• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God morgen fra Taipei

Hypern

ScanFlyer Rusty
Måtte jo haste ned til frokosten i stad, var plutselig 20 minutter før det var slutt på frokost. Klokken er 10:40 allerede så får kanskje komme meg ut å gjøre noe spennende. Kanskje ta høyhastighetstoget. Tar visst bare et par timer sørover til øyas nest største by, så kan jeg jo være der et par timer før jeg tar toget tilbake igjen?

Ellers irriterer meg å se restauranter sakte, men sikkert innføre tips ved hjel av 10% service charge. Uansett dyrt er det ikke, får god middag for under 500 dollar selv på en helt grei restaurant, eller man kan få ting grisebillig på de mange mer provisoriske restaurantene på gata.

Så er de som bor her mye mer høflige enn kineserne på fastlandet (Beijing). Og det virker generelt som det er mindre mas her.

God morgen fra Europa (AMS) - kjapp pause i Crown loungen. Deilig å se masse menn med "stilige" skjerf og designerbriller igjen ;) Hvordan vet de hvem som er hvem?

KLM business var ikke langt unna sine Sky Team partnere China Eastern.

I norsk sofa om ca 4 timer - nyt dagen.

Måtte jo haste ned til frokosten i stad, var plutselig 20 minutter før det var slutt på frokost. Klokken er 10:40 allerede så får kanskje komme meg ut å gjøre noe spennende. Kanskje ta høyhastighetstoget. Tar visst bare et par timer sørover til øyas nest største by, så kan jeg jo være der et par timer før jeg tar toget tilbake igjen?

Ellers irriterer meg å se restauranter sakte, men sikkert innføre tips ved hjel av 10% service charge. Uansett dyrt er det ikke, får god middag for under 500 dollar selv på en helt grei restaurant, eller man kan få ting grisebillig på de mange mer provisoriske restaurantene på gata.

Så er de som bor her mye mer høflige enn kineserne på fastlandet (Beijing). Og det virker generelt som det er mindre mas her.

Glad for å høre at du trives i Taipei! "Taiwan is a better kind of China " :)

God dag alle fra bassengkanten på Hilton på Orchard Road i Singapore. SQ i C i A380 LHR-SIN var dessverre skuffende. Rotete og treeeg service og vond "seng" dro ned helhetsinntrykket kraftig :(

Ha en fin dag, alle sammen!

Mornings, fra hovedstaden. Solen skinner, men været ser litt ustabilt ut. Trodde det fortsatt var rolige dager på jobb, men endte tydeligvis opp med overtid i går for det. Ja ja, I-landsproblem. Ha en fin dag

God morgen fra Forus!

Trøttsomenstrømpe.no i dag! Prosjekt oppussing ble avsluttet klokken 01.30 i natt, så man gleder seg allerede til å komme seg hjem og kunne få en cowboystrekk på sofaen. Men det er bare en ting å gjøre, bite tenna sammen og klø på!

Ha en fin dag forumister! :)

Uansett dyrt er det ikke, får god middag for under 500 dollar selv på en helt grei restaurant........

Går ut fra det er TWD du mener, ellers høres det ganske så dyrt ut....:p

Gudd formiddag fra et regnfullt Trondheim.
Straks klar for avreise til jobb, der dagen skal tilbringes. I kveld har husfruen pålagt indretjeneste i hele huset....."hurra"... :rolleyes:

Anyways......ha ein strålande dag :D :D :D

God formiddag fra det Ålborgske!

Nå går straks veien til Blokhus og Fårup sommerland.

Color Line tar oss hjem i kveld!

God morgen fra TOS som er litt grått og vått så langt i dag:
http://weather.cs.uit.no/wcam0_snapshots/wcam0_latest_small.jpg
wcam0_latest_small.jpg

Her må man kanskje se litt på seter etter at jeg endelig har booket en DM tur for meg og kona etter å ha kjøpt poeng for leeeeenge siden. Blir TOS-OSL-FRA-ICN-SIN-BKK-MXP-FRA-OSL-TOS med OZ og TG i F, pluss OZ og SQ i C - i tillegg til LH og SK da såklart.

Hadde en fantastisk liten tur til Grøtfjorden i går kveld for å fiske litt. Jeg kjørte utover kl.21 og etter en liten halvtime kom jeg frem til 18,5 grader, sol og godt bitt. Det ble 8 feite makreller på litt over en time med stang fra land, så middagen i dag ble sikret for hele familien idag, svigers inkludert.

God formiddag fra Bærum, litt pakking før siste del av ferien starter i morgen så man er sikret sol og sommer ytterligere 1,5 uke. Det blir litt av hvert som skal testet, bl.a. SK, DL, UA, AA i prosjekt brenne miles :colgate:. Ser også ut som det kan bli en Fly&Øl med en forumist et sted i ville vesten neste uke.

God dag fra Amsterdam. Tidligere ferdig enn beregnet med dagens møte:) Har siste fly hjem med KLM, så da blir det å benytte dagen til å loffe rundt i byen. Solen skinner heldigvis igjen, etter en regntung tirsdag kveld.

