God Morgen Norge, ut å pendle igjen...

LN-REF

ScanFlyer Gold
Medlem

Så er det å pendle tilbake på jobb igjen, fjerde gang til Vest-Afrika i år!

Denne gangen blir via Bergen istedenfor Oslo fra Ålesund for å komme seg til Stockholm for å hente pass med forhåpenligvis Visum i...

Deretter vanleg rute med KLM via Amsterdam til Luanda. Fra Luanda på torsdag blir det ikkje tur med Sonair til Soyo først for å fly helikopter til båten, men helikopter direkte fra Luanda siden båten ligger på et anna felt denne gangen...

Re: God Morgen Norge, ut å pendle igjen...

God morgen. En liten fin start på dagen her nede er i det man runder hjørnet til kontoret, så ligger nabobygget - en av Emirates mange bolig komplekser for flyvertinner godt plassert der. I dag kom det tre smilende, flotte, nypyntede flyvertinner av søreuropeisk opprinnelse glidende forbi, og det passet utmerket til bakgrunnsmusikken i bilen (Daft Punk)

Gårsdagen gikk ut på siste bruning før polarturen, en nydelig Peking duck levert på døren (90 kroner all in) og Breaking Bad – deilig.

Klokken 22.00 blir man plukket opp i kveld, og da er det faktisk et helt år siden man har vært i gamlelandet..

Hva gleder man deg mest til? Møte jentene, bli hentet av senior, hjemmelaget cabaret og karveloff hos mor, Wasan med mor og ”gutta” på fredag, Lorry med kollegaer og sete 1K på Lufthansas 747 hjem igjen.

Hva gruer man seg mest til? Norsk trafikk, biler med under 300hk, mangelen på tjenester, verdensmestere og sete 1A på KLM (nattflight) :drunk:

Dette ble en lang god morgen melding… Nyt dagen.

Last edited:

God morgen fra BGO. Her har atter hverdagen inntatt meg igjen. Sitter nå å venter på BGO-OSL-BOO. Fikk ikke sete til BOO, så det kan bli interessant. Var kun en rad Plus i dag, og den var helt full. Blir vel 24E på meg da tenker jeg. Fin måte å starte etter ferien på det, ja.

Mornings. Overskyet i hovedstaden i dag. Jobben kaller for dagens innsats. Kanskje litt husarbeid i kveld heller ikke hadde vært dumt? Ha en fin dag

God morgen fra Forus!

Urk og atter urk! Trøtt som en strømpe i dag, usikker på om det var etter å ha lekt snekker, eller om det var et glass eller to for mye Hendricks' og Tonic i går?

Nuvel, på jobb er man, og der er det nok å gjøre...

Ha en fin en forumister! :)

God morgen fra Superspeed 1 klar for avg til Hirtshals.

Blir et par feriedager til med en overnatting i Ålborg. Sommerland og moro med kidsa på programmet.

Sov 2,5 time i natt, så super oppladning! Ser frem til et par danske grønne i aften. Kanskje sammen med en grønn tysker!

Good day!

BF:cool2

God morgen fra min favorittvik i Middelhavet, heldigvis så pass langt fra nærmeste tyrkiske flyplass at masseturismen og charterhelvete ikke har inntatt dette idylliske stedet ennå (måtte det aldri skje !) :)
Programmet blir sannsynligvis som det har vært i det siste, sløving på klippene under parasollen, bare avbrutt av hyppige bad i verdens herligste, avkjølende vann. I sprekeste fall blir det en paraglider tandem, eller en halvdagstur over til Hellas.
Ha fin dag ! :)

God morgen fra Tiggerstaden. Bussanluller etter nattvakten og håper at hjernen ikke går i oppløsning, vaktmesteren har tydeligvis traktorfetish *fåkke såve fåkke såve* (får ikke sove din kofferthjerne)

God morgen fra Helsfyr.
Fått kommet seg jobb idag å, heldigvis er det forsatt litt rolig enda der i disse ferietider. Ellers er det lite på agendaen denne tirsdagen.

Ha en fin dag. :)

God formiddag fra Trondheim
Her sitter man inne og fakturerer istedet for å være ute å leke....Hrmphf...jobb er no' dritt(but it pays the bills) ;) ;)
Såpass rolig at jeg kan koble til Iphonen med musikk(Valley of chrome-Cypress Hill),siden kundene ligger hjemme å purker ennå :D
Sitter å ser litt på alternative hjemreiser fra DO'et... :drink :drink

Ha en strålende dag forumister

God morgen fra Malta.

