God morgen Phraya River

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra glad-byen. Ni timer søvn og våkner til panoramautsikt over elven. Frokosten var som ventet overdådig og noen nydelige mimosaer skylte ned en illsint omelett.. Nå skal det tannes og jeg skal overraske familien med en ganske hardcore lunsj på nok en favoritt; Jacks Bar som ligger ut mot elven og er super-luguber hvor kelnerene er godt voksne, herlige pensjonerte transer.

81960dbe-a538-42c1-a2fa-d205484277ff.jpg

God morgen fra Afrika.

Ny runde safari.
5a711306772c2e3e0efab5906ab4fcae.jpg

Her er det tydeligvis bare å melde seg på i det internasjonale hjørnet. God, men kald(!) morgen fra verdens mest kjente gravstøtte.

PS: Ref Sud, hva er «tannes»..?

Attachments

• IMG_4100.jpg
    IMG_4100.jpg
    128.8 KB · Views: 367
  • IMG_4080.jpg
    IMG_4080.jpg
    64.9 KB · Views: 359
Last edited:
Glad fjerde søndag i advent. Kaffe, forum og julemarsipan er oppskriften så langt. Tar med opphavet til Lommedalen og en ettermiddag med søster og familie. Men først…mye marsipan igjen. Nyt i vei:-)

Mornings fra Asker. Dagens mål er å få gjenopprettet AppleID, så jeg kan få gjennopprettet telefonen. En tom telefon, uten engang telefonliste er jo ubrukelig. Annet enn å ringe kona, sidne er eneste nummer jeg husker. Artig at jeg ikke ikke får levert anmeldelse hos politiet, sidne jeg plutselig er uten BankID.
Etterhvert fylles huset opp at en utvidet svigerfamilie, hvor halvparten blir til i morgen. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Passe tidlig oppstandelse i dag også så da kan man jo fyre i peisen like greit. Tur til modern i ettermiddag for årets ribbemiddag, så får man se hva man finner på til middag på tirsdag

Mornings fra Asker. Dagens mål er å få gjenopprettet AppleID, så jeg kan få gjennopprettet telefonen. En tom telefon, uten engang telefonliste er jo ubrukelig. Annet enn å ringe kona, sidne er eneste nummer jeg husker. Artig at jeg ikke ikke får levert anmeldelse hos politiet, sidne jeg plutselig er uten BankID.
Etterhvert fylles huset opp at en utvidet svigerfamilie, hvor halvparten blir til i morgen. Ha en fin dag.
Det er nå en grunn til at jeg har tatt vare på den gode gamle kodebrikken. Når sånne ting skjer er den ufattelig grei å ha. Og anmeldelse kan man uansett også levere personlig , de har åpent på politihuset Grønland alle dager året rundt 08-23 for den type ting. .

Uansett god søndag fra Ullevål sykehus. Virker som det blir en rolig og grei vakt

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

God morgen fra Stavanger:)
Blir litt små misunnelig når jeg ser dere som er på reis og spesielt når jeg ser Sud er i byen som jeg i 2024 har tilbrakt 160 dager, og det blir ca samme antall i 2025.
På eftan går turen med svinedyre WF til BGO for jobb gjennom julen, ja det er noen magiske avtaler firmaet har... Blir en kort stopp innom hos broderen for smaking av hjemmelaget øl.
Ha en glitters søndag :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er nå en grunn til at jeg har tatt vare på den gode gamle kodebrikken. Når sånne ting skjer er den ufattelig grei å ha. Og anmeldelse kan man uansett også levere personlig , de har åpent på politihuset Grønland alle dager året rundt 08-23 for den type ting. .

Uansett god søndag fra Ullevål sykehus. Virker som det blir en rolig og grei vakt

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Joda, den ligger her et eller annet sted. Men gidder ikke gjøre det personlig, har nok å drive med ellers. Og trenger det jo bare for forsinkringsoppgjøret, og hvis ikke dekker arbeidsgiver det. Det er bare det at det er hassle, og når man fucker opp gjenopprettningen av AppleID så tar det fort mellom 24 og 72 timer.

