private ting som må fikses, og da er hjemmekontor en flott ting.

Ønsker alle en fortryllende dag.

Godmorgen fra Malmö. Om kort tid går turen mod CPH, hvor OY-KBN venter og skal flyve os på SK909 til New York.

Et kort stop med powershopping i NY og som det ser ud p.t. - også burger/pils med et andet Flyprat-medlem.

God dag til alle...

Damn... Ser nu at SK909 er forsinket til kl. 17.45.... Med et kun 26 timers stop i NY kan det knapt betale sig at tage afsted... Overvejer at droppe turen :(

Kan noen forresten gi meg en rasjonel foklaring på slike bilister som bare hiver seg inn på en forkjørsvei, med det resultat at den som kjører på forkjøsrveien må bråbremse? Hva er poenget? Det var ingen biler bak meg da dette hendte meg i dag. :drunk:

Cause people don't think.

In other news, det er 2 - TO, DOS, DVA - dager til sommerferie. To helvetes tidligmorgener igjen. Ååååhåhåhåhååååååååå ÅH som jeg gleder meg! Uansett hvor kul denne sommerjobben er, så har jeg ikke hatt ferie siden påskeferien nå.

Nåh: skride til verket! Ha ein schönste dag!

God morgen fra Oslo. På plass på kontoret for litt jobb, før jeg i ettermiddag setter kursen mot Tjøme, for å returnere til feriemodus. Begynte dagen med å melde meg inn i Høyre, men får vel kaste meg over arbeidet snart. Ha en fin dag

Last edited:
Hei og hå alle sammen.
Her er det jobb for alle pengene, og den stille bannskapet rettes mot kollektivtrafikken i Oslo. Nå bruker jeg 1,5 timer hver vei til jobb, og den lille svippturen fra Lillestrøm til Nationalteateret tar nå 58 minutter, mot normalt 15. Det er IKKE kult. I tillegg har de nok en gang stengt T-banens linje 1, som går til kontoret mitt. De har også stengt et annet av de togene som går til Brynseng stasjon, som er den som skal koble med NSB på Bryn.
ARGHHH! Hater å forsøke å være miljøvennlig.

vel, vel. Det hjelper med litt kaffe. Ha en fin dag.

Morning fra BOO!
Her er det lett overskyet og oppholdsvær i luften, men det er ikke så verst temperatur. Også skal det klarne til i kveld og bli sol, noe som er flott, da vi har minnetog i dag. Dvs at alle reiser gratis med buss mellom 17 og 21, så det er bare å hive seg med. Sikkert en gimmick fra fylket for å hindre at mange tar bilen til sentrum, da det fylles fort opp der (selv om mange nok vil gjøre det.) ;)

Har et byskift igjen, så er det 4 dager turnusfri. Det skal bli godt; har blitt ALT for mye Sortlandsturer i det siste.

Nei, ha en fin dag! :)

God morgen fra Bergen, noen hektiske uker er straks ferdig, med god hjelp fra Lilla-Martin her på forumet. I dag har Martin tatt kaken i routing av pakker, med denne geniale løypen for en stakkars pakke som skulle fra Oslo til Stockholm:

OSL-CPH-CDG-CPH-ARN.

Nå er det like før jeg forlager poeng for en slik mileage run! :D

Enda like imponerende: pakken er på rett sted til rett tid. ;)

-A

God formiddag fra Krsand!
Her skinner solen fra en skyfri himmel og det er nesten ikke vind og temp over 20 grader! Det er som om vår Herre synes at dette har vi fortjent etter alt vårt land har vært igjennom de siste dagene...

Tror det blir halv dag i dag før turen går ut i skjærgården til hytta. Og så tror jeg sannelig jeg tar fri resten av uka også likegodt. Værmeldingen ser jo ikke så værst ut.

BF:cool2

God morgen fra det andre Agder-fylket. Her skinner solen like mye som i Kristian-forbannamæ-sand. :p En tur til byen for å kjøpe hundefôr står på plakaten før kroppen legges ut på bryggen i solen for steking på 21 grader i 5-6 timer.

Mornings fra Tromsø etter sommerens første soloppgang. Overskyet og litt trist, men iallefall ingen regn. Stille på kontoret her på UiT, de fleste er fortsatt på ferie, stort sett bare oss som holder på å skrive avhandlingene som dropper det. Velvel, satser på å få til sånn ca 5 sider idag. Ha en god dag alle sammen.