Dagen idag ser ut til å bli den dagen mens vi er her med dårligst vær. Det er lett overskyet og "bare" 30 grader :p

Sparkende Foting har cowboystrukket seg i overkant av en time og holder fortsatt på. Så fort han har strukket seg ferdig så tar man seg en tur ut.

Ha en fin tirsdag!

Hva gleder man deg mest til? Møte jentene, bli hentet av senior, hjemmelaget cabaret og karveloff hos mor, Wasan med mor og ”gutta” på fredag, Lorry med kollegaer og sete 1K på Lufthansas 747 hjem igjen.

Hva gruer man seg mest til? Norsk trafikk, biler med under 300hk, mangelen på tjenester, verdensmestere og sete 1A på KLM (nattflight) :drunk:

.

Hehe men norske sjåfører kjører nå pent. Det kan man ikke akkurat si om Midtøsten.

Uansett god sen ettermiddag fra Taiwan. Var på drikkevannsmuseet (som ikke akkurat var særlig spennende) ellers brukte jeg tia på å sløve litt på kafeer og butikker (man må ha litt pauser fra den varme og ekstremt fuktige lufa her. Men været holder seg nå pent. Her nytes en øl på hotellrommet og litt sløving før man går ut for litt middag.

Trallabom fra Gaustad.

Har levert visumsøknad hos visumeksperten, så får vi se om det er noe lurt ifht å gjøre alt selv.

Ellers er dagsplanen å bytte om alle pultene på kontoret så man maksimerer forvirrelsen når resten kommer tilbake fra ferie. Da blir nok effektiviteten på topp.

Tutterrrru!

Morn fra Oslo. Siste arbeidsdag før ferien, som ikke starter før fredag, men sånn er det å være deltidsansatt. Ellers kom jeg fram til at, med unntak av reisedager, er idag første gang man går i bukse på 4 uker. Passe traumatiserende for en frossenpinn som meg.

Hehe men norske sjåfører kjører nå pent. Det kan man ikke akkurat si om Midtøsten.

De kjører ikke forsiktig.. men dog lang mindre aggressivt enn nordmenn. En araber vil aldri prøve a krasje i deg i en rundkjøring fordi han har retten på sin side. Før jeg ble araber var Tyskland, Frankrike og Spania mine kjøre-favorittland, effektiv kjøring med lite bitterhet.:rolleyes:

Jeg har stort sett hatt ”provoserende” biler i Norge så mulig at Avis ga oss en Audi Superb som leiebil vil gjøre oss mer fredet.:D

Hva er disse greiene som faller ned fra himmelen i dag????

Vi er ikke ukjente med dette i nord, men nå som jeg tilbringer hele uken i hovedstaden så hadde jeg egentlig ikke regnet med dette. Egentlig en stor skuffelse...:)

De kjører ikke forsiktig.. men dog lang mindre aggressivt enn nordmenn. En araber vil aldri prøve a krasje i deg i en rundkjøring fordi han har retten på sin side. Før jeg ble araber var Tyskland, Frankrike og Spania mine kjøre-favorittland, effektiv kjøring med lite bitterhet.:rolleyes:

Jeg har aldri forstått behovet for å gasse på for å komme inn i rundkjøringer - det begrenser jo bare effektiviteten til hele konseptet. Jeg har kjørt en del rundt i både Frankrike og Storbritannia, og der har de i grunnen forstått at ting fungerer mer effektivt om man utviser en smule hensyn i trafikken og ikke bare står på sin rett...

Her i vestsørøst kaller man slikt NASCAR-baner ... ;)

G'morgen! Kun 60F på terrassen i dag. Deilig friskt! Yngstehunden ligger på soverommet og synes synd på seg selv. Snart klart for medisiner dog, så da blir det kanskje litt bedre. Katta holder seg uvant nær, selv om de ikke er bestevenner. Tydelig at han skjønner at noe er i veien. Dyr er rare sånn ...

Velvel .. nå frokost, så blir'e jobb ....

God ettermiddag fra Tananger

Her har det falt noe fra oven som man ikke har hatt så mye av i det siste. Tor var også ute og slo fra seg litt hørte jeg.

Her har man sikret seg fri i slutten av desember, slik at man slipper å kjøre hit for å jobbe mellom jul og nyttår :up:

Fri har man resten av uken også, nesten i hvert fall. :drink <- OJ :p
Noen som betyr å gjøre minst mulig :colgate:

Ha en fin dag forumister :)

Back