• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdag fra Alaska!!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
For aa lure inn dere som normalt ikke leser morra-postingene..... :smokin

Dagslystimene ble brukt paa Elmendorf, derfor ble det ikke noe heavy metall denne gangen, annet enn det som ble paatruffet paa basen. En flott og kald dag, men jeg var godt kledd og klarte meg bra. Men crewet var det ikke, spesielt flight engineeren som fikk gleden av aa fuele i tynne sko og jakke ..... brrrr..... :p

Foroevrig maa jeg gratulere flaateplanleggeren til Hertz med tittlelen 'Aarets Tulling'. Aa seette opp Anchorage med Ford Mustang paa vinterstid er lite intelligent ... Kjerra slenger med hekken som en kaat flyvertinne paa nightstop! Den verste 'vinterbilen' jeg noen sinne har kjoert ...

Skal proeve aa faa meg et par timer paa oeyet, deretter er det avgang med Delta klokken 00.55 ...

Attachments

• edf.jpg
    edf.jpg
    44 KB · Views: 12
Replying to Topic 'God onsdag fra Alaska!!'

Også gamlelandet byr på vinter og sne... det har snedd i natt og det sner fortsatt - et veldig hyggelig syn å våkne til...:spin: Blir nok møter i dag også - heldigvis kjører jeg kun en kåt italiener og ikke en flyvertinne på nattstopp som MOW tydligvis gjør....;) Ha en bedre onsdag.

Tidlig idag EB? Her er vi på vei til å legge oss snart..

Jepp...våknet av meg selv en time før vekkerklokken...jeg lider av lakenskrekk om morgenen...:wow:

God morgen.
Onsdag byr på en lokal flytur, og tirsdagskvelden bød på en ny booket reise. Boeing og DC9 denne gangen, i slutten av mnd. Spennede å se om CO oppgraderer like villig som NW gjør.
Mye leisure til og fra DAB, så burde være lite FF, men ruta MSP-EWR burde være fullpakket... så får vi se hvordan det går.
Har fått tilbake kamera så da blir det både video- og stillbilde-kamera med på tur. Om det blir noe å filme er jo en helt annen sak...

God morgen fra den gamle flyplassen :)

Etter gårsdagens to selvmordsforsøk (les:kjøre til og fra jobb), er alt tilbake til normalen igjen. Nedbør som frøys på bakken gjore spesielt turen hjem igår veldig mye mer intresant en hva jeg normalt setter pris på. Men jeg overlevde :)

ett par +'er i Oslo idag, det har lagt seg litt snø her på FBU,men oppover er det mer eller mindre yr som kommer ned.

Kan vi ikke snart få noen dager med 5-6 + og sol ? Jeg har spottingabstinenser. Har jo ikke sett ett fly siden ifjor høst omtrent.

Håper dere som er nordpå ikke blåser bort.

Ser det blåser bra i Bodøtraktene her iallefall.

>>> ENBO (BODO) <<<

METAR 180550Z 12036G51KT CAVOK M02/M10 Q1014 NOSIG

TAF (FC) 180500Z 180615 12035G50KT 9999 FEW030 SCT070 TEMPO 1215
12020G35KT

TAF (FT) 180500Z 181206 12030G45KT 9999 FEW030 BKN070 TEMPO 1221
12020G35KT BECMG 2202 12040G55KT TEMPO 2206 12030G45KT

God morgen fra Alta.

Det er rimelig friskt her oppe i nord i dag. Alta melder om 17 minusgrader og kuling. Ikke akkurat noe vær å gå søndagstur i.

glad morgen fra Sandvika. Mandag hadde jeg en hyggelig Skandinavia-rundt reise: OSL-GOT-CPH-TRF. Her snakker vi 1 reise, 2 flyselskaper, 3 land, fire flyplasser!!

Ah ... da sitter jeg her med en stooor Alaskan Amber i baren paa North Terminal. Det blir en lang natt, men det hjelper med stort sete.

:cheers:

Originally posted by EB
jeg lider av lakenskrekk om morgenen...:wow:
Godt at vide, at det kun er om morgenen - ellers bliver livet lidt kedeligt:)

Fik noget af en overraskelse i morges - jeg havde ikke set ud af vinduet siden 2000 i aftes - hvor der var grønt på plænen - her til morgen var det som et julekort med 12-15 cm sne overalt!

Originally posted by CK
Mandag hadde jeg en hyggelig Skandinavia-rundt reise: OSL-GOT-CPH-TRF.
Men det er jo bare en liiiiiiten del av Skandinavia :sarc

Ellers god morgen fra Trondheim, nå skal vi på jobb.. (fortsatt litt merkelig..)

Vel kanskje jeg for onske god morgen fra Skottland. Her er det som vanlig graatt og sjansen for aa se ett fly idag er vel naermest lik null.....men det regner i hvertfall ikke akkurat naa

.....itillegg ble osl-xxx-gva turen min for Mars avlyst igaar:(

og slik så det ut da sola kom tilbake i dag :) temperaturen var nede på -15 *brrrrrrrrrrrrrrrr*

sol1801062.jpg

Og her er et stemningsbilde fra der hvor jeg bor:

Attachments

• park ave.JPG
    park ave.JPG
    29.1 KB · Views: 20

Originally posted by EB

heldigvis kjører jeg kun en kåt italiener og ikke en flyvertinne på nattstopp som MOW tydligvis gjør....;) Ha en bedre onsdag.

Kåt? Bare trøbbel med min, så den ble solgt. :spin:

Back