• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God morron, fredag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra Gotland. Mye sol og en 15 min regnbyge er fasit så langt. Er på tide å komme seg i dusjen her før alle andre. I dag blir det en lengre ekspedisjon. Vi har vel kjørt like mye bil så langt som vi vanligvis gjør på en måned hjemme.

Nyt dagen.

Re: God morron, torsdag

God morgen fra Kongsberg sykehus. Her er jeg i ferd med å innta en bedre frokost kombinert med antibiotika kur. Jeg får vite litt mer om hva de tenker videre i løpet av dagen. Jeg regner nokmed at de i neste uke må en tur nedkom der g stake opp litt og sette inn stent, altså ny ERCP., men vi får se hva de bestemmer seg for. Formen er fin og det er ikke noe alvorlige greier dette, men de må finne ut av det og få tatt knekken på det. Ikke de store planene for dagen. Må vel prøve å få meg litt mosjon gjennom en gå tur. Ellers blir det nok noen timer foran TV’en med The Open i golf, Tour de France og Norge Østerrike i EM.

God morgen fra Forus. Kjenner det skal bli godt med helg om noen timer. Men først må det resepsjoneres litt. Ha en fin fredag!

Fredag morgen her i Santa Marinella. Gått bra morgentur nå venter et morgenbad før vi kjører til FCO og flyr hjem til gamlelandet….heldigvis med ledig midtsete og ikke minst med et selskap som flyr og hvor prisen ikke var høyere enn alle andre skulle ha bak gardinen. Ha en bra fredag du også.

Hei og hopp fra kjøpesenteret, avdeling D.Ha en god dag, god tur, god ferie, god sommer.

God morgen fra Oslo. Snart klar til å åpne hjemmekontoret, kun ett møte på agendaen så blir nok en rolig siste dag før en ukes ferie. Reiser til Aremark i ettermiddag for noen dagers gårdsferie. Forhåpentligvis blir det også anledning til å gjennomføre årets første bad. Ellers må man en tur på Meny og Vinmonopolet for å handle inn litt råvarer. Ønsker alle en strålende helg[emoji3]

God morgen fra CPH,
Et par møter skal gjennomføres i løpet av dagen.
Om været skikker seg blir det en tur innom Flyvergrillen utpå ettermiddagen.
Ha en fin dag

God morgen fra Granka. Visstnok Bernies bursdag i dag, rart det, virker være det hver gang vi er her. Så får vi se, i går skremte Lollo&Bernie livskiten ut av minstemann [emoji12]

Ha en fin dag

Torsdag? Telefonen min sier det er fredag :8:

God dag fre gjemmekontoret. Håper på helt passe arbeidsmengde i dag. Skal visst bli verre neste uke.

Ha en god en :)

Jeg tenker det er noe fint med det. Når feriemodusen har slått inn såpass at man mister litt grep om tid og datoer og sånn. Så får de av oss som ikke har ferie i øyeblikket glede oss over at det er fredag og snart helg! (Med forbehold om at noen av også jobber i helgene).

Good morning from Brighton. Het er det Fredag den 15 juli og klokken er en time bak continentale Europa. Men hor mange år bak er jeg ikke sikker på.
Tok et avbrekk fra å sove i bilen, til en natt på Hotell. Ble Royal Albion, som er aller nærmeste nabo til Brighton Pier. Sengen var ikke så værst, men med en dyne på deling sover man jo ikke så bra. Internett er gratis i lobbyen men koster £7 på rommet. Hotellet er gammelt og slitt. Det er en liten heis og med innsjekk fra kl 16 og utsjekk før kl 10 så skal alle inn og ut samtidig. Heller ikke AC på rommet men 2 vifter, den ene virket ikke, var nok derfor det var2, men de kunne jo tatt den bort, den andre står stille og blåser i en retning.
Vi kjøpte i går en kompressor kjøleboks til 3300kr den går også på 230volt så vi tok den med på rommet, der det ikke er kjøleskap. Nå er det minus 15 i den så alt er frossent, så bør holde seg kaldt til vi begynner å kjøre mot kanal-tunnellen etter Landskampen i kveld. Det er booket plass i tunellen kl 18.20 i morgen. På tirsdag er det bestilt omvisning på Airbus i Hamburg og Onsdag kveld skal Superspeed1 ta oss til Kristiansand. Nå til frokosten som koste 80kr ekstra per pers.
Ha en fortreffelig dag hvor enn dere er...

