God morgen fra OSL

Henshaw

Galley Slave
Medlem
Hoppsann syvsovere, her er dagen i gang og man er plassert i SAS loungen på utland. Swiss er på vei inn med en A320, dårlig gjort av de å bytte fra en A220, men man kommer seg vel frem uansett. Satser på å ende opp i Roma om ikke altfor lenge

Morn fra havet.

Forsov meg i dag. Godt det ikke er lang vei til kontoret, så eg fikk hentet meg inn på et vis.

Seilas og mannskapsbytte. De to siste helikopterne for 2021 skal betjenes i dag. Så blir det å gå over landgangen og hjem over helgen.

God helg

FQTV

Jeg sov til klokken seks jeg. Håper du får en fin tur til Roma.

God morgen fra Forus! Her er arbeidsdagen over en time gammel og man begynner å glede seg til helg. Litt yr i lufta på vei til jobben. Skal visst komme mer regn utover dagen. Vurderer muligens å se "Nordsjøen" på kino ila. helgen. Noen som har sett den?

God morgen fra en plass under innflygningen til BGO. Fortsatt mildt og fint her i vest, så det kan vi like. Kan sommerdekkene sitte på til desember? Har eller tilbragt unødvendig mye tid på morgenen med å snakke med en vegg (les: SAS kundeservice). At man ikke kan avbestille en bonusbillett på nett er da innlysende, siden det er en svært så komplisert sak... Jeg spurte også om det nå var slutt på at EBD kunne ringe utenom åpningstid, og fikk beskjed om at det kunne de. Når jeg svarte at det ikke fungerte verken i går eller i dag, så fikk jeg bare til svar at da var min booking kansellert. :)

God morgen fra kontoret. En espresso mellom dagens 1. og 2. møte så her går det slag i slag. Senere blir det å få på dress og slips, for en kombinert jubileumsfest og julebord for jobben. Det bør bli bra :cheers:

Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg.

Kjølig morgen her i dag med -2 grader, men solen har allerde tittet frem så det blir nok en fin dag etterhvert.

Morsomt med Bodø/Glimt i går som klarte 2-2 mot Roma i den italienske hovedstaden. Mourinho er neppe spesielt fornøyd med dette. Jeg ser at Glimt flyr direkte til Haugesund i dag med German Airways. De møter Haugesund på bortebane på søndag så da er det sikkert like greit å fly rett dit fremfor å dra opp til Bodø og omtrent snu i døren for å ta seg til Haugesund. Det er vel en Embraer 190 som tar dem til Haugesund siden det er det German airways har i flåten.

God dag fra gjemmekontoret. Relativt klar for helg snart.

Litt sånn "makan!"-stemning når man prøver å kommunisere med en samarbeidsparstner i utlandet:
"Du kan ikke gjøre sånn, men sånn"
*Gjør sånn*
"Nei, du kan ikke gjøre sånn"

:rolleyes:

Fri i morgen, og da har jeg visst en kinobillett jeg skal bruke.

Vurderer muligens å se "Nordsjøen" på kino ila. helgen. Noen som har sett den?

Vurderte den, men endte opp med å gå for en a-ha-opplevelse istedenfor.

Ha en god en :)

God morgen fra Manchester. Sitter og venter på take off mot London. Blir min første tur i A321neo. Ikke at det strengt tatt er sååååå sinnsykt spennende.

Flyplassen på MAN er derimot litt spennende. Har ikke vært investert så mye i den de siste 30 årene tror jeg.

Anyway... ut på tur. Ha en fjong helg.

Hei fra kontoret.. Er på andre Beroccaen og håper på at dette vil rette opp formen. Kombinert manflu og en fantastisk shipping-aftan i går gjør at jeg følger meg litt som Elvis når han gikk av scenen 26 juni 1977 i Indianapolis..

Men - det er helg.. Masse god vin og raclette i kveld og intimjulebord med Dragen i morgen gjør livet verdt å leve. Med da en liten tur i marka på toppen så er vi i water igjen.

G’moorgen .. da var vi i gang igjen. Fikk sove helt til 5.45 før bikkjene angrep.

Et par kaffe, frokost og en delvis soloppgang senere, er vi klar for neste kapittel. Jobbhelg venter, så lite som skjer. Forsåvidt ikke uvanlig ….

Vel fremme i Palm Desert - Espresso ved bassengkanten er helt greit. Highway 1 / 101 leverte langt mer enn forventet - men godt aa slippe Keurig «kaffe» (Keurig for en Italienerinne er som Nestle Icetea med Splenda for en fra soer statene). En dag i solen foer Alaska 737-900ER flyr meg hjem til regnet - foerste fly tur paa godt over 2 aar saa man valgte FnatClass med sete 4F.

...... godt aa slippe Keurig «kaffe» (Keurig for en Italienerinne er som Nestle Icetea med Splenda for en fra soer statene).

Ja, fysj .... skikkelig iste brygges med skikkelige jumboteposer og noen never årntli sukker. Iced/sweet tea er religion her i sørøst. Men andre steder i verden bruker man nestle og splenda, ja .. det har jeg sett ...

Before you Southerners read this and start thinking, “Are you kidding me? Who doesn’t know how to make sweet tea?” — hear me out. I am Florida-born and Georgia-raised, but when I moved to California, one of the first things I noticed was that no one drinks sweet tea out here! I always keep a pitcher ready in my fridge, and my friends inevitably ask me, “How do you make this?”

https://www.thekitchn.com/how-to-make-sweet-tea-cooking-lessons-from-the-kitchn-94457

Last edited:
Kvelden frå Trondheim! Enn så lenge køyrer vi symtomfritt, og det er berre ein mini-kidd som har positivt. Men i morgon blir det full testkampanje. Det lissm ikkje lett å isolere ein seks-åring. Vel vel, i dag prøvde eg noko nytt, eg sov lunch! Veldig fint :)

I mangel av betre ting å gjere på lure eg på om eg skal skrive ein liten trip-rapport eller to, både ein ny og ein ganske gamal.

Back