• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God morgon från Gøteborg

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Scandic Gøteborg Central. Sitter med forum og nettaviser og venter på at de skal få laget kaffe og åpnet frokosten. Dagen i går ble fin…og som jeg ofte har sagt - man angrer aldri på at man gikk i en bisettelse/begravelse. Gode følelser - tross et veldig trist bakteppe.

Nå venter en dag i det største konferanserommet…og ute skal det være strålende sol i hele dag… ja ja - nyt i vei!

Morn fra Tønsberg. Huset melder om nesten -2 grader ute, som vel betyr at jeg skal bytte hjul på bilen i dag. Må også få rundet av litt jobb fra i går så man får skrevet og jobbet de timene man skal for lønna...

Mornings. Har skal jeg etter frokost få kommet meg til den lokale fiskehandleren og hente hummerene jeg har bestilt til familiens årlige skalldyrslag. I løpet av dagen skal også minstemann på hockeytrening, eldstemann har hockeykamp, og vi drar med slekten til tribunen som heiagjeng. Og mellom de to øktene har jeg fått i oppgave å gå rundt med gul refleksvest og passe på folk oppfører seg. Men champagnen ligger på kjøl. Ha en fin dag.

God lørdag morgen fra Athen!

Her er delvis skyet og spådd opp til 24´C i dag. Venner av meg var reiseledere her i Hellas på 80-tallet i Ving/Fritidsresor og hun andre i Saga Solreiser. Artig å høre de fortelle fra den gangen og jeg noterte meg at de begge har kommenterte at oktober er en perfekt måned å besøke den greske hovedstaden!
Deilig å absorbere bylivet her på kveldstid. Så genuint, så ekte! Jeg virkelig beundrer grekernes kreativitet og evne til å starte opp en geskjeft. Her i byen finnes flust av små mini-butikker i alle sjangere. Og "der ingen skulle tru nokon kunne..."drive cafe´og restaurant, ja nettopp DER kan man finne en sjarmerende og spennende gresk vin-bar eller fortaus restaurant som man formelig bare snubler inn i. Herlig!

Ha en flott lørdag!

Attachments

• IMG_3335.webp
    IMG_3335.webp
    47.9 KB · Views: 10
God morgen fra Nittedal

En trist, men både flott og verdig bisettelse i går. Også veldig varmende å se hvor stor pris familien setter på alle de gode tilbakemeldingene som har kommet her på forumet siste uken.

Nå blir det straks å ta turen mot syd og Oslo sentrum for å handle bursdagsgave til svigermor.

God helg ønskes

S

• Like
Reactions: EB
Ay caramba! Ikke nødvendig med vinterdekk her, gitt .. Men jakke anbefales.

De små har fått sin frokost, så da er det på tide med morgenens luftetur. Musikkvalget er tatt, så da er det bare å iføre seg lysclips og komme seg ut i mørket.

God morgen fra er solfylt Knaus. Denne helgen er totalt fredet da det er tettpakket med reiser neste ukene. Mimosaen satt der den skulle og planen er å sitte mot "hytteveggen" og få litt farge i kinnene før det vanker thai-pizza og tysk rødvin. Helg ass..

I går kom det en merkelig DHL pakke fra Midtøsten og det viste seg at Jumeirah-sjefen selv mente at vi trengte nye Jumeirah bagger.. - Nice touch.

Attachments

• IMG_5748.webp
    IMG_5748.webp
    91.7 KB · Views: 8
God dag fra havet.

Her er det masse i-lands problemer å håndtere.
Aviation melder om helikopter med 0 flytimer igjen så allerede neste uke er programmet forsinket og ny avgang satt på kvelden slik at julebordet vi hadde planlagt går i vasken.

Sånn går dagene. Det fine er at ferie, sol og varme er kun to uker unna. Nå hamburger og grøt til lunsj.

God morgen fra Haugeby, her er det faktisk både regn og sol samtidig utenfor stuevinduet nå, skyer og blå himmel om hverandre.
Målet i dag er å gjøre minst mulig, men kan vel fort ryke 😆
Fine flyvninger siste måneden, bla. Aegean og Condor i biz, Olympic Air ATR-42, Sas, Lufthansa og Air Baltic, samtidig har jeg kanskje fått dosen såpass at dropper den planlagte Condor B757-300 på mandag 🙃

Og da er klokken 717 ...

large.jpg

God morgen fra frokostsalen på Westin Toronto airport. Flyplasshoteller er sjelden kjent for kulinariske opplevelser, men her har de virkelig gått "low". Noe som suger litt når det er messe her en hel helg.

Så det neste jeg skriver er gruppemelding til kollegaene mine at jeg skal spise på restaurant i kveld. Alene om jeg må. Men et sted der kokken ikke perler seg i nesa mens han bærer ut frossenpizzaen.

Det er litt gamlehjem i Bongo Americas så det er mye stemning for å ikke bevege seg etter messen er over.

Rant over. Ny dag truer!

God morgen fra frokostsalen på Westin Toronto airport. Flyplasshoteller er sjelden kjent for kulinariske opplevelser, men her har de virkelig gått "low". Noe som suger litt når det er messe her en hel helg.

Så det neste jeg skriver er gruppemelding til kollegaene mine at jeg skal spise på restaurant i kveld. Alene om jeg må. Men et sted der kokken ikke perler seg i nesa mens han bærer ut frossenpizzaen.

Det er litt gamlehjem i Bongo Americas så det er mye stemning for å ikke bevege seg etter messen er over.

Rant over. Ny dag truer!
Messer i Kanada på flyplass bør alltid holdes i Vancouver ! Og selvfølgelig på Fairmont YVR - det er bare best og de har kake også !. Her skal vi ut i tog i dag fordi vi er elsker Amerika - den lille Italienerinnen tegner plakater - We the People og The Constitution er hoved tema. Jeg jobber med logistikken, fergene blir garantert fullle (2000 passasjerer) sist gang ble mange stående igjen ! Men utstyrt med Italiensk køkultur ……

Glad lørdag fra Oslo hvor jeg har åpnet en kald Schous pils. Har ikke gjort så mye fornuftig i dag annet enn å handla litt. Og noen ganger er det innafor å ha litt late lørdager.

God aften fra Sandnes. Dagen har gått i ett. Startet med dugnad i velforeningen. Vi holder på å bygge lekeplass til ungene i nabolaget og i dag var jeg og en nabo i en nedlagt barnehage og hentet sikkert et halvt tonn med brukte fallmatter som vi skal bruke hos oss. Det var litt av en jobb med å løsne disse mattene fra bakken og forsøke å fjerne mest mulig jord og gress fra de. Men det gikk.

Etterpå ble det ut å handle seg en ny gitar til samlingen. Kanskje litt inspirert av Martin selv om jeg har gått med planer om å fornye gitarsamlingen en stund. Han hadde nok likt å høre om Telecasteren jeg har kjøpt meg.

Kom hjem til en kone på nedadgående formkurve med noe som minner om feber så da ligger det an til indretjeneste og å leke sykepleier resten av kvelden. Ha en fin lørdag forumister!

Back