God morgen fra Kosrae

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
God morgen ja...

Han hotell-duden avtalte i går at vi kunne kjøre en tur før flighten min i dag. Rusle opp på en knaus, se noen Japanske forsvarsinstallasjoner fra WW2 og sånt. Det hadde han glemt til i dag. Så han ville heller gå og dykke. Litt teit når jeg ca er eneste normale gjest han har hatt siden han tok over, og US Navy straks skal bytte øy. Men jeg tror egentlig Joshua bryr seg pent lite. He he :)

Ja ja. Har ruslet litt rundt og om en time er det tid for å dra til flyplassen.

Alt går i rimelig lav hastighet her. Ikke bare internettet. Og siden jeg glemte boka mi i Guam og de ikke hadde noen ekstra bøker her får jeg faktisk tid til å kjede meg litt. Sunt det også.

På en måte er det jo ikke såååå supert her, men allikevel gruer jeg meg noe helt GRUSOMT til å gå på "by-flyene" igjen imorgen. Qatar og champagne og høye neser og mas.

Fuck it. Jeg vil helst bare fortsette å kuke rundt.

Men gjerne med bok og øl.

Ha en fin en

Montana, Fnate. Montana. Der kan du lade batteriene uten fare for at de går for varme. Og trenger du ny bok, får du det på Walmart. Eller på Walmart...

https://youtu.be/smZA9Jv3qH0

Strike three for meterolygene. Det smalt i veggene her før lunch i dag, men nå er det sol og fint så da får vi lufte bikkjene litt.

Kun 46 timer til helg.

Last edited:
...hoeres ut som det har gaatt sakte fremover siden jeg ankom Majuro tilbake I 1984 - sakte men ikke for fort. Selv hadde jeg 3 uker aa avklimatisere (kuke rundt) og det ble bedre etter som jeg forflyttet meg videre - paa Truk, hvor hotellet faktisk var svaert bra (dengang) avtalte jeg aa moete de 2 andre turistene I baren etter en dusj, vi moettes utenfor bare av et skilt som sa: The bar is only Open on Fridays between 3PM and 5PM for those with a Drinking Permit - dette var Torsdag, fredagen gikk med paa a skaffe en Drinking permit - noe vi lykkes med - mulig at den har utgaatt...

Her har vi Demokrater som Meterologer - de gir oss pent vaer I motsetning til de Republikanske variantene LN-MOW er satt opp med.....

......inspirert av Hickok fra fredags tråden:

Attachments

• IMG_2065.jpg
    IMG_2065.jpg
    98.3 KB · Views: 279
.

Her har vi Demokrater som Meterologer - de gir oss pent vaer I motsetning til de Republikanske variantene LN-MOW er satt opp med.....

Meterolygene her er upolitisk forvirret .. litt som presidenten egentlig. Jeg tror fortsatt ikke han er republikaner på ordentlig.

Men nå buldrer det igjen ...

Meterolygene her er upolitisk forvirret .. litt som presidenten egentlig. Jeg tror fortsatt ikke han er republikaner på ordentlig.

Men nå buldrer det igjen ...

Trump er skikkelig Republikaner, han er slem som bare Republikanere kan vaere...se paa "helsereformen" de har lagt frem.....jeg trodde det skulle bli skikkelig ille...men dette er pur ondskap - hvorfor hater de kvinner ??? (jeg liker kvinner jeg - er til og med gift med en !!)

PS Liker at vi har kuppet God Morgen traadene....fra klagemuren...

God morgen fra Baku. Kom inn tidlig fra SVO og landslaget i fotball og en skokk trenere/ledere var med samme fly. Hadde en av spillerne ved siden av meg, men aner null om sport så vet ikke om personen er kjent.

Etter å ha ventet altfor lenge på sjåføren min på flyplassen, og ringt hotellet 3 ganger og prøvd holde på armlengdes avstand en hale med taxi-sjåfører som alle påstod at sjåføren min sov så kom jeg meg endelig til hotellet... eh... palasset. På vei hit oppdaget jeg en ny variant av dårlig research før reise:
attachment.php

-Formul1?
-Yes!
-When?
-Today!