God bitte lille julaften fra Lommedalen. Må først få ønske EB og opphav velkommen til dalen, her er det solskinn og skyfritt, men det ligger spredde skyer under oss, som plutselig kan flytte seg høyere og skygge for solen.
Planen for dagen, tja, fjerne den sneen som kom i går, for så å nesten smelte og nå bli hard. Så blir det litt rydding og selvfølgelig mere booking. Fikk booket 8 flighter i går, fordelt på Spring Airlines, Hongkong Express, 2xVietJetAir, 2xThai Air Asia, Cambodia Angkor Air og Myanmar International. Hos sistnevnte skal vi vi fly Embraer 190 som blir et nytt bekjentskap. Da er det bare 2 flighter igjen å booke så er alle 17 flighter i boks. Da gjenstår Hotell. Jeg har booket 7 hotell, så da er det bare 16 hotell som gjenstår. Mulig jeg booker noen av de siste overnattinger med bonus netter fra Hotels.com, opptjent på første del av reisen, etter vi har reist. Middag blir hjerte Grandiosa vi legger ekstra kyllingbiter på. Ha en fantastisk dag, uansett hvor i verden dere er.

Last edited:
God dag fra Lillestrøm. Her har det vært litt indretjeneste før et noe tidlig juleselskap hos svigers. Kl 14 er litt barnebursdag, men hva gjør vi ikke for at Storsmurfen skal få dosen sin med pinnekjøtt.

Dessuten er jo dagfylla virkelig undervurdert. Spesielt i julen

Ha en best søndag. Ikke like eksotisk utsikt her...

3c054ee73ef5baab3ecc227684f32d29.jpg

Last edited:
God dag fra Grønland. Nettopp ferdig med sen brunch, og nå skal treet pyntes. Senere i dag går turen til Kongsberg der man tradisjonen tro 22. desember skal markere solsnu og juleferie på Drekkedagsnatta.

https://www.kongsberg.no/drekkedagsnatta-en-unik-tradisjon-i-kongsberg/

Ha en ekstra finfin søndag - skål[emoji3]

Jeg tror jeg står over Drekkedagsnatten i år, selv om jeg bare bor et par kilometer unna. Jeg overlater til det ungdommen i huset. Regner med min datter skal dit, så får satse på at hun ikke kommer hjem helt dødrukken.

Vi har hatt barnebarn på overnatting, så her har det vært full fart fra 07.00 i dag. Resten av dagen blir det nok avslappig og kanskje en bridgeturnering på nett i kveld.

Kan "tannes" ha noe med å sole seg å gjøre? Av det engelske ordet "tan".

Høres noe søkt ut. Lost in not translatert properlig..? Kanskje noe shippingrelatert? Litt som å låre fender om styrbords halser mens man slører bakken i babords sluse. Eller noe sånt?

God morgen fra glad-byen. Ni timer søvn og våkner til panoramautsikt over elven. Frokosten var som ventet overdådig og noen nydelige mimosaer skylte ned en illsint omelett.. Nå skal det tannes og jeg skal overraske familien med en ganske hardcore lunsj på nok en favoritt; Jacks Bar som ligger ut mot elven og er super-luguber hvor kelnerene er godt voksne, herlige pensjonerte transer.

View attachment 55547

Tannes ! KnutW og jeg er kanskje samme generasjon og broder EB mener at skriver / snakker 1996 Norsk, men Tannes fra det Amerikanske Tanning ? Skjønner at introduksjonen av engelske ord stort sett fungerer bra - Kidsa med mere, men Tanning har jo ikke noe det vi i 1996 kalte å sole seg og bli brun :cool: Tanning er jo å prepare skinn / lær produkter og som min kones fetter som ser CFO hos Natuzzi sier, Tanning keeps me awake every night due to the environmental issues with that shitty Tanning Process….

Tannes ! KnutW og jeg er kanskje samme generasjon og broder EB mener at skriver / snakker 1996 Norsk, men Tannes fra det Amerikanske Tanning ? Skjønner at introduksjonen av engelske ord stort sett fungerer bra - Kidsa med mere, men Tanning har jo ikke noe det vi i 1996 kalte å sole seg og bli brun :cool: Tanning er jo å prepare skinn / lær produkter og som min kones fetter som ser CFO hos Natuzzi sier, Tanning keeps me awake every night due to the environmental issues with that shitty Tanning Process….

Ha ha.. du kan referere til så mange du vil.. Tanning har i alle år også betydd soling og fungere god på dårlig anglofisering av vårt språk. Husker favoritten på nittitallet (som dessverre ikke er lov lenger) het til og med "Piz Buin Classic Brown - Rapid Tanning Lotion" - tipper de ikke var oppkalt etter Harry skinnsofaer. ;)

Back