God morgen fra OSL

God ettermiddag fra heimen - nå har jeg vært på jobbing og reising hele uka. Greit å fly, men noen ganger blir det liksom nok, særlig nå i ferieperioden med litt for mye urutinerte folk som skal ut å fly.

Et lite utvalg siste uke:

a) Folk som reiser seg opp i det vi har taxet av rullebanen
b) Folk som overhodet ikke er forberedt i sikkerhetskontrollen
c) Folk som tror de er forberedt i sikkerhetskontrollen ("Ååååå, må parfyme og mascara i egen pose...")
d) Folk som skal først ombord og kommer til rad 20 når de finner ut at de har gått 10 rader for langt og må backtracke mot 150 pax.
e) Folk som stadig og støtt har pakket bort ID eller BP der det trengs
f) Folk som tror at seteplasseringen på BP er en "anbefaling" og som ikke skjønner at jeg tok exit-setet fordi jeg faktisk ville ha den ekstra benplassen

Ut over det så konkluderer jeg med at SAS, AB og DY er omtrent hipp som happ i denne lille testen (ja, det er nyanser) - det store utslaget går på hvordan de folkene man dytter inn i metalltuben oppfører seg. Da tenker jeg både på de som betaler for det og de som får betalt.

God kveld fra Oslo. I dag var planen å gjøre så mye --- og planen ble fulgt. Fylle inn ESTA søknad tenker jeg for IAH besøk i november så er det gjort. Sett litt på OL sendingene i dag har jeg også gjort. Ja det ble omtrent --- så mye.

Bergen/Bergenfjord var rufsete allerede når den ble bygget, så det overrasker ikke. Savner gode gamle Jupiter til Newcastle.

Hun ble jo bygget for å være trailerferge hovedårsaklig, det jeg reagerer mest på er at Fjord Line selger hun som et cruisefergeprodukt. Forsåvidt ikke en overraskelse på meg at det ikke var bra i det heletatt utifra prisen man betaler hos Fjord Line og hva man får. At folk seriøst gidder å dra på minicruise med hu er galskap!

Spesielt en ting i et av medlemskatalogene jeg leste som var sprøtt.. "Reis ti ganger, eller flere med M/s Bergensfjord i perioden 1 januar - 1 juni og vær med i trekningen av gavekort til jomfruturen med nye Stavangerfjord!" (jomfruturen er heller ikke overraskende nok utsatt!)

Hvis det er så vanskelig å gå gjennom sikkerhetskontrollen burde kanskje SAS og Norwegian m.fl. sende ut en instruks når man bestilte billetter?

Kanskje Avinor og flyselskapene hadde vært tjent med et bedre samarbeid?

Og skal boarding for stort ca 180 pax med 2 på gate og 4 cabin crew m.m. skal være vanskelig?

Vi er inne i en sesong med stort sett turister og ikke erfarne reisende, men likevel.
Jeg jobber på hotell og vi har samme "problem" der. Men noe av sjarmen :-) Samme prosedyre hver sommer år etter år....

Lars

God ettermiddag fra heimen - nå har jeg vært på jobbing og reising hele uka. Greit å fly, men noen ganger blir det liksom nok, særlig nå i ferieperioden med litt for mye urutinerte folk som skal ut å fly.

Et lite utvalg siste uke:

a) Folk som reiser seg opp i det vi har taxet av rullebanen
b) Folk som overhodet ikke er forberedt i sikkerhetskontrollen
c) Folk som tror de er forberedt i sikkerhetskontrollen ("Ååååå, må parfyme og mascara i egen pose...")
d) Folk som skal først ombord og kommer til rad 20 når de finner ut at de har gått 10 rader for langt og må backtracke mot 150 pax.
e) Folk som stadig og støtt har pakket bort ID eller BP der det trengs
f) Folk som tror at seteplasseringen på BP er en "anbefaling" og som ikke skjønner at jeg tok exit-setet fordi jeg faktisk ville ha den ekstra benplassen

Ut over det så konkluderer jeg med at SAS, AB og DY er omtrent hipp som happ i denne lille testen (ja, det er nyanser) - det store utslaget går på hvordan de folkene man dytter inn i metalltuben oppfører seg. Da tenker jeg både på de som betaler for det og de som får betalt.

Kanskje Avinor og flyselskapene hadde vært tjent med et bedre samarbeid?

Og skal boarding for stort ca 180 pax med 2 på gate og 4 cabin crew m.m. skal være vanskelig?

Vi er inne i en sesong med stort sett turister og ikke erfarne reisende, men likevel.
Jeg jobber på hotell og vi har samme "problem" der. Men noe av sjarmen :-) Samme prosedyre hver sommer år etter år....

Ref Avinor, hvem sa det var i Norge dette skjedde ;) Det er en del utestasjoner som ikke er helt på track når det gjelder en del ting.

Ja, kaoset er litt av sjarmen, men samtidig blir man som forretningsreisende litt matt siden det blir mye mer styr og ståk. Samtidig har man sittet og ventet kanskje fem timer ekstra fordi det er sommerruter og stedvis ekstremt dårlige forbindelser, og det man ønsker er å komme seg hjem fort som bare fy (bare det at buss for tog må forseres først...).

Back