Ha en fortreffelig dag!

Går ut fra det er TWD du mener, ellers høres det ganske så dyrt ut....:p

Gudd formiddag fra et regnfullt Trondheim.
Straks klar for avreise til jobb, der dagen skal tilbringes. I kveld har husfruen pålagt indretjeneste i hele huset....."hurra"... :rolleyes:

Anyways......ha ein strålande dag :D :D :D

Je heldigvis er det TWD som er ment. En middag til 500 USD hadde jeg aldri kjøpt om det så var snakk om middag til kongen.

En middag til 500 USD hadde jeg aldri kjøpt om det så var snakk om middag til kongen.

Er det ikke det du, i praksis, gjør gang på gang under DM-kampanjene da? Og som jeg gjør på LM kampanje. På den andre siden føler man seg jo som en konge, så... ;)

God ettellerannet fra Gaustad. Trøtt-gretten-vilhasjokkis-helst nå. Etc etc etc. Det er døvt å redigere vomma.

Fortsatt good day.

Good day fra Siddis-land. Godt å være ferdig med flyving på en stund. Straks avgårde til jobb for kveldsvakt. Satser på at det blir en rolig aften. Ser allerede frem til å finne senga igjen i kveld. Ha en fortsatt fisefin dag!

Er det ikke det du, i praksis, gjør gang på gang under DM-kampanjene da? Og som jeg gjør på LM kampanje. På den andre siden føler man seg jo som en konge, så... ;)

God ettellerannet fra Gaustad. Trøtt-gretten-vilhasjokkis-helst nå. Etc etc etc. Det er døvt å redigere vomma.

Fortsatt good day.

Hoho nå lurte du meg skikkelig. Du kan jo ta 1881 USD og dele på 10 legs som er max da. Blir 188,1 USD per måltid og kanskje enda litt mindre om det er to måltider på en flyging. SÅ langt unna 500 USD for et måltid. Og ja man føler seg som en konge. ^_^

G'moorgen! Her oppe i fjellheimen nord for Atlanta lurer uværet i det fjerne. Område Flyplassen har allerede fått seg en omgang, så tipper dagen der nede er ødelagt allerede. Ikke særlig taktisk med slikt vær allerede i mårrarushet.

Frokost og morgenstell av Gammel Hund og Rekonvalesent Hund er gjennomført. Føler meg mest som sykepleier på dyrehospital om dagen .. Heldigvis er ihvertfall katta i toppform.

Har billetter til Train-konsert i kveld. Er ikke topp motivert til en times kjøretur hver vei, men de er ett av fruens favorittorkestre, så valget er nok tatt for meg.

Og slik går nå dagan ....

Ikke så god morgen fra Oslos sentrale vestkant. Var ute og skrudde på bilen, så kom styrtregnet så da har det blitt en ufrivillig pause. Nå star betaling av NRK lisensen for tur, så skal den rives i småbiter, kastes i do, så gjør man sitt fornødende og trekker ned. :-(

God aften fra Svartehavets urbane perle - Varna! Det er vel sjette året på rad nå. 14 dager her i byen før man trekker gradvis nord-vest.

Litt skuffet over DY i dag. En knapp halvtimes forsinkelse fordi flyet måtte hentes i hangar, ifølge info fordi bakkemannskapet først hadde tauet bort feil fly fra gate?! Deretter viser det seg å være LN-NOP, ex Futura, som var trang, og uten lovet (ved booking) WiFi. Det var helt fullt fly sa de ved bording, men det var vel 95, så ordnet meg trerader alene helt bak. Årsak: Jeg valgte meg 11A, fordi det var det eneste som indikerte ledig plass ved siden av. Men 11A er uten vindu!

Til overmål ble jeg avkrevd 70 NOK for en Smirnoff (til Blody Mary!) Riktig pris er 45. Jeg påpekte dette, og fikk det rettet, uten noen beklagelse. Og is ble jeg heller ikke tilbudt. Og de norske flyvertinnene som stod ved døra brydde seg ikke å ta imot et "takk for turen", langt mindre gi ditto.

Men jeg kom jo fram for 400 kr i fly/bagasje og 200 kr mat og drikke!

LH lot C og * G foran i dag !

I FRA vanligvis åpner de slusene for OSL flightene som ved et hesteveddeløp.. Scan BP og løp ombord...Først til mølla... etc.

I dag klar beskjed om kun C , div LH kort og * G som måtte gjennom en betjent sluse.. Antar de manuelle ble åpnet senere...

jaujaujau fra Chitown.

Skulle egentlig til NYC i dag, men det møtet ble heldigvis flyttet.

Har ikke sittet i ett flysete siden forrige søndag. Deilig. Det blir det brått slutt på om ett par dager. 12 flighter neste uke. Highlights: Nye 77W med AA. Lowlight: To SAS Plus flighter, men heldigvis er de på timen :P

Fatt mot, kamerater!

Back