God dag fra Lillestrøm. Her har det vært en litt stressete morgen med masse ting som skal ordnes og fikses før avreise på overraskelsestur. Nå nærmer det seg med stormskritt, så fortsettelsen setter jeg rett og slett over til Reisebrev delen av forumet...

Ha en superb dag!

Hei fra bryggen hvor man sitter alene og nyter en kruttsterk kaffe fra Petes. Herlig dag i går med middag på en utrolig, gigantisk, gammel autentisk columbiansk restaurant i Ybor City. Hjemturen var meget spesiell da vi kom rett inn i det værste torden og regnværet jeg noen sinne har opplevd. Selv amerikanerne kjørte i 30 med varselblink. Over de lange broene fra Tampa til St Petersburg så slo det ned konstant rundt bilen og viskerene klarte ikke i nærheten muligheten til å få vekk vannet. Var faktisk nokså skjelven, men måtte holde maska for barna.

Attachments

• E86D67E5-275C-49D6-BFC7-4A677C19CBEF.jpeg
    E86D67E5-275C-49D6-BFC7-4A677C19CBEF.jpeg
    315 KB · Views: 138
Hei fra bryggen hvor man sitter alene og nyter en kruttsterk kaffe fra Petes. Herlig dag i går med middag på en utrolig, gigantisk, gammel autentisk columbiansk restaurant i Ybor City. Hjemturen var meget spesiell da vi kom rett inn i det værste torden og regnværet jeg noen sinne har opplevd. Selv amerikanerne kjørte i 30 med varselblink. Over de lange broene fra Tampa til St Petersburg så slo det ned konstant rundt bilen og viskerene klarte ikke i nærheten muligheten til å få vekk vannet. Var faktisk nokså skjelven, men måtte holde maska for barna.

Varselblink skal ikke brukes selv om enkelte gjør det. Slike byger varer ikke lenge, så det tryggeste er å kjøre ut til siden, gjerne under en bro, og vente litt. Du vet aldri hva som plutselig har stoppet foran deg.
Lytt til erfarne landeveisfolk. ;)

Ellers er det ingenting i Florida som er gammelt og autentisk unntatt innbyggere og snowbirds .. ;)

Da ble det løslatelse fra sykehuset i dag *hurra* etter et opphold på 20 dager. Heldigvis har jeg kunne dra hjem når jeg har ønsket og også sove hjemme de siste 2 ukene. Det hjelper utrolig mye. Nå blir det en tur til Riksen en eller gang neste uke for atter en ERCP. Har ikke fått dato ennå, men jeg får nok det på mandag. Det medfører bare to dagers innleggelse så det skal jeg klare. Da skal jeg prøve å starte planleggingen mot ny tur til København og videre tilbake gjennom Sverige.

God ettermiddag fra Stavanger. Han som hadde turnusfri i dag måtte allikavel på jobb, dog bare på gamlekontoret på Sola, så da var 6,5k i overtid et faktum. På vei hjem var jeg innom både Kiwi og Rema på Sola på jakt etter ferske reker men endte på Mega’en da det var der rekene så best ut. Kostnaden ble en halv strømregning, men det får bare stå te. Jentene kommer ved 7-tiden så da blir det en hyggelig aften sammen med dem i kveld.
Ha en fin fin fredag :)

Varselblink skal ikke brukes selv om enkelte gjør det. Slike byger varer ikke lenge, så det tryggeste er å kjøre ut til siden, gjerne under en bro, og vente litt. Du vet aldri hva som plutselig har stoppet foran deg.
Lytt til erfarne landeveisfolk. ;)

Ellers er det ingenting i Florida som er gammelt og autentisk unntatt innbyggere og snowbirds .. ;)

Her er jeg sikkert på tynn is.. men restauranten er fra 1905 som for meg er eldre enn de fleste "gamle" restaurantene i Norge. For meg er en 127 årgammel columbiansk restaurant startet av colombianere autentisk nok :-)

https://columbiarestaurant.com/

Varselblinkerne var nytt for meg, der fulgte vi bare de andre bilene og en Sheriff men denne skuren varte i en time så det var like greit å snike seg hjem :-)

Faktisk eneste drittskuren vi har hatt så langt
og heldigvis temperaturer godt under Europa.

Nå er det ut på sjøen å ærte delfiner.

Last edited:
Back