Damn... Ser nu at SK909 er forsinket til kl. 17.45.... Med et kun 26 timers stop i NY kan det knapt betale sig at tage afsted... Overvejer at droppe turen :(

Øv - så er det besluttet. Bliver ikke NYC idag :(

God morgen fra Oslo. På plass på kontoret for litt jobb, før jeg i ettermiddag setter kursen mot Tjøme, for å returnere til feriemodus. Begynte dagen med å melde meg inn i Høyre, men får vel kaste meg over arbeidet snart. Ha en fin dag

Takk for at jeg fikk verve deg! Lurer på om jeg får premie? :)

Til FlyHi får vi håpe at du kommer deg avgårde til NYC snart :)

I dag har Martin tatt kaken i routing av pakker, med denne geniale løypen for en stakkars pakke som skulle fra Oslo til Stockholm:

OSL-CPH-CDG-CPH-ARN.

Nå er det like før jeg forlager poeng for en slik mileage run! :D

Vi har alltid hatt den routingen der. Alt går via huben vår i CDG, samme hvor det skal i Europa. Ser det ser litt "rart" ut at den er via CPH to ganger, men det er fordi flyet fra CDG til ARN mellomlander der.

Enda like imponerende: pakken er på rett sted til rett tid. ;)

Selvfølgelig ;)

G'morn herfra. Våken litt før skjema, og etterhvert klar for nok en dag på FedEx. T-23 til ferie også - det gleder man seg til. Da skal det flys både amerikanske, franske og brasilianske flymaskiner - og et par jeg ikke har flydd før. :)

God onsdag ønskes :)

Lavflyvning med 335 Skv i Asker/Billingstad

Var nettopp vitne til en av Forsvarets Hercules I hva jeg vil definere som lavt i forhold til tettbebygde områder! Uten å ta i kan han umulig vært høyere en 2-maks 300 fot over Billingstad stasjon retning vest, her jeg sitter og ser. For dere som ikke kjenner topografien her i området så er det mye kupert terreng, bla Skaugumsåsen rett i nærheten.
Er det noen som har noe info på dette, eller som så det samme?

Hercules i knehøyde i Bærum i det fine været. Kom fra vest over Sandvika, opp mot Bærums Verk og så østover i konglehøyde over Steinsskogen. Pokker at kameraet var 30 sekunder for langt unna. Antar at gutta (jentene?) koser seg i low-level i finværet.

God ettermiddag fra Marbella. Det varme været gjør at man stort sett veksler med å slappe av i henholdsvis solen, skyggen og i bassenget. Og litt innendørs i luftkondonerte lokaler. Middag spiser man ikke før rundt 2100 pga. varmen og så går vi gjerne en tur ut etterpå. I går var vi på en skikkelig tapas-restaurant og spiste skikkelig tapas. Servitørene kommer rundt med forskjellig fingermat og man plukker ut det man har lyst på og så samler man opp "tannpirkerene" etterpå og regner ut hvor mye man skal betale.

Ellers var man forleden ute med booking-fingeren her om dagen og bestilte seg en spontantur til USA med avreise om en drøy ukes tid. Ikke de billigste billettene. Men må, man så må man. Og man har konstantert at 2011 blir et nytt rekordår hva angår flystatistikken for min del.

G'morgen fra Alpharetta. 14-åringen er droppet på 'summer camp' og her sitter jeg og venter på Mr. Sparky som skal skru litt på det elektriske. Har en lien smørbrødliste over ting som må fikses før vi kan overlevere huset til nye eiere, og vi prøver å få så mye som mulig gjort før vi reiser på ferie.

Ellers skin sola og det er varmt og klamt som vanlig. Ringo synger på radioen og jeg har full kaffekopp. T-4 til A319 og B757-300 til Seattle!

Re: Lavflyvning med 335 Skv i Asker/Billingstad

Var nettopp vitne til en av Forsvarets Hercules I hva jeg vil definere som lavt i forhold til tettbebygde områder! Uten å ta i kan han umulig vært høyere en 2-maks 300 fot over Billingstad stasjon retning vest, her jeg sitter og ser. For dere som ikke kjenner topografien her i området så er det mye kupert terreng, bla Skaugumsåsen rett i nærheten.
Er det noen som har noe info på dette, eller som så det samme?

Vi hadde low pass med herc over Mosjøen på fredag også.. De kom veldig lavt over tretoppene, og det var endel som faktisk ble litt skremt, da det ikke var varslet på forhånd. Tøfft å se på var det ihvertfall:spin

Back