God Onsdag 22 fra Taipei

God ettermiddag fra Forus,
Her er en lang arbeidsdag ved veis ende , travle tider fortsetter i O&G bransjen.
I morgen ny jobbtur østover fjellet til møter på FBU.
Ha en fortsatt fin dag.

AF sin direkterute er smooth selv om returen til Europa går vel tidlig. BA flyr direkte også, men ikke hver dag. KLM funker bra, men kjedelig at man må ut av flyet i Buenos Aires. Turkish kommer siden desember fire dager i uken via GRU (sitter i flyet). Er jo en liten omvei via IST men de har veldig gode priser. Håper det kan vispe opp et dyrt marked.

Det må bli en øl på Ritz Carlton da [emoji4]

Øl på stambula høres ut som circa verdens beste plan.

Blir nok AF. Det er kjipt med de mellomstoppene og det er jo ikke akkurat "20 minutter" fra GRU til Santiago heller. AF synes jeg ofte har fryktelig tidlige hjemreiser og det er litt dumt. Her har det lite å si siden jeg booker open jaw ned til SCL og hjem fra JFK.

God ettermiddag fra Kongsberg. Her har det vært litt planlagte sykehusbesøk siste dagene og enda ett står på trappene i morgen. Vel, i går fikk jeg svar på CT bildene jeg tok forrige uke og den er heldigvis ganske positiv ved at det ser ut ut til at cellegiften fungerer. Vi fortsetter derfor med 4 nye kurer med annenhver uke og den første ble gjennomført i dag. Det var samlet seg en del væske i magen nå i det siste og som har begynt å bli litt plagsom. Jeg hadde en prat med gastrolegen min i forkant av cellegiften i dag og han undersøkte meg og skulle diskutere det med sine kolllegaer. Det ble da besluttet at de skal tappe væske fra magen og få tatt prøver av det og se om det hjelper. (Det er fare for at den kan komme tilbake). Som Pandion Elite kunde så ordner slike ting seg naturligvis raskt så i morgen klokken 0900 skal vi få fikset dette.

Ellers har det ikke skjedd så mye i dag. Det blir en del sport på fjernsynet nå i kveld. Kona er borte så da slipper jeg å konkurrere med allverdens realyti og musikkprogrammer.

Ja for øvrig god onsdag fra Las Vegas. Tror kanskje jeg har gjort en stor tabbe ved å velge noe ikke på stripa men stripa var drøyt dyr. Får basere meg på Uber/Lyft Vurderte leiebil hit men den booking kansellerte jeg da jeg ikke var helt motivert for tur på interstaten. Så kjøpte en flybillett på United siden jeg først var på et av hotellene i nærheten der. God bruk av tid og som Turkish gull får man jo tilgang til klubben. Direkte billig nei men har sett drøyere priser på billetter kjøpt samme dag.

Forøvrig er jeg helt sikker på at jeg har blitt svindlet allerede av hotellet. Den summen ved innsjekk stemte ikke heelt overens med det jeg så på hotels.com , men det finnes vel knapt et eneste sted i Vegas som ikke har gebyr på et eller annet, sikkert er gebyr på et gebyr. Ja hotels.com inkluderte resortfees i totalen som er en rar oppfinnelse. Han fyren som er president nå tjener vel grisegodt på gebyr på gebyret

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Last edited:
God kveld eller natt. Vi fant fram til hit vi er nå, langt forbi gokk oppe fjellheimen i Taiwan. Masse serpentiner veier, med hårnålsvinger og greier. Google maps får vi ikke brukt da vi ikke får brukt mobildata, så da har vi en annen app, der vi ikke trenger å være online, men den er ikke like bra og ligger litt bak, som blir vanskelig når en avkjørsel deler seg i 2, 3 ganger. Har blitt litt en del bom kjøring. Stedet vet jeg ikke om har noe navn, så vi fant det ikke på appen før 1 mil unna. Mannen i resepsjonen kunne ikke et ord engelsk, men med en app + at de bare var en bestilling som ikke hadde kommet kl21:45 så gikk det greit. Vel, nå er det ikke annet å gjøre enn å legge seg, så man våkner tidlig i morgen og kan benytte seg av hotellets fasiliteter, før vi kjører til sydspissen av landet/Øya.
Sov godt...
https://no.hotels.com/ho1310085344/...de05020.jpg?impolicy=resizecrop&rw=297&ra=fit
Man kan laste ned kartseksjoner av Google Maps for bruk offline, f.eks kan man laste ned hele øya Taiwan. Samme fremgangsmåte uavhengig av Eple- eller Robottelefon

https://support.google.com/maps/answer/6291838?hl=en&co=GENIE.Platform=Android

Back