Ser ut som en sløyfe rundt gamlebyen som jeg skulle utforske idag. Etter å ha dusjet og fått i meg frokost i standsmessige omgivelser...
attachment.php

så skal en guide hente meg opp her på palasset 9:00. Om vedkommende da for lov å krysse banen... Kan bli en spennende dag.

Ha en god en alel som føler at de virkelig er ute på eventyr.

Attachments

• Baku F1.jpg
    Baku F1.jpg
    109.9 KB · Views: 563
  • shah.jpg
    shah.jpg
    157.9 KB · Views: 555
. Trump er skikkelig Republikaner,

Han var ikke det fra gammelt av.
For å bli med i partiet og bli med på leken måtte han skifte striper og bli Republikaner.
Før var han dog en typisk New Yorker som ikke hadde noe imot abort og likestilling, men var jo konservativ på en måte, men var Demokrat før.

God morgen fra Lillestrøm. Her er det rimelig kjedelig vær i dag og det regner som varslet i går. Ser ut til å bli en sløv slappe av dag. Dog må litt indretjeneste og handling utføres. Men neste helg er det CRJ og A320neo på planen i hvertfall. ;)
Ha en riktig fin en rundt omkring i verden! :)

God morgen fra Kreta. Etter gårsdagen PT time var det nødvendig starte dagen med "medisin" da jeg er rimelig støl. Blåser endel her i morgentimene, men håper det løyer etterhvert. Eller er rombesøk av Lollo booket i ettermiddag, så får vi se hvor "skummel" hun er. Ha en fin dag

16f2228da11d7158253239aaada5e104.jpg

Last edited:
God morgen fra Salento...i dag går Alfa Romeoen videre og vi skal krysse Italia igjen. Nå skal vi sette kursen mot Amalfi og Capri. Allerede 29 grader her...så det blir vel et bad eller to i dag også. Nyt lørdagen!

God morgen fra SK 4691 med LN RCX til Palma de Mallorca for ferie. Internetten virker ombord og takk for det.

Ha en flott weekend videre.

Jan

God morgen fra SK 4691 med LN RCX til Palma de Mallorca for ferie. Internetten virker ombord og takk for det.

Ha en flott weekend videre.

Jan

God tur! Det er maskinen flypratgjengen hadde på mileagerun turen til BCN i august 14, hvis jeg husker riktig. ;)

God morgen fra Helgeroa. Litt mer skallebank enn i går. Barnefamilien ved siden av (2 meter i fra meg) bestemte seg for å starte dagen tidlig så da var det ingen nåde. Har heldigvis medisin i form av Cola. De pakker nå sammen så slipper dem. Meterolygene har meldt styggvær men symbolet viser fint. Så er spørsmålet hva man skal tro på. Øl blir det nok uansett.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Godmorgen fra Dublin, hvor jeg tager hul på næstsidste dag af en uge lang
rundrejse i Irland (med en dansk tour operator).
Her skulle der vel ha været et foto af et glas Guinness, men altså...
jeg kan godt få det ned, men nogen nydelse blir det aldrig!
God weekend til broderfolk og landsmænd, hvor I end er :).

God tur! Det er maskinen flypratgjengen hadde på mileagerun turen til BCN i august 14, hvis jeg husker riktig. ;)

Bekreftes.

Hei fra Mongstad. Den første av tre uker her oppe går mot slutten. Håper de to siste ukene går like raskt unna. Deretter er det ferie!

God dag fra Gamle Oslo. Som forventet regn og grått. Blir indretjeneste i dag. Det behøves. I meget stor grad. Etter det begynner det morsomme - tilberedning av lammefilet av dielam, som av en eller annen grunn kalles det nokså meningsløse "Sommerlam" av Nortura/Rema. Med primører, jordskokk og en flaske Travaglini Gattinara blir det nok bra. Ha en fin-fin dag!

God morgen fra Baku. Kom inn tidlig fra SVO og landslaget i fotball og en skokk trenere/ledere var med samme fly. Hadde en av spillerne ved siden av meg, men aner null om sport så vet ikke om personen er kjent.

Etter å ha ventet altfor lenge på sjåføren min på flyplassen, og ringt hotellet 3 ganger og prøvd holde på armlengdes avstand en hale med taxi-sjåfører som alle påstod at sjåføren min sov så kom jeg meg endelig til hotellet... eh... palasset. På vei hit oppdaget jeg en ny variant av dårlig research før reise:

attachment.php

-Formul1?

-Yes!

-When?

-Today!

.

Slapp av Robert, Formel-1 løpet i Baku var for 2 uker siden...

God morgen fra Kongsberg. Ser ut som gråværet kanskje blir avløst av sol om en stund... Konsert med Vidar Busk og Daniel Eriksen var bra saker, men etter regnet kom ble det garasjefest i stedet for festival. Men moro det også[emoji3] Ha en fiin lørdag!

5cba8dbbe81f0f275f24a11049f9e4eb.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Montana, Fnate. Montana. Der kan du lade batteriene uten fare for at de går for varme. Og trenger du ny bok, får du det på Walmart. Eller på Walmart...

Joda... Men det er litt Montana her jeg har kommet tilbake nå. Kom meg opp på rommet her på Guam. Skulle ut og opp for å rekke litt gratis mat (jeg har blitt gjerrig) i loungen før den stengte. I gangen straks jeg kommer ut av rommet er det to digre (les: vesentlig høyere og bredere enn meg) fyrer som åpenbart ikke var på sin første øl. De så meg og la sikkert sammen 2+2 og fikk 7. Hev opp biffarmene og skulle håndhilse og knuse knoke med meg.

- "For America buddy. FOR America. YEEEEAH"

Jeg svarte på samme måte, så klart. Jeg er en overlever. Var fristet til å svare med en av de søteste misforståelsene man kan gjøre etter å ha sett for mye film og si: - "HUHA!!!"

Litt som når kompisen min på gymnaset trodde "Koteletter" med Jokke var "Kaptein Lettøl" og til og med gikk på scenen og sang det som cover flere gang. Stakkar jævel. Nå er han forfatter.

...hoeres ut som det har gaatt sakte fremover siden jeg ankom Majuro tilbake I 1984 - sakte men ikke for fort. Selv hadde jeg 3 uker aa avklimatisere (kuke rundt) og det ble bedre etter som jeg forflyttet meg videre - paa Truk, hvor hotellet faktisk var svaert bra (dengang) avtalte jeg aa moete de 2 andre turistene I baren etter en dusj, vi moettes utenfor bare av et skilt som sa: The bar is only Open on Fridays between 3PM and 5PM for those with a Drinking Permit - dette var Torsdag, fredagen gikk med paa a skaffe en Drinking permit - noe vi lykkes med - mulig at den har utgaatt...

Ja, det har gått litt frem... kanskje. Det er drikkeforbud på søndager. Og du og du... prøv å finne en butikk som selger øl. Glem det. Alle har grenrør, ingen har øl.

Det var jo heller ingen særlig restauranter eller barer heller i Kosrae. Mer i Pohnpei og Truk kanskje. De virket litt mer... utviklet.

Hotellbaren vår hadde 11 øl. Ikke typer øl, altså. Men til sammen. Soldatene hadde barbecue ved poolen utenfor hotellrestaurangen.

Alt de skulle ha i restauranten av mat og drikke måtte bestilles 6 uker i forveien.

- "Jeg hørte det kom en båt denne uka?" - var sånn type spørsmål man overhørte.

For gyds skyld... jeg har blitt litt fristet til å gjøre dette mer. Meeeen... da vi jeg ha forberedt litt på en annen måte. Bil og veldig mye ting i kofferten, som jeg ikke hadde i kofferten denne gangen. Var uforberedt.

Blir nok en liten TR på Kosrae alene. Alle har jo lest en million rapporter om Qatar og United business bla bla bla.

5,5 timer på 30F i en stappfull 738 sammen med et basketlag fra Majuro (jepp) og ut til øyene er kanskje mer spennende.

Fint vær i det sørlandske i dag, men siden det ikke var så rart at jeg drakk i går, er formen i dag heller laber. Hadde tenkt meg på hytta, men det må nok til en liten høneblund igjen først......

Back